Monday, August 29, 2011

Dicekup Berzina Di Bulan Puasa

Pasangan sial. Anjing lebih mulia dari dua makhluk bernama manusia ni. Dah lah gitu si pompuan gatal ni pulak ada suami dan 3 anak tapi masih menggeletap nafsunya nak cari jantan lain.


Kalau ikut Hukum Hudud wajib pompuan ni dibicarakan dan jika bersalah mesti kena rejam sampai mati. Yang jantan ni pulak baik sula aje sampai kojol.

Hantar SMS talak diri sendiri

KUALA LUMPUR: Seorang wanita berusia 41 tahun nekad ‘menceraikan dirinya sendiri’ selepas rahsia hubungan sulitnya dengan lelaki lain sejak tiga tahun lalu dikesan suaminya.

Perbuatan itu dilakukan apabila dia mengambil telefon bimbit suaminya dan menghantar SMS ke telefon bimbitnya dengan menjatuhkan talak tiga terhadapnya demi memastikan dia dapat meneruskan hubungan sulit dengan kekasihnya.

Bagaimanapun, perbuatan curang wanita itu sejak hampir dua tahun lalu terbongkar apabila dicekup penguat kuasa Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi) ketika bersekedudukan bersama kekasihnya di sebuah rumah di Setapak, di sini, kira-kira jam 1 pagi, kelmarin.

Suami mangsa, ahli perniagaan dari Emiriah Arab Bersatu (UAE) berusia 48 tahun yang mahu dikenali sebagai Jason, berkata dia dan isterinya mendirikan rumah tangga sejak 1996 dan hasil perkahwinan itu mereka dikurniakan tiga cahaya mata iaitu dua perempuan serta seorang lelaki berusia 10 hingga 16 tahun.


Jason yang sering pulang ke negara asal untuk menguruskan perniagaannya berkata, dia mula mengesyaki kecurangan isterinya itu selepas terserempak wanita terbabit bersama lelaki lain turun dari sebuah hotel di Ampang pada hujung 2009. -metro

Calon Pramugari Garuda Di Suruh Bogel

Suatu kenyataan yang kontroversi melibatkan maruah seseorang. Calon pramugari Garuda kelahiran Korea Selatan menuduh agensi penerbangan itu mengharuskan setiap calon tampil dengan nyaris bogel dan diraba payudaranya sewaktu melakukan medical check-up.

Dalam aduannya kepada AFP beliau menegaskan para calon untuk 18 posisi pramugari di Garuda Indonesia diminta melurutkan pakaian dalam mereka untuk diperiksa samada setiap calon memiliki tatoo atau implan payudara.

Jawapan balas dari pihak pegawai Garuda pula berkata pemeriksaan dengan tangan pada payudara mereka bagi memastikan tiada implan kerana ia boleh memberikan kesan terhadap kesihatan individu itu sekiranya tekanan udara dalam kabin turun selama dalam penerbangan,

SEOUL- Para calon pramugari Garuda Indonesia asal Korea Selatan menuduh maskapai penerbangan Indonesia itu mengharuskan mereka tampil nyaris bugil dan diraba payudaranya dalam medical check-up. Kontan saja, tuduhan tersebut memprovokasi badai kritik.

Para calon untuk 18 posisi pramugari di Garuda Indonesia itu diminta melorotkan celana dalam mereka guna memeriksa apakah mereka punya tato atau implan payudara, kata seorang calon itu kepada AFP, Rabu (24/8/2011). Calon pramugari itu menolak disebutkan namanya, tetapi ia mengatakan, dirinya masih menunggu kabar apakah ia mendapat pekerjaan itu setelah tes yang dilakukan pada bulan lalu tersebut.

"Pemeriksaan dengan tangan pada payudara dilakukan karena mereka yang punya implan dapat memiliki masalah kesehatan jika tekanan udara (dalam kabin) turun selama penerbangan," lapor kantor berita Yonhap yang mengutip seorang pegawai Garuda. Pegawai itu menambahkan bahwa awak kabin dilarang memiliki tato dan para pekerja yang direkrut di negara-negara lain, seperti Jepang dan Australia, juga melalui proses serupa.

Kantor Garuda Indonesia di Seoul membantah sebagian tuduhan tersebut dengan mengatakan bahwa para pelamar tidak harus membuka bra mereka dan para stafnya hanya mengetuk ringan (pada) sisi atas payudara mereka. "Mereka yang lulus pemeriksaan medis mengatakan, mereka tidak merasa malu dengan proses itu," kata pihak Garuda dalam sebuah pernyataan. Garuda menambahkan, telah menjadi hal yang biasa bagi maskapai penerbangan untuk memeriksa apakah para calon pramugari punya tato atau implan di tubuh mereka.

Namun, tetap saja, langkah itu mencengangkan sejumlah maskapai penerbangan lain dan membuat marah kelompok-kelompok hak-hak perempuan. Mereka menyebut proses itu tidak perlu dan mengganggu. Kim Da-mi, aktivis pada Sexual Violence Relief Centre yang berbasis di Seoul, mendesak lembaga hak asasi manusia Korea Selatan untuk mengambil tindakan. Ia mengatakan kepada AFP, "Saya ingin tahu apakah praktik semacam ini dapat diterima di Indonesia."

Sementara seorang juru bicara Korean Air, sebuah maskapai penerbangan Korea Selatan, mengatakan, "Kami belum pernah mendengar (pemeriksaan semacam) itu atau dilakukannya pemeriksaan semacam itu terhadap para pramugari." Juru bicara itu menilai tes yang dilakukan Garuda Indonesia "aneh". "Saya ingin tahu, apakah itu berarti bahwa penumpang dengan implan payudara tidak boleh terbang juga," katanya kepada AFP.

Menurut AFP, persaingan untuk bekerja sebagai pramugari sangat ketat di Korea Selatan. Pekerjaan itu dinilai punya bayaran tinggi dan menjanjikan kesempatan untuk berjalan-jalan. Ribuan perempuan muda Korea Selatan mempersiapkan diri selama bertahun-tahun sebelum melamar pekerjaan tersebut.- AFP

Selak Kain umno-apco

Umno Kalah!!

Menelanjang polemik dan sikap ahli UMNO yang bakal menyebabkan UMNO kalah melalui Barisan Nasional dalam pilihanraya sejak 1994 hingga 2013 ialah:

1. 75% Ketua-ketua Bahagian yang terlalu lama menjadi Boneka dan Patung Mainan oleh pasukan duit, duit dan duit.

2. Apabila ada ahli UMNO yang cerdik, bijak, vokal, extrovert, ahli ini dicap sebagai Penentang. Sebenarnya Jawatankuasa Bahagian ramai yang bacul. Sembang aja kuat, bila nak buat tak de telo. Ramai yang pandir dalam Jawatankuasa Bahagian UMNO.

3. Apabila calon pilihanraya bukan kalangan Jawatankuasa Bahagian, walaupun dia Ahli UMNO totok, orang yang kerja kuat, calon ini akan dihukum "boikot". Inilah perangai hasad yang amat dikesali oleh Dr. Mahathir. Sebab itulah Dr. Mahathir kata dia gagal selesaikan urusan PEMUTIHAN UMNO.

4. Wakil rakyat UMNO baik ADUN mahu pun ADR, 75% tidak berkhidmat untuk rakyat dan tanahair. Mereka lebih mementingkan perut, tembolok dan hasil mahsul sebelum "dikafan" pada pilihanraya akan datang atau dikafan semulajadi (boleh la duit untuk waris-waris)

5. Ahli UMNO berdaftar tidak sangat dihargai oleh Ketua Bahagian pun. Andai ada cawangan dalam Bahagian yang dilihat boleh cabar wibawa dan ketrampilan Ketua Bahagian atau Jawatankuasa Bahagian, maka akan lahirlah dalam kalangan kumpulan tertentu "KAKI HASUT, KAKI ADU DOMBA, KAKI BAKAR, KUCING KURAP, ANJING MENYALAK BUKIT, MENGKARUNG LIDAH BERCABANG, SESUMPAH, KAKAK TUA, BURUNG BELATUK" yang peranannya melingkupkan kekuatan-kekuatan yang ada. Hari ini, yang ramai masuk PAS ialah kalangan mereka yang kecewa dan tersisih. Daftar PKR juga kalangan ahli UMNO yang dimeterai sebagai Pelampau UMNO.

6. Sabotaj dalaman UMNO cukup kuat dan hebat, mengalahkan Zionis. Tukang karut punyalah ramai. Thinkers cuma beberapa kerat. Buktikan, mana satu Bahagian UMNO dalam Malaysia yang wujudkan "Thinker Team", dan "Min Yuen Team".

7. Ahli UMNO masih marah dengan Pak Lah sebab izinkan Khairy Jamaluddin, menantu kesayangannya bertanding tiket Naib Ketua Pemuda UMNO. Akhirnya, misi Kj sebagai Ketua Pemuda berjaya. Tahniah dan Syabas kerana saudara Kj berjaya membuktikan peribahasa Kaduk Naik Junjung. Kekuatan Pemuda UMNO hanyalah pada kisah sedih dan fiesta. Akademi Pemuda UMNO langsung tiada operasi nyata. Pemuda UMNO menjadi kelompok borjuis dan elitis yang akhirnya dilihat amat BODOH oleh anak-anak Cina dan Keling.

8. Apabila pilihanraya Orang UMNO yang tidak sebulu dan setuju dengan pilihan Presiden parti akan menjalankan 'Ops Tomahawk'. Siapa yang boleh di'bom' serta dipelingkup akan dibuat tanpa rasa hormat dan bersalah. Inilah nasib yang dialami oleh mantan Setiausaha Politik 1 kepada YAB Perdana Menteri ke-5, Dato' ManDes dan Setiausaha Politik 2 kepada YAB PM, Dato' Hasbullah Lebai Isa. Tiada dalam mana-mana sejarah tamadun politik yang seorang paling kanan kepada Perdana Menteri tersungkur di lembah "political corruption mind". Perkara yang sama direncana di Jerlun, tapi Allah beri rezeki pada Mukhriz Mahathir lagi.

9. Pengerusi Perhubungan UMNO negeri-negeri ialah Pengerusi Barisan Nasional. Maka, lawannya ialah Pesuruhjaya PAS Negeri, Pengerusi PKR Negeri, atau pun Pengerusi DAP Negeri. Soalnya mengapa isu-isu kecil dan terpencil tidak mampu diselesai secara penuh hikmah? Kes seperti Nelayan Sungai Lereng di Klebang Melaka, mereka ini Totok UMNO, tetapi mengapa dikelas ketigakan isu PERIUK NASI mereka? Kes seperti Geran untuk Melayu di Kg. Raja, Cameron Highlands sudah larut 40 tahun, mengapa tidak diselesaikan? Sedangkan geran tanah dan kebun untuk Cina di 11 buah Kampung Baru sekiar Cameron Highlands boleh dibereskan segera? Dan mereka ini sahih, "KOMUNIS" dek kerana Briggs Plan 1950 dulu, mereka dilonggok di Cameron Highlands?

2013 atau kurang daripada tempoh tersebut, ialah fenomena biasa jika berlaku pilihanraya. Yang menjadi luar biasa ialah apabila Kelantan UMNO menang, NSDK BN kalah, Melaka BN bungkus, JOHOR BN telur hujung tanduk, KEDAH BN menang, PERLIS BN menang, Pahang BN kalah, Perak BN kalah, Pulau Pinang BN kalah, Sarawak BN kalah, Sabah BN memang, WPKL BN kalah. Agak-agak siapakah Perdana Menteri Malaysia? Melayu Plural-Liberal-Freemasonry-Syiah-Khawarij? Atau Cina Komunis? Atau Keling Komunis-Sosialis-Athies-Freethinker? Ataupun Paderi Kristian?

Apakah umat Melayu yang kini Profesional, Teknokrat, Ilmuan Besar, Pemandu Lori, Kaki Pukul, Gangster, Kongsi Gelap, Ahli Agama Hebat etc. telah berfikir tentang Obor dan Cokmar Kuasa Pindaan Perlembagaan Persekutuan 1957 boleh nguyup ikut suka hati pemikir-pemikir biawak hidup yang bergentayangan dalam peperangan pilihanraya berkenaan?

Presiden UMNO/Pengerusi BN buat istiharah sebanyak mungkin. Pergi umrah, bertawassul depan Baitullah mohon petunjuk dan ilham untuk Pilihanraya Ke-13.-panehmiang

Petronas Untung, Gerombolan Tadah Kantung

FLOM bingung, cincin $24 juta belum disarung, tapi duit mau datang lagi berbondong-bondong.


Najib dan konco2 bengong, macam biasa cari akal untuk lebong, agar duit masuk mulut tersembong, bila mati tau lah kau sakit melolong.

Rakyat jugak terlopong, paria umno-apco terpekik terlolong, dapat serial dua riuh sekampung, dipuja pemimpin mereka macam puja polong.

Wahai dunia lihatlah aksi porong oleh pentadbir negara kami yang sombong, siksa jiwa dan raga kami jadi rompong, tetapi dikalangan kami masih ramai yang duduk dalam kepompong.

Marilah rakyat yang melolong, rebahkan bn-umno-apco hilang tiada penyokong...!!

PGU 2011.

Petronas raih untung RM21b

KUALA LUMPUR 26 Ogos - Petroliam Nasional Bhd. (Petronas), meraih keuntungan bersih selepas cukai sebanyak RM21.7 bilion pada suku pertama berakhir pada 30 Jun lalu, dengan perolehan sebanyak RM71 bilion.

Peningkatan keuntungan bersih itu disumbangkan oleh perolehan RM2.6 bilion dari pelupusan Cairn India Ltd, walaupun terdapat kenaikan kos persekitaran.

Presiden dan Ketua Eksekutifnya, Datuk Shamsul Azhar Abbas (gambar) berkata, pencapaian itu juga turut menyaksikan peningkatan pendapatan sebelum faedah, cukai, susut nilai dan pelunasan (EBITDA)

"Prestasi suku pertama didorong kenaikan harga semua produknya dan jumlah dagangan yang lebih tinggi produk utamanya di celah-celah pertumbuhan ekonomi yang lebih kukuh, sungguhpun ringgit terus mengukuh berbanding dolar Amerika Syarikat (AS),'' katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas pengumuman keputusan kewangan suku pertama Petronas berakhir 30 Jun lalu.

Saturday, August 27, 2011

Warga emas sumbang mahram selama 41 tahun

VIENNA 27 Ogos – Sebuah mahkamah Austria semalam mengarahkan seorang lelaki berusia 80 tahun ditahan kerana disyaki merogol dua anak perempuannya selama 41 tahun, dengan mengurung mereka di dalam rumahnya.

Menurut kenyataan mahkamah Ried im Innkreis, lelaki tersebut yang namanya dirahsiakan, akan ditahan sehingga 9 September depan sehingga polis selesai menjalankan siasatan terhadap dakwaan merogol, menyerang dan salah laku terhadap individu cacat atau kurang upaya.

Katanya, dia ditahan pada Khamis lalu kerana disyaki melakukan salah laku seksual dan fizikal terhadap dua anaknya, yang kini berumur 53 dan 45 tahun, sejak 1979 sehingga Mei tahun ini.

Bagaimanapun, lelaki terbabit menafikan tuduhan tersebut.

Menurut polis, kedua-dua wanita malang itu dipercayai mempunyai kecacatan mental, dan bapanya menghalang mereka berkomunikasi dengan orang luar dan menggunakan senjata untuk mengugut membunuh mereka. - AFP

Friday, August 26, 2011

Puteri umno-apco Reverse Psycho

Siapa yang tanak jawatan dan pangkat dalam umno-apco beb. Yang duk peteh memeteh, cantas mencantas, tumbuk menumbuk, kerusi meja layang melayang dalam mesyuarat umno-apco tu haper dia? Bukan ke sebab nak berebut jawatan?


Ekeleleh dalam umno-apco sebusuk-busuk jawatan sebagai cacai tabur fitnah pun dapat habuan. Bukan duit umno-apco yang depa taram tapi hasil cukai yang diperas dari rakyat. Berjawatan dalam umno-apco bermakna berharta lah engkau. Acu tengok rumah Ketua JKKK, dari sekecil rumah murah kos rendah dalam sekelip mata boleh berubah jadi banglow. Cacai macai JKKK pulak dapat makan free kat warung cangkung pun dah rasa bangga. Apa punya bangang daa...

Gerombolan puteri umno-apco awal-awal dah main reverse psychology terhadap b0s mereka. Dulu pun gitu jugak suara sumbang puteri umno-apco bergegar dalam dewan PWTC konon penubuhan sayap umno ni sebagai suatu kesinambungan dan memperkasakan umno-apco. Herannya kemudian bergolek-golek meraung mintak diberikan jawatan sebagai membalas jasa mereka menaikkan umno-apco (atau menaikkan butuh bos mereka?) sehinggalah wanita keras si Azalina pegang portfolio KBS.

Dalam puteri umno-apco ni aku tak heran kalau dah ada atau akan ada yang sanggup gadai maruah jual anu nya untuk dapatkan kedudukan.

Tunggeng puteri umno!!!

Wednesday, August 24, 2011

Siapa Syaitan umno-apco?

Kenalilah siapa syaitan umno-apco mengikut pandangan seorang tokoh wartawan dan petikan berikut diceduk dari blog pahlawan30.

“Blogger-blogger Umno ini 24 jam sentiasa melemparkan fitnah sebab memang mereka dibayar untuk melemparkan fitnah. Ini masalahnya dan fitnah- fitnah ini diasah oleh JASA sendiri, jabatan khas di bawah Kementerian Penerangan di bawah kementerian beliau.
"Jadi kalau Datuk Rais Yatim kata nak minta blogger mohon maaf, suruhlah blogger- blogger Umno ini mohon maaf dulu, sebab mereka inilah syaitan yang sepatutnya,” tegas Hatta Wahari (Bekas Presiden Kesatuan Wartawan Kebangsaan).

Pemfitnah tempatnya adalah bersama dengan syaitan laknatullah.

Cemerlang Di Kalangan Syaitan
Hadith :
Dari Jabir r.a katanya, dia mendengar Rasulullah s.a.w bersabda:”Singgahsana iblis berada di lautan. Dari sana dia mengirim pasukannya untuk membuat fitnah (mengacau atau membawa bencana untuk) umat manusia. Maka siapa yang lebih besar membuat bencana, dialah yang lebih besar jasanya (terhormat) di kalangan mereka.”
(Muslim)

Gempa Bumi Bermagnitud 5.8 Gegar Pantai Timur Amerika Syarikat

MINERAL, Virginia: Satu gempa bumi bermagnitud 5.8 pada skala Richter, Selasa, menggegarkan bangunan dan menyebabkan sebahagian penduduk dan mereka yang berada di Capitol, Rumah Putih dan Pentagon dipindahkan.

Tiada laporan terkini mengenai kematian. Bagaimanapun, pegawai-pegawai bomba di Washington melaporkan terdapat segelintir yang mengalami kecederaan.

Pusat Geologi Amerika Syarikat berkata, gempa bumi itu berpusat kira-kira 64 kilometer ke arah barat laut Richmond di sini. - AP

Lelaki Parah Dibelasah Oleh Teman Wanita

Seorang lelaki di Singapura ditinggalkan dengan kesan luka dan berdarah setelah dibelasah oleh teman wanitanya.


Wanita tersebut, usia 24, dilaporkan telah mengilas, memukul dan menendang teman lelakinya mengkritik cara beliau berpakaian.

Sementara itu wanita tersebut dikatakan bimbang akan kehilangan teman lelaki beliau.

Dia berkata masih sayangkan lelaki itu tetapi dia marah kerana dikritik tidak kena pada waktunya.

"Dia menyuruh saya guna make-up, pakai kasut tumit tinggi dan jangan pakai t-shirt. Saya akur kerana saya sayangkan dia", katanya.

Tahun kedua perkenalan mereka, teman lelakinya mahukan dia berbadan slim.

"Dia tidak membenarkan saya bersarapan pagi dan skip makan tengahari", tambahnya itulah antara punca yang perbalahan antara mereka.

Walau bagaimanapun, dia masih berharap agar hubungan mereka dapat diselamatkan.-China Press

Nota: Ramai perempuan sekarang celik mata dan belajar seni mempertahankan diri. Malang si lelaki ini kerana bertemankan seorang wanita ada jurus, lantas si wanita ter'karate' kat salah tempat kerana marah sangat.

Monday, August 22, 2011

Rahmatnya Negeri Di Bawah Naungan Pakatan Rakyat

Kebajikan demi kebajikan silih berganti dihidangkan oleh Pemimpin yang menerajui negeri diperintah oleh Pakatan Rakyat. Terdahulu Kelantan telah dijadikan 'Role Model' oleh rakyat untuk menilai keberkesanan etika pengurusan dan pentadbiran negeri. Kelantan telah melepasi ujian itu dan dinilaikan dengan A++...

Kemudian diikuti oleh negeri PR yang lain seperti Pulau Pinang, Kedah dan Selangor. Tiada rungutan atau masalah besar yang ditimpakan kepada rakyatnya kecuali sesekali kedengaran suara sumbang dari puak jalanan gerombolan yang cuba mencipta 'political mileage'.

Harapan kita semoga rakyat seluruh negara mencelik mata dan menilai dari dalam kalbu masing-masing adakah masih relevan lagi semua pemimpin korup umno-apco menerajui negara yang tercinta ini?

PGU 2011.

KAFA SELANGOR PERTAMA KALI TERIMA BONUS

Minggu lepas..
buat pertama kali dalam sejarah perguruan
KAFA Selangor ni..

Guru-Guru KAFA mendapat Bonus sebanyak RM600...

Haaaiii... beruntunglah Guru-Guru KAFA di Selangor ni...
waktu zaman BN UMNO dulu usahkan bonus..,

gaji pun hanya sekadar RM738.00 sahaja sebulan...

Kawan aku yang bekerja sebagai Guru KAFA,berasa seronok semalam sewaktu berjumpa dengan aku...

dia kata buat pertama kali dalam sejarah,Guru-Guru KAFA diberikan pengiktirafan sedemikian rupa...
dia ni dulu adalah penyokong kuat UMNO dan semasa PRU12 lalu dia ni mengundi UMNO....

dia kata dia dapat lihat perbezaan sekarang...
dia kata waktu UMNO mentadbir selangor dulu gaji dia hanya sebanyak RM738.00 je sebulan... mana nak cukup katanya...

namun sejak Pakatan Rakyat mentadbir Selangor,dalam tempoh 3 tahun ni gaji dia naik sebanyak 2 kali..
dan setiap kali kenaikan tu pula jumlahnya adalah sebanyak RM300,jadi dengan dua kali kenaikan dalam tempoh 3 tahun ini gaji dia sudah menjadi RM1338.00 sebulan...

lihatlah betapa besarnya perbezaan yang rakyat dapat jika kita memilih kerajaan yang benar-benar memahami kesusahan rakyat jelata...

beza RM600 beb.... bukan kecik tu... tiap-tiap bulan pulak tu...

member aku tu tak habis-habis seronoknyer...

aku sempat pesan kat dia... aku kata..

"waktu PRU13 ni nanti jangan lupa...,jangan undi UMNO,
tetapi undilah Pakatan Rakyat.."

Sebelum Bazooka Dah Ada Rentaka


Rentaka adalah istilah bahasa Melayu untuk jenis lela yang berukuran kecil, berlaras panjang dan terbuat dari besi. Istilah ini untuk membedakan dengan lela, versi ukuran normalnya. Senjata ini banyak digunakan pada abad ke-17 dan ke-18 di . Rentaka adalah meriam kecil yang berlubang laras halus (smoothbore) dan diisi dari lubang moncong laras (muzzle loading). [1]

Rentaka digunakan umumnya dengan menancapkan pasak di bawah meriam (disebut "cagak") di sebuah standar, atau di gelindingan roda untuk menjadi meriam portabel yang dapat dibawa di kapal-kapal dagang Melayu, atau juga di darat. Senjata ini dahulu digunakan untuk menandakan adanya perang di laut, dan juga sinyal untuk memulai dan mengakhiri puasa pada bulanramadhan dalam kepercayaan agama Islam. Dalam adat kerajaan, meriam ini juga digunakan untuk mengumumkan kelahiran atau pernikahan dalam keluarga kesultanan saat itu.-wikipedia.

Sunday, August 21, 2011

Hotel Angkasa: Khayalan Bakal Jadi Kenyataan

Lebih lajak dari laju. Itulah fe'el pemimpin Malaysia. Siapa mereka? Semestinya gerombolan umno-apco. Semua hal nak jadi jaguh, nak tunjuk hebat, walau kemampuan ibarat langit dan bumi. Rusia dah nak bina hotel di angkasa, tapi Malaysia kembang pungkoq hanya sekadar hantar seorang rakyat Malaysia tumpang kapal angkasa Rusia ke angkasa. Huhh megah, hamba Allah tu balik je terus dapat pingat Datuk.

Begitu juga dalam hal menerajui negara. Mahu dipegangnya sehingga habis nyawa. Sanggup melakukan kerja-kerja jahat menyeleweng dan menipu dalam PRU hasil kerjasama rapat dengan rakan laknatullah mereka JPN dan SPR. Persis sikap yahudi, merekalah terbaik dan termulia dalam segala hal, orang lain dianggap binatang dan hina, walhal Allah menjanjikan tempat mereka kekal dalam neraka.

Kekadang kelakar juga mengenangkan sikap bangang dan bodo puak gerombolan ni. Pernah terjadi di Terengganu sewaktu zaman Deris Jusoh, beliau cuba mencipta sejarah tersendiri dengan menganjurkan pesta kutip sampah se-Terengganu. Maunya dicatat masuk dalam Giuness Book of Malaysia. Apa la punya bengong jugak, rupanya dalam Guiness Book pun banyak sampah.

FLOM tersenyum sensorang bila baca artikel kat bawah ni. Pasti jarinya sedang menggertap meja sambil mencongak berapa kali dia akan berpeluang menjejakkan kaki ke hotel angkasa nanti dengan mentekadarah duit cukai rakyat. Iyealah kalau cincin USD24 juta sesenang gitu je boleh beli, apalah sangat dengan bayaran RM2.9 juta untuk sekali 'flight' ke hotel angkasa. Pepandailah nanti Najib twist dengan muslihat hebatnya.

ZHUKOVSKY :- Sebuah hotel di orbit, penerbangan melawat bulan dan perjalanan mewah merentasi angkasa lepas adalah sebahagian daripada rancangan Rusia bagi memastikan negara itu tidak ketinggalan dalam industri pelancongan angkasa yang semakin berkembang.

:Syarikat Rusia, Orbital Technologies mendedahkan rancangan itu, minggu ini dengan memperkenalkan pakej perjalanan selama dua hari menaiki roket Soyuz serta penginapan lima hari di hotel angkasa lepas yang bernilai 600,000 pound (RM2.95 juta).

:Hotel unik itu akan dibina pada ketinggian 350 kilometer di atas Bumi serta akan dilengkapi kamera dan teropong bagi membolehkan pengunjung mengambil gambar dan melihat persekitaran angkasa lepas dengan lebih jelas.

:Menurut wakil syarikat itu, hotel angkasa yang dijangka dilancarkan pada 2016 itu akan dibina lebih selesa berbanding Stesen Angkasa Antarabangsa didiami angkasawan tetapi tetamu tetap perlu mengambil makanan menggunakan tiub dan mandi menggunakan span kerana ketiadaan graviti.

:Selain itu, Orbital Technologies juga merancang membawa pelancong melawat kawasan gelap bulan dan menjelang 2030, perjalanan ke planet Marikh pula mungkin diperkenalkan.
-sh

Tuesday, August 16, 2011

Andai DS MdSaid Tubuh Pasukan Pantau Projek Awam

Bila melihatkan pendekatan yang diperkenalkan oleh Kerajaan Selangor bagi menjamin mutu projek pembangunan dan pembinaan infrastruktur untuk rakyat diurus dengan baik dan telus, maka aku mencadangkan agar Kerajaan umno-apco Terengganu turut mengikut jejak langkah yang sama dengan menubuhkan sebuah badan pemantau projek kerajaan.


Sekurangnya dapat memperbaiki imej KOTOR kerajaan Ganu sebelum ini, yang banyak mengaitkan antara para kroni dengan projek-projek kerajaan sehingga berlaku beberapa kes runtuhan dan kerosakan sana sini sekitar Terengganu.

Persoalannya? Sudikah MadSaid berbuat demikian? Jawapannya mudah. Mungkin tidak sudi. Kerana MdSaid dengan langkah proaktif sedemikian tidak mustahil akan membangkitkan kemarahan kroni-kroni ampu daripada menjalankan kerja-kerja mereka dengan KOTOR. Selain itu skuad berani mati DS Deris pula takkan nak berdiam diri, pasti akan mengambil kesempatan memburukkan lagi pentadbiran MdSaid.

Pas Ganti Umno PRU-13.

Selangor tubuh pasukan pantau projek awam – MB

Kerajaan negeri menubuhkan satu pasukan di bawah Jabatan Kerja Raya (JKR) bagi memastikan projek pembangunan dan pembinaan instrastuktur untuk rakyat diurus dan ditadbir dengan baik.

Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata, pasukan ini dianggotai oleh tenaga profesional terdiri daripada jurutera, juru ukur bahan (QS) dan pegawai teknikal yang berpengalaman, tahu latar belakang kontraktor yang dipilih serta paling penting mereka bijak menilai kos sebenar dan kepentingan sesuatu projek awam.

“Hasilnya, kita akan dapat menentukan projek diurus dengan baik. Ini memberi ‘kawalan dan imbangan” atau “check and balance’ dalam cara pemberian kontrak.

“Rakyat akan tahu setiap projek yang dilakukan setimpal dengan wang rakyat yang telah dibelanjakan,” katanya selepas merasmikan Perhimpunan Bulanan Kakitangan Awam di Shah Alam, hari ini.

Beliau berkata, pasukan profesional ini telah pun bergerak dengan memantau projek-projek pembangunan di kawasan undangan negeri menggunakan peruntukkan RM1 juta yang diberikan kerajaan negeri.

Sebagai projek perintis, pasukan hanya ini memantau projek-projek pembangunan di tiga PBT iaitu Kajang, Petaling Jaya dan Kuala Selangor.

“Kita akan menilai pemantauan yang dilakukan pasukan ini supaya keberkesanannya dapat ditingkatkan dan ditambah baik, sebelum dipeluaskan ke semua PBT,” katanya.

Menurutnya, usaha ini juga untuk memastikan perbelanjaan yang dikeluarkan memberi manfaat sepenuhnya kepada rakyat di samping menaikkan tahap profesionalisme penjawat awam.-Kd

Felda Terkapur

Maka tersebutlah cerita bahawa sang Felda si raksaksa zalim dan hisap darah rakyat (jahat macam si KOTOR ketuanya juga) telah tergolek jatuh terkapur macam ayam berak kapur. Teran tak keluar jugak taik, lebih dahsyat dari sembelit agaknya. Kena jentik dengan sang cengkerik yang bijak dan berani...hahaha..


Mahkamah tolak saman RM200 juta Felda terhadap Dr Tan

KUALA LUMPUR: Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur menolak saman fitnah sebanyak RM200 juta yang difailkan terhadap Pengerusi Jawatankuasa Displin KEADILAN, Dr Tan kee Kwong yang juga bekas Timbalan Menteri Tanah dan Pembangunan Koperasi.

Ia sekaligus merupakan kemenangan pertama buat KEADILAN dan akhbar milik parti itu, Suara Keadilan, yang disaman Felda kerana didakwa menyiarkan artikel berbaur fitnah.

Hakim Datuk Zabariah Mohd Yusof membuat keputusan itu kerana Felda gagal membuktikan bahawa Dr Tan yang membuat kenyataan tersebut dalam artikel yang disiarkan dalam akhbar berkenaan.

Felda juga katanya gagal memanggil wartawan yang menulis artikel itu.

Hakim Zabariah mengarahkan kos sebanyak RM70,000 kepada Tan, meskipun peguamnya Razlan Hadri Zulkifli dan Ho Kok Yew meminta RM100,000.

Dr Tan yang dilihat menitiskan air mata kegembiraan dengan kemenangan itu berkata, keputusan itu akan lebih menguatkan semangatnya untuk memperjuangkan kebenaran dan keadilan.

“Saya sangat berterima kasih kepada hakim, ini keputusan yang adil. Saya dan KEADILAN akan tetap perjuangkan untuk kerajaan yang lebih telus dan adil,”

“Hakim mengarahkan Felda membayar kos sebanyak RM70,000 kepada saya, tetapi kalau saya kalah Felda menuntut kos sebanyak RM100 juta,” kata beliau kepada Keadilandaily.

Pada 16 Ogos 2010, Felda dan anak syarikatnya, Felda Global Ventures Holdings Sdn Bhd memfailkan saman terhadap Presiden KEADILAN, Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail, mantan Timbalan Presiden, Dr Syed Husin Ali, Editor Suara Keadilan pada masa itu Dzulkarnain Taib dan wartawannya, Rusnizam Mahat.

Ia kerana Suara Keadilan didakwa menyiarkan artikel berunsur fitnah dalam akhbar milik parti KEADILAN, ‘Suara Keadilan’.

Felda mendakwa akhbar itu telah menerbitkan dua artikel yang didakwa bersifat memfitnah pada 22 Jun 2010 dan 29 Jun 2010.

Felda mendakwa artikel pertama bertajuk “Felda Bankrap” dan artikel kedua berserta gambar bertajuk “Kontroversi” dan “Bina Bangunan RM662 juta Hanya Libatkan Tiga Individu” berunsur fitnah yang boleh menyebabkan reputasi plantif terjejas.

Pada 25 Januari lalu, Felda memfailkan saman terhadap Tan atas dakwaan memfitnah melibatkan artikel yang sama.

Felda mendakwa Tan mengeluarkan kata-kata fitnah tersebut semasa beliau ditemuramah oleh seorang wartawan Suara Keadilan, Faizal Zakaria beberapa hari sebelum 22 Jun 2010.-Kd

Pendekatan UMNO Berbanding PAS

Dalam soal menangani persoalan murtad yang hangant diperkatakan dewasa ini, pendekatan UMNO dan PAS jelas berbeza. Bagi UMNO, sekiranya mereka berkuasa, maka yang menimbulkan persoalan ini akan ditahan di bawah ISA. Sekiranya mereka tidak berkuasa, seperti di Selangor ketika ini, mereka akan mengapi-apikan semangat orang Melayu supaya bertegang leher dengan pihak Gereja dan dengan masyarakat Kristian secara keseluruhannya.

Bagi PAS, samada berkuasa atau sebaliknya, masalah murtad perlu ditangani dengan usaha mengukuhkan pemahaman Islam di kalangan ummat Islam itu sendiri. Pendidikan Islam mesti diwajibkan di kalangan ummat Islam dari peringkat sekolah rendah lagi. Sekolah agama rakyat dibantu dan jangan dicekik dan ditindas sepertimana yang dilakukan UMNO. Kuliyyah agama diperbanyakkan dan institusi Masjid dan Surau dihidupkan semula setelah ianya diusaha untuk dimatikan oleh UMNO. Masalah murtad adalah masalah keyakinan yang tergugat oleh kerana kurangnya ilmu. Maka pemantapan ilmu adalah kaedah yang paling penting.

Pada masa yang sama usaha kebajikan di kalangan ummat Islam dan rakyat ditingkatkan supaya tiada yang terdesak atas kesempitan hidup sehingga sanggup menukar agama mereka. Sepertimana maksud Hadith ‘Ke fakiran membawa kepada kekufuran’. Maka dihayati konsep Negara BERkebajikan dengan tindakan bersepadu dari kesemua pihak. Untuk memaksimakan manfaat bantuan kepada rakyat, maka rasuah dan pembaziran ditegah sama sekali. Bukan PAS yang membelanjakan RM 65 Juta untuk mengubah suai kediaman mana-mana pemimpin. Duit sebegitu banyak lebih wajar digunakan untuk menyelesaikan masalah kebajikan rakyat. Dan begitu juga dengan RM 12 Billion yang dilenyapkan di PKFZ dan bebagai lagi kebocoran yang berlaku.

Apa yang lebih penting ialah contoh yang dizahirkan dari segi perwatakan pemimpin. Kesederhanaan, ketaatan kepada perintah Allah dan sikap yang adil kepada semua yang menzahirkan kebenaran dan ketinggian Islam. Bukan hanya sekadar retorika tetapi dizahirkan dalam kehidupan politik dan masyarakat secara praktiknya. Sehingga bukan sekadar yang Islam yang telah goyang keyakinannya tertarik kembali, tetapi yang bukan Islam pun akan turut sama hormat dan menghargai.

Pada masa yang sama, sambil itu semua perkara di atas dilaksanakan, dalam suasana percaya mempercayai dan hormat menghormati, maka pihak bukan Islam turut diingatkan akan perjanjian yang termaktub di dalam perlembagaan bahawa usaha memurtad orang Islam ditegah dan dilarang demi menjaga keharmonian masyarakat berbilang kaum dan agama yang terdapat di negara kita.

Maka adalah jelas, kaedah PAS lebih menyeluruh dan bersepadu dan ia bukan sekadar untuk mengambil kesempatan politik semata-mata. Heboh dicanang apabila ingin diambil kesempatan, tetapi pada masa yang lain berusaha merosakkan ummat Islam melalui fahaman sekular dan assobiyyah. Pendekatan PAS adalah pendekatan penyelesaian yang ikhlas dan bukan bertujuan mengambil peluang untuk menyerang lawan.

WaLlahu 'Alam
KHALID SAMAD

Monday, August 15, 2011

Kerana JKKK, Kerajaan Mad Said Kena Hentam

Suatu ungkapan yang sinonim, umno itu JKKK, JKKK itu umno. Kalau Pas tentulah singkatannya lain yakni JSR. Oleh itu jika JKKK bangang yang bongok tu buat hal mestilah rakyat tohmahkan kepada kebangangan kerajaan umno-apco, bukan tak semena nak tuding kat PAS pulak. Siapa yang bercakap bodoh tu? Jika bukan konco-konco umno-apco, siapa lagi?


Pengikut dan pengamal tegar fahaman sekular dalam negara ni hanyalah golongan JKKK. Mereka telah menyempitkan lagi skop perkauman dari kalangan Melayu kepada kelompok yang lebih kecil terdiri dari kaum kerabat sahaja. Lebihan dari bantuan tersebut barulah di agihkan kepada konco-konco bengap bawahan setelah kaum kerabat mereka kenyang mentekadarah pitih amanah rakyat.

Jadi tidak salah sama sekali jika tabiat kotor JKKK ini mendapat cemuhan rakyat terhadap pentadbiran negeri kerana sikap lepas tangan pihak kerajaan umno-apco mencakna, mengenalpasti serta menyahkan JKKK yang korup dan celaka.

Sejauh ini rasanya slogan 'Merakyatkan Pentadbiran' hanyalah sentuhan kosmetik di dalam surat-surat rasmi kerajaan, sedangkan rakyat jauh lagi dapat menyelami maksud tersirat ungkapan tersebut.

PAS Ganti umno-apco PRU13.

BANDAR SERI BANDI – Rakyat diingatkan tidak menghentam kerajaan hanya kerana marahkan Pengerusi Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) di kawasan masing-masing terutama membabitkan hal remeh seperti tidak hadir mesyuarat dan sebagainya

Naib Ketua UMNO Bahagian Kemaman, Wan Ahmad Nizam Wan Abdul Hamid berkata, semua masalah boleh dibincangkan dan tindakan menghentam kerajaan bukan cara terbaik menyelesaikan masalah.

Menurutnya, kerajaan Barisan Nasional (BN) sentiasa mendahulukan kebajikan rakyat.

“Justeru, janganlah jika ada sesuatu dan marahkan Pengerusi JKKK kita hentam kerajaan terutama disebabkan hal kecil,” katanya.

Wan Ahmad Nizam berkata demikian ketika merasmikan penutup Program Cakna Rakyat, di sini.

Serentak itu, Wan Ahmad Nizam turut merasmikan gelanggang futsal kawasan berkenaan yang siap dibina sepenuhnya.

Menurutnya, rakyat perlu bersatu dan bersama menguatkan jentera pili-han raya bagi memastikan kepimpinan sedia ada dikekalkan pada pilihan raya umum akan datang.

“Penduduk Seri Bandi sendiri menikmati pelbagai kemudahan yang dijanjikan kerajaan termasuk pembinaan gelanggang futsal.

“Justeru, penduduk sepatutnya bersyukur dan beruntung kerana dijaga baik oleh kerajaan. Malah, meskipun kedudukan kawasan ini di luar bandar tetapi pembangunan tetap ada,” katanya.

Sementara itu, pada majlis berkenaan, beliau turut menyampaikan hadiah kepada pemenang Kejohanan Futsal Tertutup Seri Bandi yang dianjurkan Pemuda UMNO

Seri Bandi serta hadiah kepada pemenang pertandingan gubahan tuala, masakan dan sebagainya.-sinar

DSAI Menduga: PM & FLOM Ada Berani?


Sunday, August 14, 2011

DS Mad Said Keturunan Myanmar???

Bagai menegak benang basah, AbgMad menafikan bn-umno-apco dengan kerjasama erat SPR dan JPN telah mendaftarkan beribu warga Myanmar (PATI) untuk memastikan kemenangan AbgMad umno-apco dalam PRU-13 nanti. Kalau telur dah dihujung tanduk, menyelam dalam kolam Indahwater pun sanggup. Iyea dak AbgMad?


Katanya, mereka ini adalah warga asal Malaysia yang menjadi pelarian ke Burma sewaktu zaman British dulu. Tak pernah pulak aku terbaca dalam buku sejarah sekolah rendah dan menengah perihal penghijrahan ni. Kalau di zaman Jepun menjadi buruh paksa keretapi maut mungkin ada tapi berapa persen sangat bilangannya. Manusia bangang mana lagi nak diperbodohkan oleh AbgMad melainkan orang umno-apco jua.

Nak elakkan daripada menjadi isu besar AbgMad sanggup keluarkan kenyataan bodo macam budak sekolah kelas tahanan. AbgMad memang low profil taraf budak kampung tapi takdelah setaraf se-low profil TGHA atau TGNA. Takde air kaki pun. Kekadang AbgMad suka buat lawak bodo. Boleh dikatakan semuanya ada isme bodoh lah.

Itu pasal lah kekadang sekali imbas nengok MadSaid ni macam ada iras-iras Burma je. Atau dia ni asal Burma tapi jadi pelarian ke Malaysia sewaktu zaman British dulu.

Nak pesan jugak kepada semua ahli Pas/PR di Kemaman khasnya dan di serata tempat amnya supaya 'keep your eyes on' geng-geng PATI ni. Takkan korang dak kenal camne rupa PATI, ingat MadSaid ingat PATI.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas penafian Menteri Besar, Datuk Seri Ahmad Said mengenai dakwaan kewujudan pengundi warga asing dari Myanmar itu, sebaliknya memberitahu mereka asalnya warga Malaysia yang menjadi pelarian ketika zaman British sebelum dibawa balik ke negara ini dan diberi kerakyatan.

Ahmad turut menyifatkan PAS kini berada dalam keadaan tertekan sehingga membangkitkan isu berkenaan sedangkan isu itu bukan baru.

Mengulas lanjut, Abdul Wahid mendakwa, hakikatnya memang benar terdapat 5,000 lebih warga Myanmar diberi kerakyatan dan proses itu dilakukan di Langkawi, Kedah yang akhirnya mereka turut dibawa masuk ke negeri ini.

“Sebab apa proses dilakukan di Kedah dan mereka kemudian dihantar ke sini iaitu di kawasan Dun Kijal dan Air Putih? Perkara ini rancak dilakukan dalam kalangan pendatang asing tanpa izin (Pati) yang diberikan kad pengenalan. Ini adalah satu isu besar yang jadi isu negara.

“Soalnya sekarang, angka itu (pengundi warga asing) bertambah dengan banyak seolah-olah kemasukan itu memang dirancang dan satu lagi, saya mahu tegaskan mana ada orang Burma (Myanmar) keturunan Malaysia, paras rupa mereka pun Burma asli,” katanya.

Thursday, August 11, 2011

Kite Bakorr!! Kita Bakor SPR!!

Apa nak gelar kat SPR dan sekutunya si JPN..?? Orang ke Natang?? Kalau orang tentu dah faham dan ambil tindakan. Ini idak main buat pekak-pekak badak ajer. Hingga keluar urat semerih BERSIH duk jerit supaya bersihkan daftar pemilih SPR dan bersihkan pendaftaran tak halal di JPN tapi makhluk-makhluk kat situ buat apa? Herdik kat BERSIH pulak dia. Binawe.

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

There was an error in this gadget

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET