Thursday, July 23, 2009

Umno Dah Mula Kerja

Seminggu lepas ada 2 mamat berbonceng mendatangi rumah aku. Aku heran jugak pasal kedua-dua mamat tu memasing ada beberapa keping pelan ditangan. Aku mendekati dan bertanya buat apa. Tapi keduanya nampak kaget dengan soalan aku.

Kata salah sorang dari mereka tujuan adalah untuk check meter paip. Pastu depa tak cakap banyak. Dalam hati aku meter paip masih baru tak rosak apa-apa pun. Aku pun pelik pasal keduanya memegang pelan yang berlainan saiz. Yang aku perasan satu pelan biasa aku tengok iaitu pelan lot tanah. Takkan check meter kena rujuk pelan tanah.

Nampak kalut dua mamat ni buat kerja macam menyembunyikan sesuatu. Tapi sesuatu yang aku perasan salah sorang mamat tu pakai t-shirt Umno. Tak lama mereka lepak kat meter paip aku tu pastu beralih ke meter paip rumah jiran sebelah yang lain satu persatu.

Selang tiga hari aku terserempak lagi dua mamat yang lain membonceng kapcai sedang periksa meter paip di lokasi Batu 48. Tepatlah tekaan aku memang Umno ada agenda.

Dan semalam aku nampak dua orang sedang buat pemeriksaan sekitar Kuala Dungun. Dalam kepala aku syak mamat-mamat ni sedang buat semakan dan culaan untuk Umno. Memang buat culaan. Bajet dah turun lah tu pasal mereka dah mulakan kerja.

Pasti besar target Najib dalam PRU-13 nanti. Dia pastinya mahu memastikan negeri-negeri jajahan Umno terus kuat cengkaman Umno/BN serta menakluk kembali negeri-negeri jajahan Pakatan Rakyat.

Camaner dengan Pas/PR? Dah mulakah langkah pertama menuju PRU-13?

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

There was an error in this gadget

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET