Sunday, July 5, 2009

TokPa Real Koman

Aku memang dah jangka bahawa akan bersuara juga TokPa dengan poin bodoh baghal sepertimana poin yang digunakan oleh YB cabuk Umno kat kampung. Itu lah tak semestinya belajar jauh, pendidikan tinggi, bangunan bertingkat, ada Phd, ada Master, kepala depa mesti high-grade.


Silap la brader. Ilmu yang tinggi tapi tanpa amalan dan penghayatan serta tanpa disiram dengan iman maka kearah lainlah pemahaman. Tanpa iman minda dikuasai nafsu. Bila nafsu didepan maka idea pun celaru.


TokPa kena tau beza. Betul kita sembah tuhan yang sama, tapi dalam hati masing-masing berlainan akidah, TokPa dengan Islam Hadhari, aku dengan Islam syumul. Malangnya bagi TokPa semua sama. TokPa perlu faham jika hukum tolak hudud jatuh kufur. Tapi Islam hadhari boleh ciluk lagi konon kita rakyat majmuk belum sesuai untuk laksanakan hudud.

Satu hal lagi. Kalau benda onar Umno buat kedian Pas bongkar maka itu fitnah. Kalau Umno tipu rakyat takpe itu hasrat pemimpin konon. Sampai taruk C4 bikin hancus tu fitnah ke TokPa. Retorik, menipu 24 jam 365 hari setahun.


Nah tu dia maksud negara Islam Umno. TokPa pun faham gitu jugak. Sempitnya otak. Cukuplah sekadar ada bank Islam, pendidikan Islam dan bla..bla.. maka mengiktirafkan Malaysia sebagai negara Islam. Mat rempit pun boleh jawab ni. Abis kat Russia, kat China pun ada pendidikan Islam ekonomi Islam. Kat Eropah lagilah hebat kesatuan ekonomi dan pendidikan mereka. Hishh... TokPa mengapa idea takleh upgrade sikit dari bebudak tadika.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

There was an error in this gadget

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET