Monday, July 20, 2009

Hospital (4) - Gelagat Nurse 24hb

Isteri aku sempat merakamkan perbualan beberapa orang nurse 24hb. untuk renungan.



Dalam wad sebelum bersalin.

"Aku bosan doh keje gini, hari-hari kemas cadar, keje tu ler...", kata sorang nurse.
"Kalu gitu bakpe mung ambik bidang jururawat ning kalu tahu doh dok brahi...," jawab nurse yang lain.


Dalam wad selepas bersalin.

"Missi bila nak buang jarum kat dada saya ni?", tanya isteri aku pada sorang nurse. Sedangkan jarum tu dah lebih 12 jam tidak digunakan lagi.
"Tunggu lah besok nanti nurse lain yang akan tanggalkan" jawab nurse tersebut.
"Tapi nurse saya dah discharge wad pagi ni, jadi dokkan nok tunggu esok?" isteri aku soal balik.
"Oh..oh..ok..ok.. saya buang jarum tu sekarang" nurse tu gabra. Apa kes ni?


Dekat meja fail dan pengurusan wad.

Memasing nurse kejap-kejap tengok jam... kejap-kejap tengok jam nak tukar shif.. tak sabor dah nok balik rumah. Takmo tergelincir lebih masa walau sesaat kalau boleh.

Gitu la gelagat nurse 24hb... ingatkan cikgu dan staf pejabat je 24hb..??

1 comments:

Anonymous said...

terpulang pada nawaitu masing-masing.
berkhidmat untuk masyarakat kerana Allah atau pun kerana matlamat dunia.

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

There was an error in this gadget

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET