Saturday, July 25, 2009

Menteri Agama Pening Masjid Tak Berfungsi

Mana tak pening tuan Menteri. Masjid nilai 10 juta, jemaah cuma 10 orang. Tak ada yang nak memakmurkan. Banyak dana pun tak reti nak urus. Maklumlah duit melimpah ruah dengan derma orangramai, derma institusi atau syarikat, serta geran bantuan kerajaan.


Malangnya kebanyakan masjid hadhari ni jawatankuasanya tak aktif. Kekadang kita dapati AJK yang dilantik tak matching langsung muka dengan masjid. Layak pi konsert jom heboh je. Nak harapkan depa duk barisan depan saf, maaflah.

Para imam bilal deme ada elaun. Tapi AJK sukarela saja. Pasal tu setahun dua kali time raya je AJK tunjuk muka kat masjid. Cuma kengkadang ada peluang mereka mengaut laba jika ada projek masjid diperuntukkan melalui mereka. Ada can jugaklah tibai duit.

Macam-macam pe'el pelik AJK masjid hadhari ni. Antara yang aku kenal ada jenis kaki tipu, kaki SPORTS TOTO. Sorang lain pula memiliki perniagaan restoran berkaraoke, bila malam mula la pengunjung restorannya melalak-lalak.


0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

There was an error in this gadget

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET