Monday, November 23, 2009

Ramalan Jabatan Kaji Cuaca Tepat

Ada tepatnya ramalan oleh Jabatan Kaji Cuaca Malaysia pada minggu lepas bahawa angin kencang selaju antara 30-40km sejam yang membawa bersama hujan lebat dan sederhana secara berterusan akan melanda Pantai Timur dari 18hb hingga 22hb November 2009.

Pagi semalam terkejut aku dengan fenomena luarbiasa dipersekitaran kawasan kediaman aku ni bilamana limpahan air hujan sedang sarat memenuhi ruang -ruang padang yang luas dan perumahan berhampiran sedang berjaga-jaga bimbang jika air melimpah masuk ke dalam rumah. Dengan kata lain banjir la.

Terkebetulan rumah sewaan aku ni berada di tempat yang agak tinggi sedikit maka tidak terjejas dengan gangguan itu. Jalan kampung mula digenangi air dan buat sementara waktu kenderaan ringan terpaksa ambil alternatif laluan berhampiran.

Nanti aku upload kan video amatur suasana banjir...

Banjir di K'tan dan T'ganu semakin buruk
Nov 22, 09 7:25pm


Keadaan banjir di Terengganu dan Kelantan semakin buruk petang ini, di mana di Terengganu kesemua daerah di negeri itu dinaiki air kecuali di Kuala Terengganu.

Sementara jalan pantai dari Kuala Terengganu ke Kota Baharu telah dinaiki air sedalam 0.5 meter dan ditutup kepada kenderaan ringan petang ini.

Jumlah jalan di negeri itu yang ditutup kepada kenderaan berat dan ringan kini meningkat kepada 28 iaitu Hulu Terengganu (10), Marang (lapan), Setiu (lima), Besut (tiga) serta Dungun (dua).

Sementara itu, jumlah mangsa yang ditempatkan di pusat pemindahan banjir di kedua-dua negeri itu meningkat kepada 4,627 orang di Terengganu berbanding 2,309 pada pagi tadi, manakala 1,644 mangsa di Kelantan berbanding 793 orang pada sebelah pagi.

Manakala keadaan di Pahang dan Perak tidak banyak perbezaan berbanding pagi tadi di mana di Pahang hanya 22 mangsa ditempatkan di pusat pemindahan banjir, dan di Perak pula mangsa di pusat pemindahan kekal kepada 824 orang.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET