Tuesday, February 26, 2013

LAWAK KONGKANG DARI LONGKANG




LAWAK BODO........LAWAK KONGKANG.......

BOIKOT..BOIKOT!!....BOIKOT KONGKANG..... NATANG!!

Utusex..Sila Jaga Tepi Kain Sendiri

Kenapa takut sangat sampai tahap gaban nak pecah kepala duk pongpang2 berteka teki siapa bakal PM Malaysia jika PR menang? Itu hal rumahtangga PR lah. Samada DSAI atau TGHH, kedua2nya miliki rekod bersih takde rasuah, takde baham pitih rakyat, keduanya berintergriti. Pergi jahanamlah dengan fitnah2 dari si pemakan bangkai dan pemakan daging sedara sendiri dari juak umnoco.

Umnoco peliwat Utusex apa nyebok? Sebelum kau nak selak kain orang lebih baik selak kain sendiri dulu perati kalau2 ada terperap kayap atau kurap atau panau babi, ubati penyakit tu dulu.

Aku pikir lebih baik korang pikir macamana atau kat mana nak buang Najib nanti jika dia kalah dalam PRU-13. Atau siapa bakal dilantik sebagai ketua pembangkang bagi pihak bn-umnoco selepas PRU-13.Atau dengan parti mana pulak Utusex nak bersekutu jika majingan nya baham tanah nanti.


SHAH ALAM 25 Feb. - Pakatan pembangkang yang dianggotai oleh Parti Keadilan Rakyat (PKR), DAP dan Pas masih belum mempunyai kata sepakat dan ketetapan bagi melantik Datuk Seri Anwar Ibrahim (gambar) sebagai Perdana Menteri sekiranya gabungan parti politik tersebut berjaya memenangi Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) nanti.

Meskipun dengan semangat berkobar-kobar menyatakan mereka sudah bersedia untuk melangkahkan kaki ke Putrajaya dengan manifesto bertema 'Pakatan Harapan Rakyat' dilancarkan hari ini, Anwar sendiri tidak berani untuk menegaskan beliau telah disepakati oleh sekutunya untuk diangkat menjadi Perdana Menteri.-utusex

Monday, February 25, 2013

SATU UNDI UNTUK BN-UMNO BERERTI ANDA RELA JUAL AGAMA DAN MARUAH

Najib tiba di Terengganu dengan 'flight' yang dibiayai oleh wang rakyat bukan wang bn-umnoco. Najib dijamu sedap2 ditanggung oleh wang rakyat bukan wang bn-umnoco. Bn-umnoco kerah rakyat datang ramai2 dengan bazirkan wang rakyat bukan wang umnoco. Pendek kata segala aktiviti harian Najib ditanggung hasil dari keringat rakyat bukan pitih umnoco.

Malangnya pitih rakyat disalahguna oleh celaka-celaka bn-umnoco dikembalikan kepada rakyat dalam bentuk RETORIK, penipuan, penindasan dan kezaliman, menyerang pembangkang, merasuah rakyat untuk undi bn-umnoco, menyiar dakyah2 dan fitnah2 terhadap pembangkang yang membela nasib malang rakyat.

Dan hari ini juga di Dataran Shahbandar K.Trg yang dibangun menggunakan wang rakyat, Najib sewenang-wenangnya menghasut dan memberi AMANAT TONG KOSONG lagi palsu kepada rakyat, antaranya berbunyi;

“Satu undi untuk Barisan Nasional (BN) bererti keselamatan akidah untuk umat Islam. Satu undi BN ialah untuk perpaduan dan kekuatan umat Islam.. satu undi untuk BN adalah demi pembelaan bangsa Malaysia kita. Satu undi untuk BN demi masa depan yang jauh lebih baik nanti,” katanya ketika berucap pada majlis pelancaran Program Jelajah Janji Ditepati Peringkat Negeri Terengganu, di Dataran Shahbandar, hari ini.


Walhal khalifah umnoco ini awal-awal lagi dengan setulus mulus dan rela hatinya telah menolak Hudud dan meneruskan kesinambungan fahaman jahiliah agama suku politik suku.

Kalau camni punya hati lagu mana Najib nak cakne kat Islam? Tok Petti pun dokleh harap nak tegur Najib, duk pongpang jer lebih makan gaji buta. Bila Najib mengaum barulah ularmak ni melalak. Tengok apa dah jadi akibat virus ASPS (agama suku politik suku) bawaan umno.



Orang murtad happy go lucky, tadak takut punya pasal dalam undang-undang sivil pun takdak klaus untuk menangkap dan menghukum orang Islam murtad. Polis tak boleh tangkap. Najib lagilah tak boleh buat apa. Tapi kalau dalam hukum Hudud korang taulah nasib korang murtad nih.

Wednesday, February 20, 2013

Nasib Stadium Dan Umpcono

Apa laaa nasib kau Stadium Sultan Mizan. Akibat tangan2 kurap umpcono maka usia mu tidak panjang. Kualiti dan spesifikasi mu bukan keutamaan kerana lanun-lanun nawaitunya baham wang. Hanya sedetik kehebatan dikau kemudian tumbang. Walau dibaiki, diselenggara membazirkan lagi wang, namun mustahil untukmu tegak mencacang. Jika dulu tender mendirikanmu tidak diberi sewenang-wenang, nescaya tiadalah nasibmu sebegini malang.

Awas umpcono tibalah nanti nasibmu jua bakal tumbang. PRU-13 semestinya gelanggang. Umpcono bilang pihak pembangkang usah ganas dan menyerang orang, sebaliknya rakyat lihat arahan orang atasan umpcono membenarkan samsengnya bergelagat kebinatangan. Tapi umpcono usah lupa, walau juak dan puak mu akan tumbang tetapi tidak sesekali kejahatanmu dalam sanubari rakyat akan lupa dan hilang.

Tumbang Stadium....Tumbang umpcono tidak akan menang.

KUALA TERENGGANU: Three workers at the Sultan Mizan Stadium were injured after steel structures of the stadium roof under re-construction collapsed at 11.30am Wednesday.
The three local workers, who were trapped under the structure, were later removed and sent to the Sultanah Nur Zahirah Hospital.
Fire department officials and police are carrying out investigations.
In June 2009, part of the roof collapsed at the stadium's grandstand a year after it opened for the Malaysia Games (Sukma). No one was hurt then.
Repair works had only started at the end of last year.-thestar

Monday, February 18, 2013

Si Bongok Yang Kena BODO Dengan ROS

Kes DAP dengan ROS digoreng sampai hangit oleh barua dan pencacai umpco. Tapi Utusex punya meroyan lagi teruk mengamuk sampai tinggal seluar dalam aje, seumpama biawak yang merobek dan meratah bangkai. Terlajak kereta boleh diundur terlajak cakap bernanah mulutlah jawabnya. Lain kali tengok dulu apa umpan yang PR nak buang samada taik atau roti. Kan sekarang umpco-bn dah makan taik.

Umpco suka makan taik..... umpco selalu makan taik....

KAHKAHKAHKAHKAHKAH...KAH  KAH  KAH......

ROS Sahkan Terima Laporan DAP, Mohon Maaf Atas Kekeliruan

PETALING JAYA: Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (ROS) pada Ahad mengesahkan ia telah menerima laporan pemilihan Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) DAP pada 8 Februari lepas, lebih awal sebelum tarikh yang ditetapkan untuk parti itu pada 15 Februari.
“Di sini, saya ingin menjelaskan bahawa kenyataan saya sebelum ini adalah berdasarkan maklumat yang tidak dikemaskini dan ini telah membawa kepada kekeliruan,” kata Ketua Pengarah ROS, Datuk Abdul Rahman dalam satu kenyataan pada lewat Ahad.
“ROS memohon maaf kepada semua pihak berkenaan berhubung kesilapan ini,” katanya.
Menurutnya, siasatan terhadap pemilihan CEC DAP adalah berterusan dan akan dimuktamadkan secepat mungkin.
Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein pada Sabtu dilaporkan sebagai berkata bahawa beliau dimaklumkan mengenai DAP gagal untuk menyerahkan laporan tepat pada masanya, dengan itu ROS akan memulakan penyiasatannya.-mstar

Thursday, February 14, 2013

Air Percuma Untuk Rakyat, Sikit Pun Takpe!

Pemimpin umpco ni takde reti nak pikir hal lain gamaknya, dalam kepala 24 jam duk pikir hal pitih sokmo-sokmo. Segala bentuk bantuan pitih samada dalam bentuk bulanan atau ONE OFF selama ni hanyalah RETORIK semata untuk menutup kelemahan dan kebodohan berfikir kepala hotak kepala pemimpin umpco. Mereka mahukan rakyat terutamanya yang dulu kini dan selamanya bangang dan bodo itu senantiasa  melutut dan memuja ketokohan dan penyamaran pemimpin umpco yang jahat ini.

Apabila sesuatu cadangan dikemukakan untuk kesenangan dan kesejahteraan rakyat yang berpanjangan, maka 'kepala taik' umpco mulalah menafikan hak untuk rakyat dengan alasan KERAjaan umpco akan rugi atau bankrap. Jika 'kepala taik sembelit' umpco peringkat Pusat bermentaliti macam tong taik haprak dan busuk beranggapan bahawa cadangan PR agar memberikan pendidikan, perubatan dan sebagainya secara PERCUMA kepada rakyat akan memBANKRAPkan negara, apatah lagi 'kepala taik' umpco di peringkat negeri yang lebih2 lagi haprak dan bodo percaturannya.

MB Terengganu telah membentangkan bajet 2013 sebanyak RM2 billion menduduki tangga ketiga selepas Sabah dan Serawak. Secara fizikalnya rakyat sangka bajet 2013 hebat kemain tapi hampeh kerana ia lebih menjurus kepada mengisi perut dan kantung kroni sahaja. Kenapa Selangor masih mampu meneruskan kesinambungan pemberian 20 liter air percuma untuk rakyatnya sedangkan bajet Selangor tidaklah seGAH bajet Ganukite?

Isu air percuma yang dibangkitkan oleh ADUN BN Alur Limbat diketepikan kerana faktor RUGI dan BANKRAP. Andainya KERAjaan bacul umpco Terengganu ni enggan subsidikan sepenuhnya 20 liter air, apa salahnya jika Kerajaan Timbang Kati Kerajaan Kurap ini memberikan 10 liter sahaja air percuma untuk rakyat.

Hakikatnya kepala hotak pemimpin umpco Terengganu terlebih masuk air.... jadi BENGONG.

KAHKAHKAHKAKHKAH........KAH  KAH  KAH.

PGU 2013



Sidang DUN-SATU rugi RM1.63 juta sebulan jika beri air percuma

Oleh; Esah Abdullah

Syarikat Air Terengganu (Satu) akan mengalami kerugian sebanyak RM1.63 juta sebulan atau RM19.56 juta setahun jika syarikat itu memberi 20 kiub meter padu air secara percuma kepada seluruh rakyat di negeri ini.

Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Infrastruktur dan Kemudahan Awam negeri, Dato’ Haji Za’abar Mohd Adib berkata, kerugian ini tidak termasuk lain-lain masalah berkaitan dengan kebocoran dan sebagainya. 


Beliau berkata demikian sebagai memberi respon kepada pertanyaan YB Haji Alias Abdullah (BN-Alor Limbat) sekiranya air percuma diberikan , ketika sesi penggulungan Bajet 2013 pada Sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) semalam
.

Wednesday, February 13, 2013

Pencuci Taik BN Muncul Dari Korea

Dah tak larat lagi bn-umpco nak tepis tup-tup keluarlah si pencuci taik membuat pengakuan. Konon Scooter Braun ni yang mengurus hal ehwal grup 'Gangnam Style' tak mintak dibayar pun untuk datang ke Malaysia. Terlalu umum penafian dari Scooter Braun. Takkan sesaje Psy nak datang Malaysia makan angin kat Penang. Mana ada biawak yang menolak bangkai? Apa guna dia bergegas 21 jam naik jet peribadinya dari Brazil semata nak layan Najib di Penang. Dah kenyang ko baham habuan tu maka tibalah masa untuk membalas budi dari orang yang kau tak kenal dan jengkel dimata rakyat Malaysia.



KUALA LUMPUR - Scooter Braun Projects, syarikat pengurusan bintang popular Korea Selatan Psy, yang dikenali dunia dengan lagunya 'Gangnam Style', hari ini menyatakan bahawa mereka tidak pernah diminta atau dibayar oleh kerajaan Malaysia untuk persembahan penyanyi itu di Pulau Pinang kelmarin.     

Dalam kenyataan yang dikeluarkan kepada Bernama hari ini, pengurusan itu menegaskan bahawa berita dan artikel yang tersebar dalam Internet, yang mendakwa sebaliknya, adalah anggapan semata-mata dan ternyata tidak benar.



Tuesday, February 12, 2013

PSY DiBayar KOW..KOW Tapi Rakyat Jadi COW..

Si Oppa Psy cakap mau datang lagi Malaysia. Mau tak mau dia datang jika buat show 4 minit dapat bayaran RM2 juta! Huhh gila dan dahsyat pendapatan mamat Korea ni. Tapi siapa pulak si BANGANG dan BODO yang sanggup buang duit sesaje gitu. 

Dikatakan si Bangang dan Bodo tersebut adalah ahli dari gabungan parti Timbang Kati yang nak mampos bila-bila masa tu. Bermakna depa bazirkan wang rakyat jugaklah. Kalau nak harapkan kantung parti Timbang Kati tu berapa sen yang depa ada? Depa survive pun sebab POW sana sini hatta mentekedarah khazanah Kerajaan. Jika Psy boleh cekau RM8,333.00++ sesaat persembahan, maka apa nilainya BR1M sebanyak RM500 untuk 53 tahun atau RM9.42 setahun yang digula-gulakan pada rakyat?

Disamping tu ada pulak mamat ni yang perasan konon 80,000 rakyat Penang hadir ke majlis CNY Penang untuk sambut dia walhal rakyat datang nak tengok dan kenali Psy dengan lebih dekat. Kalau lah rakyat datang kerana mamat ni maka semua rakyat mesti katakan YES pada bn-umpco. Sebaliknya rakyat Penang tetap katakan NOOOOO pada bn-umpco. OPPA OPPOSE STYLE!!!

Kesian PM drop his waterface and batu jembala kat Penang.

KAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAH......KAH  KAH  KAH.

Tuesday, February 5, 2013

PokYa..Ohh PokYa..Let's Join Kelab Jahanamkan umno



Berat Nanang doh mung Pok Ya wehh.. pi lah isi borang Kelab Habis Madu Sepah Dibuang secepat mungkin. Sekurang-kurang Pak Brahim atau Dr Hassan Jati boleh tolong ubatkan duka lara mung tu...

Umpco hoooooo umpco....

KAHKAHKAHKAHKAHKA.... KAH KAH KAH... 

Umno Perlu Calon Baru Untuk ADUN Paka


Awal tahun 2013 memaparkan kepada kita kemelut hebat melanda umpco bahagian Marang bilamana penentangan terbuka dilakukan oleh pihak yang tidak sebulu dengan YB ADUN Marang yang bermulut lancang kaki pemaki hamun ulama. Walaupun nampak setenang laut Cina Selatan di musim teduh namun nanah yang bersarang di dalam pekung umpco Marang semakin membuak. Sehingga ada pihak yang sudah hilang sabar sanggup merentangkan pemidang yang melahirkan cetusan tidak puashati mereka dengan nada "ADUN Pengkalan Berangan, Umno Perlukan Calon Baru" dibeberapa tempat sekitar DUN Pengkalan Berangan.

Malah dengan muka tak malu si isteri ADUN berkenaan dalam ucapannya di satu program pembahagian wang bantuan RM100 baru ni di Sek.Keb.Jambu Bongkok, sanggup mengugut orang kampung (terutama seteru beliau dalam umno) yang tidak menyokongnya tentang nasib dan bahana yang bakal diterima nanti jika suaminya menang dalam PRU-13 nanti. Kepala hotak YB umpco pun taraf tadika. Budak tadika reti bahasa bahawa umpco tu jahat bukan baik.

Sekarang pulak giliran umpco Bahagian Dungun bergolak. Kali ni karenah Timbalan Ketua umpco Bahagian Dungun yang glamer dengan gelaran Pok Ya. Tidaklah menggugat keselamatan negara tetapi sekadar mencerai beraikan rumahtangga beliau, kes perempuan lah katakan. Stended lah pantang YB umpco ni nengok pompuan dahi licin terutamanya artis, ibarat hati jatuh ke tanah lah, menggelupur depa.

Maka isteri beliau yakni Mastura telah mengemukakan permohonan cerai ke atas Pok Ya bukan sekali, bukan dua kali tapi yang ketiga kali. Gara-gara pompuan umpco Dungun tercalar akibat perbuatan orang kuat nya. Dulu depa duk kutuklah TGHH tu gatal kawin dua, berlindung dibalik imej Islam lah..bla..bla..bla.. tapi TGHH tadaklah bercerai berai, keluarga beliau harmoni aje, antara madu-madu pun saling kerjasama membantu perjuangan TGHH. Pulang paku buah keras.

Isteri YB mohon cerai, dakwa suami kahwin kakak artis

DUNGUN - “Saya tidak boleh terima apabila gambarnya dengan isteri baru terpampang dalam majalah hiburan. Ia satu publisiti murahan dan tidak sesuai dengan jawatannya sebagai YB (wakil rakyat).
"Saya rasa tindakan beliau mengaibkan keluarga dan menjatuhkan imejnya dalam politik dan itulah punca saya memohon cerai ini."
Demikian pengakuan Mastura Othman, 47, yang mengemukakan permohonan cerai ke atas Adun Paka, Zakaria @ Ariffin Abdullah, 60, di Mahkamah Rendah Syariah Dungun, pagi semalam.
Mastura, isteri kedua Zakaria, ketika ditemui wartawan sebaik keluar dari kamar mahkamah selepas kesnya disebut berkata, beliau sebelum ini sudah bercerai dua kali, dan kedua-duanya difahamkan tidak didaftarkan dan permohonan cerai tersebut adalah kali ketiga bagi pasangan terbabit, yang berkahwin lebih 20 tahun lalu.
Mastura, yang hadir ke mahkamah berbaju kurung oren berkata, kali pertama beliau bercerai dengan suaminya ialah pada 27 April 2012, dan kali kedua pada 18 Ogos 2012, iaitu beberapa hari selepas Aidilfitri.
Beliau menjelaskan, permohonan cerai kali ketiga itu dilakukan atas kerelaannya sendiri kerana beliau amat kecewa dengan perbuatan suaminya yang didakwa menyiarkan kisah hubungannya dengan isteri terbaru dalam sebuah majalah hiburan keluaran Disember lalu.
Menyentuh soal kedudukan suaminya dalam politik apatah lagi menjelang pilihan raya umum yang mungkin agak terjejas ekoran tindakannya itu, Mastura berkata, beliau tidak mahu memikirkan masalah itu kerana apa yang lebih penting baginya sekarang ialah hala tuju diri dan anak-anaknya.
“Itu terpulang kepada dia. Dia yang mencipta segala masalah. Ia (atas) kerelaan hati sendiri. Kita pun dah tua, anak dah besar, baik fikir diri sendiri.
“Dia minta saya buat selepas pilihan raya, tapi saya rasa tak perlu tunggu, lalu saya buat laporan pada 23 Januari. Hari ini apabila kesnya disebut, dia tidak hadir,” katanya.
Menyentuh mengenai perkahwinan ketiga suaminya, difahamkan dengan kakak salah seorang penyanyi tersohor, Mastura mendakwa, beliau mendapat tahu suaminya berkahwin seorang lagi pada Jun lalu setelah menemui gambar wanita berkenaan dalam telefon bimbit suaminya.
Mastura, yang mempunyai tiga anak berusia antara 10 dan 21, hasil perkongsian dengan suaminya yang juga bekas Timbalan Ketua Umno Bahagian Dungun berkata, Zakaria mengaku wanita itu isteri terbarunya.
Hakim Mahkamah Rendah Syariah Dungun, Shamsudin Ngah, menetapkan 12 Februari depan sebagai tarikh sebutan semula kesnya.

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

There was an error in this gadget

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET