Sunday, July 12, 2009

Time Gini La Nak Pulun

Kalau hari biasa, nak harapkan pemimpin Kerajaan Pusat a.k.a. Umno turun kat kampung-kampung jengok bertanya masalah penduduk contohnya kat Manik Urai, haram takkan turunnya bodo-bodo gitu. Mesti ada agenda atau jadual terancang untuk mereka hadir. Paling koman mesti rebah sekor dua kerbau wat menjamu. Pastu ada joget plak. Macam nak jamu hantu.


Mereka pemimpin Pusat duk 100% percaya kat JKKK atau JPP yang banyak seleweng fakta dan masalah. Pasal tu tak logik kalau Umno tabur macam-macam janji kat orang kampung tapi mereka haram tak tau apa masalah sebenor orang kampung. Disebalik tu JKKK duk baham pitih yang diperuntukkan kepada orang kampung yang sememangnya layak kepada kerabat kerabit depa.

Orang Manik Urai wehh.. inilah masa nak mintak itu ini. Pasti dapat. Aku tak jamin dapat. Pasal Umno ni sembang dan janji je lebih tapi pale hotak kosong. Kalau mintak tu biarla sesuatu yang segera dapat, sesuai dengan gelaran 'projek mee segera'. Nanti tersilap mintak projek 'gulai merah' alamat basi la santan.

Jika mintak benda yang bertangguh masa siapnya maka balik awal la. Macam kat PRK Kuala Terengganu haritu Umno janji nak bina apartmen rakyat di Hiliran. Tapi aku duk perati haram jadah takde. Waktu kempen pembangunan situ pembangunan sini, ketar gigi aku mendengarnya. Langsung tak kempen pasal mati esok nak simpan kat kubur mana, atau nak upgrade kan tanah kubur mana. Semuanya cakap hal dunia.

Manik Urai by-election: Residents want better infrastructure

2009/07/12

KUALA KRAI, Sun: Residents in Manik Urai Lama and Manik Urai Baru have expressed the hope that their new assemblyman - to be elected on Tuesday - will look into upgrading existing facilities in the area.

They said that it was no longer enough to merely have the facilities in place.

"We have nearly everything... electricity, water supply, roads, schools, clinics, markets, mosques, even a train station but we want them to be upgraded. We hope that the new assemblyman will look into this," said Nik Yaakub Nik Hassan, 65, of Manik Urai Lama.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

There was an error in this gadget

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET