Monday, July 20, 2009

Hospital (5) - Made By Umno

Ayat standard dalam ucapan YB Umno pada setiap ceramah depa kat ceruk kampung tak kira samada yang taraf Menteri duk kat Putrajaya atau yang taraf paria di Pusat Khidmat. Depa punya kitab sama je dan ayatnya mesti sama je. Antaranya,"Jalan raya Umno yang buat, balairaya Umno yang buat, elektrik dan air Umno yang adakan, hospital Umno yang bina."

Selama 50 tahun rakyat diperbodohkan. Mana-mana yang keras hati dan tersedia bodo terus semakin bodo dan jumud. Dalam kepala depa dunia ini Umno yang punya. Pasal tu bila Umno kalah ramai yang nangis histeria. Andai Umno jatuh tersungkur pastinya ramai yang nazak kat hospital-hospital Umno.

Aku paparkan kat sini gambar hospital Umno (???) seperti yang depa claim. Memang lemau otak depa ni. Mana Umno ada pitih nak bina semua tu melainkan kontraktor pembinaan berkenaan adalah dari kroni Umno. Itu pasal jumudnya mereka sangka apa yang dibina oleh orang Umno adalah harta karun nenek moyang Umno.





Berita baik untuk rakyat Ganu khasnya. Masyuk untuk Umno sudah tentunya. Bangunan baru tambahan HSNZ tujuh tingkat didirikan bersebelahan dengan wad sedia ada. Lengkap dengan 200 lot parking ia juga menempatkan ruang baru untuk wad bersalin, wad ibu dan anak serta wad ICU. Projek ini dilaksanakan oleh kontraktor tersohor Ahmad Zaki Sdn Bhd, kroni Umno.

Lepas ni tak perlu lah para pengunjung atau pelawat HSNZ untuk berebut lot parking.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET