Thursday, July 2, 2009

DAP Tunjuk Koman

Pas baru saja reda dari bergelut dengan isu UG. Hampir ranap Pas dan nyaris retak Pakatan Rakyat diterjah puting beliung UG. Alhamdulillah berkat kesabaran dan kepercayaan sesama pemimpin PR maka kekalutan berjaya di atasi.

Terbaru pula melihatkan Hindraf menyuarakan rasa tidak puashati terhadap LGE menangani isu pengambilalihan tanah kaum India di Kampung Buah Pala. Semua pihak terutama parti sekutu Pakatan Rakyat ingin melihat isu ini diselesaikan dengan baik. PKR dan Pas tiada pula menyerlahkan sikap negatif menyergah LGE dan DAP.

Tapi aku heran apa yang menyebabkan cina bodoh sombong sekor ni mempalitkan tahi babi ke muka DAP. Apakah Thomas Su hilang pertimbangan apabila satu-satunya kandang babi di Kedah dirobohkan. Pastinya kerajaan Kedah mempunyai alasan tertentu. Kenapa Thomas tiada membawa masalah ini ke meja rundingan samada dengan pihak pentadbiran ustaz Azizan atau Majlis Eksekutif DAP atau Pakatan Rakyat.

Ramai ke ahli DAP yang akan mati kering sebab tak dapat makan babi? Aku tak faham. Memang aku tak faham helah politik kau ni Thomas. Dan buat masa sekarang aku tanak tudingkan apa-apa kesalahan terhadap DAP. Perlakuan aneh Thomas ini adalah keputusan individu. Yang lain tu pak Angguk je. Macam Umno jugak.

DAP Kedah keluar Pakatan Rakyat
Jul 1, 09 6:23pm
DAP Kedah memutuskan untuk keluar dari gabungan Pakatan Rakyat negeri itu kerana membantah tindakan kerajaan negeri merobohkan satu-satunya pusat penyembelihan babi di Alor Star.

Sebelum itu, pada jam 3.30 petang petugas Majlis Bandaraya Alor Star menjalankan operasi merobohkan pusat penyembelihan tersebut.

petronas sub contractor 231105 thomas suBerikutan itu, Pengerusi DAP Kedah/Perlis, Thomas Su dan penyokongnya cuba menghalang operasi tersebut tetapi tidak berjaya.

DAP negeri kemudiannya mengadakan satu mesyuarat tergempar untuk membincangkan insiden tersebut.

Dan pada kira-kira jam 5 petang tadi, Thomas mengumumkan keputusdan DAP Kedah/Perlis untuk keluar dari Pakatan Rakyat.

Sementara itu, difahamkan ibupejabat DAP di ibungara akan mengadakan mesyaurat tergempar esok untuk membincangkan perkara tersebut.


Apa yang nak kau tonjolkan Thomas? Kau nak jadi jagoan macam Cikgu Pa ke dengan membelakangkan Ketua kamu? Tindakan gelojoh kamu ramai dapat membaca bakal membawa keruntuhan kepada perpaduan dan kerjasama Pakatan Rakyat.

Sikap bodoh kau ni Thomas akan menjadi makanan kepada Raja Katak Brahim untuk beberapa tahun akan datang. Kenyang ular lah Raja Katak.

Atau Thomas cuba membesarkan isu perobohan kandang babi di Kedah bagi menutup sikap bacul LGE berdepan dengan penduduk Kg Buah Pala di Penang.

Koman nya kau Thomas Su. Kau cuba merendahkan maruah DAP setaraf babi.


Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET