Sunday, July 5, 2009

Apa Ni TokPa?

Kalau bukan dari kalangan tukang kempen tukang hasut Umno yang reka fatwa pelik-pelik ni, agaknya siapa lagi? Orang dah tau la TokPa ramai 'undercover' Umno yang kempen rumah ke rumah menyamar sebagai ahli atau muslimat Pas sebar fatwa sesat dan berita palsu.


InsyaAllah mintak Allah lindungi para pengundi Manik Urai dari fitnah dahsyat sebegini.

TokPa kasi lah sumber sket. Mana datangnya fatwa tengok muka dapat pahala ni. Sepanjang aku hidup pun tak pernah dengar lagi dari mulut mana-mana pemimpin Pas mengatakan bahawa tengok muka dapat pahala.

Kalau ada pun dulu yang berfatwa begitu adalah dari kalangan jemaah Abuya yang telah diharamkan. Pasti ada niat jahat disebalik tuduhan TokPa pada Pas. Dia cuba menyamakan imej Pas dengan Arqam agaknya. Jauh panggang dari api TokPa. Tersasar jauh tu.

Mustapa turut membidas Penasihat Pilihan Raya PAS Kelantan, Datuk Wan Abdul Rahim Wan Abdullah yang mendakwa parti itu sengaja membuka ruang untuk Umno dan Barisan Nasional (BN) menyerang pimpinan mereka terutama Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, kerana itu akan memberi kelebihan kepada PAS.

"Tengok muka dapat pahala? Ini kira ajaran sesat. Pahala itu bergantung pada amal maaruf, pahala itu kita buat kebaikan, kita sembahyang dan buat kebajikan ihsan, itu pahala. Tapi tengok gambar... tidak ada nas dalam Al-Quran atau Hadis, saya tidak tahulah, saya bukan ulama besar dalam Malaysia.

"Saya tidak baca mana-mana kitab yang kata, tengok gambar dapat pahala. Ini macam puja, kira tidak betullah pada pandangan atau ilmu yang ada pada saya. Saya tidak pernah dengar tengok gambar tokoh dapat pahala."


Aku tengok muka TokPa naik cuak, tengok muka makcik Jambul jadi muak.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

There was an error in this gadget

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET