Saturday, January 29, 2011

Puak Rimba Mengiau Di Tenang

Juragan Jangan Main Api..!!!

Gempar 2-3 hari ni pasal sorang kartunis upahan umno-apco menghina nabi. Mungkin bagi beliau sekadar guarauan bodoh tapi jenis orang jahil agama ni jangan buat memandai. Cara lawak bodoh Juragan ni telah mengheret dia kearah kekufuran, terpesong akidah kerana menghina hukum Islam. Kalau gini cara lawak dia apa beza dengan kenyataan si kafir zimmi Soi Lek menghina cara Cikgu Mala calon Pas PRK Tenang berlapik tangan bersalam dengan bukan Islam dan bukan Muhrimnya?


Budak sekolah rendah pun boleh nilai tahap kekufuran Juragan dengan Soi Lek. Atau boleh kah disamakan dengan taraf Kurt Westergaard yang melukis karikatur nabi Muhammad memakai serban mirip sebuah bom. Sib baik kepala kafir Kurt tak kena bom. Beza nya cuma bangsa je lain-lain tapi niat jahat tetap sama.

Semoga kau tak berniat begitulah Juragan. Atau kau bertobat nasuha dan mengucap dua kalimah syahadah semula. Atau halal darah kau bagi orang-orang yang beriman.

Saturday, January 15, 2011

BARUA UMNO-APCO BUAT HAL DAHH...

OPERASI MENCABUT BENDERA OLEH BARUA UMNO



"Assalamualaikum,

Kisah bangang dan sikap natang pekerja MPK terjadi lagi di bandar Chukai dan kemasik hari ini, jumaat 14/1/2011,pada ketika seluruh jabatan kerajaan dan swasta bercuti hujung minggu di Terengganu.Tindakan seperti natang (binatang) pekerja MPK boleh dilihat pagi tadi ketika memcabut bendera PAS yang dipasang disepanjang jalan utama bermula dari sekolah SIS sehingga Geliga serta dari persimpangan perumahan PETRONAS kemasik hingga ke Kg.Baru Kerteh

Bendera yang dipasang oleh petugas petugas PAS malam tadi adalah sempena menyambut program himpunan rakyat PAS ganti UMNO yang bakal berlangsung pada esok hari, 15/01 2011. MPK sudah sekian lama menunjukkan sikap natang terhadap PAS sedangkan hasil masyur MPK selama ini disumbangkan sebahagiannya oleh ahli-ahli PAS dan paling malang apabila MPK secara terang terangan menunjukkan sikap double standard ketika berdepan dengan parti politik utama di kemaman iaitu UMNO dan PAS atas nama menegakkan undnag undang kepala otak mereka.

Sejak sekian lama, UMNO diberi kebebasan untuk memasang bendera mereka sehingga banyak kali kelihatan bendera UMNO di pagar pejabat MPK tanpa ada tindakan mencabutnya.Tetapi banyak kali juga bendera PAS yang dipasang di sepanjang jalan di sekitar bandar Chukai dicabut oleh pekerja MPK tanpa sedikitnya mahu mengambil kira perasaan dan sensitiviti ahli PAS terutama yang terlibat dalam kerja kerja pemasangan itu.

Apa kah undang undang memberi kuasa yang begitu kepada MPK sehingga mereka menjadi bongkak dan bangang setiap kali berdepan dengan bendera PAS?Apakah jenis undang undang ini kalau hak sebagai rakyat dan warganegara ahli ahli PAS dinodai dengan begitu mudah?Lagipun, selama ini MPK dan lain lain majlis tempatan tidak pernah produktif selain dari memerah wang dari rakyat termasuk juga dari ahli ahli PAS.Dan semua kemudahan yang dibina termasuk penghadang jalan dibina dengan wang rakyat yang bermakna kemudahan ini adalah milik bersama rakyat dan boleh digunakan rakyat tanpa sebarang sekatan yang boleh menafikan hak rakyat.

Kemudahan ini tidak dibina dengan duit pesaka tokki MPK dan bandar Chukai juga bukan peninggalan tokki MPK jadi kenapa MPK boleh begitu berkuasa ke atasnya.Begitu juga pekerja pekerjanya yang gaji mereka dibayar oleh rakyat termasuk ahli PAS boleh bertindak biadap dengan mengambil bendera dan meninggalkan tiangnya bersepah di tengah bandar?

MPK sebaliknya membiarkan UMNO berleluasa memasang bendera mereka di mana sahaja mereka kehendaki sehingga pagar pejabat MPK sering kali dilihat mengibarkan bendera UMNO.Di manakah keadilan yang hendak dibuat MPK dengan alasan menjaga undang undang?

Barangkali berbaloi kata kata seorang petugas PAS malam itu, biarlah kalau MPK nak cabut bendera kita kali ini tetapi mereka perlu mengambil risiko di cabut dengan bangunan bangunannya sekali sekiranya PR menang pilihanraya nanti.Mungkin apa yang dimaksudkan oleh petugas PAS ini ialah MPK dan majlis tempatan lain tidak berfungsi untuk membela rakyat tetapi hanyalah sebagai barua politik UMNO dan perlu dibubarkan apabila PR mengambil alih negara nanti.Bandar Chukai dan lain lain bandar di negara ini bukan pesaka peninggalan tokki MPK dan majlis tempatan lain jadi tidak adil dan tidak mendatangkan apa apa faedah kepada rakyat untuk meneruskan apa yang sedang dibuat MPK dan majlis tempatan lain.-siakaphijau.

Wednesday, January 12, 2011

Sorok Minyak: Binawe Punya Orang

Orang ramai bukan main susah lagi pusing ligat nak dapatkan sepeket minyak masak. Si lahabau ni sesuka dia je sorok minyak. Akibat telah diwar-warkan malah semakin panas khabar angin bahawa minyak masak akan naik harga lagi lepas Raya Cina nanti maka sudah ada pembekal yang mengambil kesempatan menyorok minyak masak.


Selain itu orang ramai perlu lebih proaktif memainkan peranan dan sensitif jika berlaku kepelikan dalam pasaran barang-barang kawalan, sila lapor segera kepada pihak berwajib. Jangan wat donno macam lembu kenyang, buat tak kisah, ko nak naik naiklah ko nak turun turunlah.

Pegawai berwajib pula jangan bagi alasan boddo jika terima laporan dari orangramai. Pergi siasat dulu, jangan jawab rambang je konon kilang cutilah, lori penghantaran rosaklah, lori terbaliklah.. bla..bla..bla...

Walau apa pun sifat tidak kebertanggungjawaban utama terletak dibahu kerajaan umno-bn-apco kerana semakin membeban dan menghimpit kebebasan rakyat. Hak-hak mutlak rakyat seperti subsidi demi subsidi habis ditarik balik. Kos penghidupan semakin tenat dan meruncing. Para pembekal menangguk di air keruh.. Lahabau dan bangang umno-apco.

4,000 kg minyak masak dirampas

KUALA TERENGGANU – Pejabat Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (PDNKK) Negeri berjaya merampas empat metrik tan bersamaan 4,000 kilogram minyak masak bernilai RM10,000 di sebuah premis pembungkusan minyak masak di Kampung Padang Lebam, Bukit Payong, Marang.

Pemangku Pengarahnya, Abd Ghani Harun berkata, hasil serbuan dan pemeriksaan yang dijalankan mendapati premis berkenaan beroperasi tanpa lesen sah.

Premis berkenaan turut disita dan pemborong itu akan didakwa di mahkamah atas kesalahan di bawah Peraturan 3 (1) Peraturan-peraturan Kawalan Bekalan 1974 Urus niaga Barang Tanpa Lesen dan dikenakan penalti di bawah Seksyen 22 (1) Akta Kawalan Barang 1961.

Jika disabitkan kesalahan, boleh dikenakan denda sebanyak RM100,000 atau tiga tahun penjara.

“Pihak PDNKK akan melakukan siasatan lanjut berhubung bekalan minyak masak yang diperoleh dan barangan rampasan dilelong pada hari ini kepada pemborong di sekitar daerah Kuala Terengganu,” katanya kepada pihak media yang hadir.

Sementara itu pada masa sama, Abd Ghani menjelaskan, sebanyak 1,800 metrik tan minyak masak diagihkan kepada 11 pemborong di negeri ini dalam masa sebulan dan melalui pemantauan, Terengganu tidak mempunyai masalah kekurangan minyak masak dalam pasaran.

Pihaknya juga tidak pernah mengehadkan pembelian minyak masak kepada orang ramai atau pengguna.

“Hasil pemantauan mendapati di Terengganu tidak berlaku masalah kekurangan minyak masak, malah agihan kepada pemborong mencukupi bagi menampung keperluan pengguna,” katanya.

Siapa Juara: Pompuan Vs Pompuan

Dengar pun dah rasa seronok. Belum tengok real lagi tu. Terutama kaum lelaki paling ceria bila dengar ada pompuan nak gocoh sama pompuan. Tapi ini bukan gocoh macam dalam gusti WWE tu tapi gocoh dengan kertas undi. Khabar angin bahawa DUN Tenang bakal menyaksikan Pas dan BN akan mengemukakan calon pompuan.


SHAH ALAM - Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Tenang, dijangka menyaksikan pertembungan antara wanita apabila Barisan Nasional (BN) dan Pas dikatakan akan mengemukakan calon yang sama.

Namun, Ketua Penerangan Pemuda Pas Mazlan Aliman berkata, pihak media perlu menunggu pengumuman rasmi pada 16 Januari 2011 di Tenang nanti.

“Mesyuarat telah diadakan tetapi tunggulah ia diumumkan 16 Januari ini di Tenang, bagi kami di Johor siapa pun yang menjadi calon, tidak menjadi masalah.

“Apa yang penting hanyalah untuk melaksanakan misi merampas kembali kerusi ini dari UMNO dan BN,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian semalam.

Difahamkan, mesyuarat tersebut telah memilih seorang daripada dua calon yang disenarai pendek oleh Pas Johor iaitu seorang dari Exco Pemuda, Fidaus Masod dan seorang lagi mewakili Dewan Muslimat Pas, Normala Sudirman.

Kelmarin, Setiausaha Agung Pas Datuk Mustafa Ali tidak menafikan ramalan ini dan memberitahu bahawa calon telah dikenal pasti.

Manakala, Timbalan Pesuruhjaya Pas Johor, Zulkifli Ahmad turut membayangkan hanya tinggal dua calon yang akan menggalas tanggungjawab itu.

Sementara itu, BN pula dipercayai akan meletakkan calon wanita yang merupakan Ketua UMNO Bahagian Labis, Haslinda Salleh sebagai calon.

Haslinda yang juga seorang usahawan pernah mengetuai Puteri UMNO Bahagian Labis, mengambil alih jawatan Ketua Wanita UMNO bahagian pada 2008.

Koman Kau Tak Pandai Ciluk

Pandai makan pandai simpan. Pandai rasuah pepandailah telan. Tapi sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke lubang taik juga. Kharrkkk tuiii...

SHAH ALAM: Seorang penolong pegawai daerah dijatuhi hukuman penjara enam bulan dan denda RM20,000 oleh Mahkamah Sesyen di sini, semalam selepas didapati bersalah bersetuju menerima rasuah dalam bentuk pembayaran pangsapurinya, dua tahun lalu.

Hakim Mat Ghani Abdullah membuat keputusan terhadap Norhanizatuazwin Samsuni, 30, selepas berpuas hati pihak pembelaan gagal menimbulkan keraguan munasabah terhadap pertuduhan. Mahkamah juga memerintahkan tertuduh dipenjara lima bulan, jika gagal membayar denda. Sepanjang perbicaraan, seramai 13 saksi pendakwaan dan dua saksi pembelaan tampil memberi keterangan. Mengikut pertuduhan, Norhanizatuazwin yang bertugas di Pejabat Daerah/Tanah, Hulu Langat didakwa bersetuju menerima cek bernilai RM10,000 dari Ketua Pegawai Eksekutif Syarikat Winmont Development Sdn Bhd, Datuk Lau Kim So. Ia sebagai sebahagian daripada bayaran rumahnya di C-4-25, Rumah Pangsa, Kajang Impian, dekat sini.


Wanita itu didakwa melakukan perbuatan itu di pejabat Trans Loyal Development Sdn Bhd di nombor 45A, Jalan Bukit Mewah, Kajang, jam 12.30 tengah hari, 14 Mac 2009.

Tapi ada sekor tupai hutan ex-YDP MPD yang bijak, tak jatuh-jatuh walau banyak dahan dia lompat, tererr bangatt.. Dah baham ribu raban dari kantung MPD dari projek-projek bawahmejanya, dikhabarkan kini dia ditukarkan ke KBS. Lagi galaklah gamaknya dia kat sana. Apa daknya! Bukan ker KBS bekas Datuk Azalina jaga dulu dah jadi lubuk anak-anak buah baham pitih?


Tuesday, January 11, 2011

Nelayan Pi Kelaut Bawa Shotgun

Perairan Sabah bersempadankan Filipina memang terkenal sebagai pusat laluan dan penempatan puak-puak lanun. Oleh itu takde nak diherankan jika para nelayan terpaksa membawa bersama mereka senjatapi setiap kali turun ke laut. Kita sering dihidangkan beberapa laporan tentang kes pencerobohan dan penculikan oleh pihak lanun. Manakala bertimbun lagi kes-kes sedemikian tidak pernah dilaporkan dan disimpan sebagai x-files.


Senapang dan peluru dari kapal nelayan APMM rampas

SANDAKAN - Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia (APMM) di sini merampas tiga laras senapang patah termasuk dua buatan sendiri dan 32 butir peluru dari sebuah kapal nelayan di perairan berhampiran Pulau Berhala dekat sini semalam.

Berikutan rampasan itu, juragan kapal itu seorang rakyat tempatan berusia 60 tahun dan tiga krew kapal warga Filipina berusia 31 hingga 36 tahun ditahan bagi siasatan lanjut.

Ketua Penguatkuasa APMM Daerah Sandakan Kapt Onn Mohamad Khalil berkata, kapal nelayan itu diperiksa kira-kira pukul 7 malam oleh anggotanya di kawasan perairan behampiran Pulau Berhala ketika hendak menuju ke Bandar Sandakan.

Katanya, hasil pemeriksaan menemui selaras senapang patah, dua laras senapang patah buatan sendiri atau dikenali sebagai Bakakuk dan 32 butir peluru yang disorok di dalam kapal itu.

"Juragan kapal itu bersama tiga krewnya kini ditahan reman untuk siasatan lanjut dan kes disiasat mengikut Seksyen 3(1) Akta Senjatapi 1960," katanya di sini hari ini.

Siasatan yang dijalankan termasuk bagi mengenal pasti tujuan senjata berkenaan dibawa di dalam kapal nelayan itu.-sinar harian

Saturday, January 8, 2011

Bekalan Minyak Masak Tambahan 3 Februari?

Menurut Ismail Sabri bekalan tambahan minyak masak bagi menampung permintaan yang semakin meruncing sekarang ini selewatnya pada 3 Februari depan.


Soalan (1):
Apakah opsyen sementara patut disediakan kepada para pengguna a.k.a. rakyat sebagai timbal balik atas ketiadaan minyak semasa?

Jawapan (1):
Rakyat perah santan dan tanak sendiri untuk dapatkan minyak masak.


Soalan (2):
Adakah kedudukan harga minyak masak pada 3 Februari nanti tidak akan berubah?

Jawapan (2):
Tidak boleh jamin. Bergantung kepada ihsan para pemborong dan peruncit. Kami telah memberi amaran bahawa harga minyak masak mesti dikekalkan. Jika ada kenaikan pun pihak kementerian tak boleh buat apa-apa.


Soalan (3):
Adakah Pak Menteri akan merasai tempias atas kenaikan harga minyak masak ini serta kenaikan harga barangan lain?

Jawapan (3):
Sudah tentu tidak kerana makan minum Pak Menteri ditanggung oleh kerajaan a.k.a. rakyat.


Soalan (4):
Masaalah ini adalah mirip dengan kes kekurangan bekalan gula pada tahun 2010 lepas. Apa pandangan Pak Menteri?

Soalan (4):
Jika begitu mungkin akan ada sedikit kenaikan harga minyak masak lebih kurang 20%. Harap rakyat bersabar dan menerima musibah ini dengan tenang.


Apa Pak Menteri boleh buat jika kroni-kroni mereka ni (tauke-tauke besor gula, minyak, gandum dan sebagainya) tarik kolar baju mereka minta supaya dinaikkan harga sekian-sekian? Harap telor je besor tapi hampas.

Bahang PRU-13 semakin panas dan tauke-tauke besar terlebih dulu minta timbal balas atas sumbangan mereka kepada BN bagi melaksanakan kerja-kerja rasuah politik wang terhadap rakyat.

Monday, January 3, 2011

Rasuah Itu Kredibiliti?

Pegangan hidup puak gerombolan ;

wahid: kredibiliti (nafsu)
ithnain: amanah (otak)

So Isa Samad the Raja Rasuah di nobat sebagai Pengerusi Felda atas sebab kredibiliti. Tak taulah jenis apa kepala hotak puak gerombolan ni. Macam kepala kapal selam. Dikontrol selam maka selamlah. Takde sangat ke orang yang berkelayakan dari dalam guni gerombolan ni? Rimas aku daa.

Padanlah 'alu' Rais dalam diam-diam je diselam paksa ke dalam lesung nikmat tanpa lesen. Pasal Rais ada kredibiliti dan telah salahguna sepenuhnya kredibiliti tersebut dalam kes lesung nikmat. Rupa-rupanya kau ni Rais dalam jendul pun masih berbisa juga.

Kata pepatah,'bapak kencing berdiri, anak kencing berlari'.

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

There was an error in this gadget

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET