Wednesday, June 29, 2011

Engkau Percaya?? Aku Memang Tak Caya!

Haper ke jadah belanja memprogramkan kepala bebudak hingusan sampai mencecah RM750 juta. Bengong dah kerajaan Malaysia ni. Dak tau kemana lah depa henjal duit rakyat. PLKN punya citer bajet belanja tahunan hingga 3/4 billion hampir cecah RM 1 billion.


Kalau di bangunan milik kerajaan pepandai pulak depa suh kakitangan jimatkan elektrik. Pastu macam-macam slogan macam-macam iklan depa tampilkan supaya rakyat faham. Konon berhemah, 'cut' sana 'cut' sini.

So korang bajingan ajarlah kat puak, juak dan kroni korang yang telah diberi kesempatan pegang tender itu ini dalam projek PLKN agar berhemah sket, reti bahasa lah sket. Jangan melampau sangat. Takkan sepinggan nasi lemak korang caj macam tragedi ke'mamposan' MAS dulu? Oleh kerana nasi lemak kontrak dengan MAS dicaj RM15.00 sepinggan maka MAS gulung tikar.

So jangan kerana kebodohan melampau korang mengenyangkan perut sendiri dan kroni maka natijahnya nanti negara akan gulung tikar juga.

Bodoh Susah Nak Ajar.

Tuesday, June 28, 2011

Lokman Kepala Haliang: LOCK Jer Lu Punya Anu

Cakap si penakut a.k.a pengampu penjilat umno-apco berbelit-belit. Biasa la juak-juak pengampu ni yang sebenarnya menjahanamkan umno-apco. Cakap tarak serupa bikin. Cakap besar tapi anu kecik lembik. Itik nengok pun suka tergolek kat juak-juak ni.


Mula-mula kemain bilang itu ini begitu begini. Bila kena 'sound' mulalah gelabah belit gitu belit gini, kelentong tak cakaplah, tak buatlah apa-apa lah. Haper kau orang si kotel kecut ni ingat Tuhan tu duk sajer ke? Bukan kah Tuhan Maha Mendengar dan Maha Melihat? Camane korang belit pun (termasuk semua lanun umno-apco) jangan lupa Rakib & Atid senantiasa catat apa yang korang buat apa yang korang ucap.

Ayam Kapan umno-apco wat samseng depan pejabat Keadilan PJ tapi sangkal kenyataan 'ugutan' mereka. Patut tangkap je kepala 'haliang' mereka pastu sumbat kat Kemunting. Tapi apakan daya KDN barua umno-apco. Ada ketua pun lembik nak mampos.

Jangan lupa dan terkejut beruk pulak jika kat SANA nanti ramai yang nak 'claim' sesuatu dari kamu yang menjadi milik kami tetapi HARAM bagi kamu tetapi kamu HALAL kan atas dasar nafsu keSyaitanan mengisi perut busuk kamu.

Sunday, June 12, 2011

Juara FA 2011 Tidak Semanis Kenangan Tahun 2000

Penantian lebih 10 tahun oleh pasukan Ganu untuk merangkul Piala FA telah terbukti semalam. Kapten pasukan, Marzuki berfungsi dengan baik mengemudi jentera pasukan Ganu sehingga berjaya menyumbat gol penyamaan di saat-saat akhir perlawanan.


Pada tahun 2000, Mat Zan Mat Aris mengejutkan ramai pihak apabila mengangkat martabat Terengganu di arena bolasepak negara dari sebuah pasukan 'underdog' menjadi sebuah pasukan elit bolasepak. Kenangan saat manis itu masih terpahat diingatan tatkala Terengganu membenamkan Pulau Pinang 1-0. Lebih manis lagi apabila kemenangan itu diraih sejurus selepas Kerajaan Terengganu di ambil oleh PAS dan diterajui oleh Tuan Guru Ayoh Chik.

Sambutan para penyokong pula amat hebat dan luarbiasa. Bas, kereta dan kenderaan yang membawa para penyokong mengibarkan bendera Terengganu dan bendera Pas menjalari jalanraya dari Kemaman sehingga ke Besut. Kehangatan menyambut kemenangan Kerajaan Pas Terengganu dalam PRU ke-10 itu dimeriahkan lagi dengan kemenangan pasukan Terengganu menjuarai Piala FA 2000.

Semalam 11/06/2011, sejarah terlakar lagi apabila Terengganu buat kali ke-2 menjuarai Piala FA 2011. Tetapi kemanisannya kurang jika dibandingkan dengan kemenangan Tahun 2000 dulu. Kerana apa? Kerana kemenangan kali dinaungi oleh kerajaan bn-umno-apco. Kerajaan yang korup dan bersifat perkauman. Semangat kegembiraan sedikit pudar.

Dulu Pas menang kemudian bola pun menang.
Apakah mustahil sekarang bola Terengganu menang manakala PRU-13 nanti Pas pula menang tawan Terengganu.

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

There was an error in this gadget

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET