Saturday, April 24, 2010

Musim PRK Pampasan Jadi Suapan

Apalah helah jeruk pekasam kau guna ni Najib. Tapi untung pihak kaulah Najib pasal sebusuk-busuk pekasam pun si Melayu BN yang bodoh ni ambik pastu ditelannya jugak.


Sambil senyum biawak Najib dan konco-konconya puas kelentong kering para peneroka di atas pentas membahagikan wang 'suapan' RM1,000 daripada jumlah penuhnya RM50,000 wang pampasan tanah dari kerajaan persekutuan.

Satu hal membutakan para peneroka tersebut dengan suapan RM1,000 itu sudah tentunya tidak tercakna mereka bahawa pampasan itu sebenarnya adalah bayaran dari pihak kerajaan persekutuan dan bukannya dari poket UBN perasan.

Kenapa sekarang baru nak bayar? Kenapa tidak disetelkan terus 15 tahun dulu? Celaka UBN bersandiwara. Tewas tersandung para peneroka.

Dah la gitu dibayar pendahuluan hanya RM1,000 cuma. Sah Najib punya kerajaan bangsat takde pitih. Tak lama lagi pasti tergadailah kita semua menjadi hamba Bank Dunia.

Baki RM49,000 lagi tu agak-agaknya bila nak setel? Dan Najib dengan selamba kera tiada airmuka mengugut para peneroka supaya memberikan kemenangan untuk UBN agar status pembayaran tersebut terlunas segera.

Kalau UBN menang belum tentu baki bayaran akan setel. Sebaliknya andai UBN kalah langsung para peneroka tak dapat apa!!! Sokonglah lagi UBN celaka. Nasiblah hangpa!!!!

Tuesday, April 13, 2010

Macam SIAL Kau Noh Omar

Mat Kepo ni kalau dah jahil tu duk diam-diam jelah dalam tong taik. Ini tidak, udah la mulut busuk lebih dari taik tapi dia punya 'siaraya' pongpangpongpang mengalahkan Nazri Aziz.


Golongan sekular ini takkan sesekali berganjak dari dasar kapir yang memisahkan agama suku politik suku. Sedangkan TGNA telah menyatakan sejelas-jelasnya peranan agama dan politik. Keduanya saling bertautan.

Kata TGNA -Dalam sidang media yang sama juga, Nik Aziz turut menempelak Jabatan Agama Islam (JAIS) yang melarang pemimpin politik berceramah di masjid untuk kepentingan politik.

"Siapa ajar tak boleh cakap politik dalam masjid. Allah memerintah manusia dengan keadilan. Keadilan ada urusan politik, dibaca dalam al-Quran, dalam masjid," katanya sambil membaca sepotong ayat al-Quran.

"Allahu Akbar, kita azan, ini politik. Mengajak orang ramai pergi ke masjid, ini politik... Ini kerja-kerja saki baki ajaran penjajah barat yang mengasingkan ajaran agama dan politik... Ini adalah ajaran karut yang ditinggalkan oleh Inggeris yang diterima oleh manusia Muslim. (Saya) rasa dukacita," katanya.


Polis Ketegaq Pitih

Tak tau nak cakaplah puak polis ni. Kalau aku sumpah seranah lebih-lebih kang ada pulak Setan Berjambul ikut aku balik rumah. Pastu skodeng siang malam cari kes.


Tapi gitulah polis ni rata-rata dari kalangan yang takde iman asyik pikir 24 jam kerja nak makan sedap je. Sikit sangat yang ingat kat Tuhan, halal haram hentam semua.

Pangkat Sarjan polis bukan sembarangan. Kalau dikirakan skim bodek oleh Najib baru ni mau cecah 3 ribu sebulan kadar baru polis Sarjan. Kira OK lah tu bagi golongan berpendapatan sederhana ni. Nak buat camane kalau dah jenis lahabau tu lahabau jugaklah.

Sorilah kalau semua polis terasa. Kerana sekor buat hal habis yang lenlain dapat imej ekor... wakakakaka...

Hanya kerana RM300 sarjan dipenjara 18 bulan, denda RM10,000

IPOH - Hanya kerana menerima suapan RM300 seorang anggota polis berpangkat Sarjan dijatuhkan hukuman penjara 18 bulan dan denda RM10,000 oleh Mahkamah Sesyen di sini hari ini.

Hakim Azhaniz Teh Azman Teh membuat keputusan itu hari ini selepas Megat Ahmad Megat Jaafar, 55, yang dibicarakan dan didapati bersalah menerima suapan itu daripada Rosli Baharom supaya memberitahu keluarga (Rosli) bahawa Rosli sedang ditahan polis kerana memiliki dadah.

Tertuduh yang bertugas di Bahagian Narkotik, Balai Polis Sitiawan didapati bersalah melakukan kesalahan itu di Jalan Sultan Idris Shah, Manjung pada 1.35 tengah hari pada 7 Julai 2005.

Mahkamah bagaimanapun membenarkan permohonan penangguhan hukuman ke atas tertuduh yang dibuat peguam Abdul Roni Ahmad yang mewakilinya kerana mahu membuat rayuan di Mahkamah Tinggi di sini.

Hakim Azhaniz Teh menetapkan ikat jamin tertuduh sebanyak RM5,000 dengan seorang penjamin baru. - Bernama

Sunday, April 11, 2010

Celaka Sungguh Puak Kapiaq Ni!

Celaka Kristian dan Yahudi Laknatullah sehingga akhirat. Depa takde missi lain selain senantiasa mencetuskan kontroversi dengan Islam. Belum reda satu-satu kes maka kes lain pula akan muncul. Amat berani mereka mencabar Islam selagi kita lemah dan berteraburan tiada kesatuan. Bertambah malang sejuta kali malang kita rakyat Malaysia tatkala pihak kerajaan Najib telah menanam benih Yahudi dengan menjadikan Apco sebutir benih yang subur bakal menumbuhkan pohon serta membiakkan baka Yahudi di bumi kita yang tercinta.


Replika masjid jadi papan sasar menembak

BRADFORD - Komander-komander tentera Britain sengaja mencetuskan kemarahan penganut Islam apabila menggunakan replika masjid sebagai papan sasar semasa latihan menembak.

Tujuh binaan kayu berbentuk masjid diletakkan di padang menembak untuk dijadikan sasaran oleh askar-askar Britain yang akan bertempur di Afghanistan.

Kewujudan papan sasar itu disedari oleh orang ramai yang lalu-lalang di kawasan padang menembak berkenaan dan kemudian melaporkan kepada pihak berkuasa Islam tempatan.

Jawatankuasa Masjid Bradford (BCM) mendesak pihak tentera Britain memohon maaf kepada penganut Islam dan menarik semula penggunaan papan sasar berbentuk masjid tersebut.

"Sesiapa saja yang melihat papan sasar itu akan terfikir mengenai masjid dan orang Islam daripada sudut negatif," kata pengerusi BCM, Ishtiaq Ahmed.

"Apa yang menyebabkan saya marah adalah mereka menjadikan masjid sebagai tempat sasaran dan berbahaya. Ini benar-benar menyinggung perasaan orang Islam," katanya lagi
.-sinar harian.

Saturday, April 10, 2010

Oh GanuKu Dadah Sana Sini

Ingatkan orang sukan sihat cergas bersih tanpa dadah, ropanya depa sihat dengan kedarah dadah. Dulu ada sorang pemain Ganu posisi penyerang hisap dadah, orang main bola dia main dadah. Pastu lepas kena buang dengar kabornya dilantik sebagai 'orang kuat pemuda umno' Kuala Abang. Sekarang tubuh dia aku nengok kurus kediang. Kesian mamat tu. Sekarang ada lagi ikut jejak dia. Dah la gitu dia 'isap' dadah beregu dengan polis pulok tu.



Dalam kes lain polis yang selalu duk ganggu kerja-kerja dan ceramah pembangkang pun kena tangkap kerana baham dadah. Kita duk harap depa kuatkan kerja lagi untuk basmi dan banteras dadah tapi silap tafsiran ropanya Encik polis yang gian dadah. Terbalik dunia dah lama terbalik.


AbgMad apa kabor? hehehehh... dulu ada bekas tangan roboh masjid Bujal dan sekarang dah buat offer beli masjid Pasir Minal untuk dirobohkan.

Semoga Islam senantiasa di dalam PerlindunganNya.

Monday, April 5, 2010

PRK HULU SELANGOR: TAKDE YANG KACAU DAUN KE?

Mana pergi AKIM? Jika dalam dua tiga siri PRK sebelum ini heboh parti non-aligned AKIM menyibukkan diri untuk turut bertanding tapi kali ini mereka menyepi.


Takkan AKIM taknak ciluk ambil kesempatan dari kedudukan majoriti 54% Melayu Muslim di kawasan Parlimen ini?

Agaknya AKIM akan buat kejutan pada saat-saat akhir pencalonan.

Sunday, April 4, 2010

PRK Hulu Selangor: Bekas Kencing BN di P036 Masih Tengit

Antara beberapa TPM aku lihat yang solid mewarisi bahasa 'kelentong' arwah Tun Ghafar Baba ialah si Muhyidin. Kemungkinan juga Tun Ghafar adalah idola kepada Muhyidin. Jangan lupa gaya arwah Tun Ghafar berkempen sewaktu pilihanraya, janji itu ini tetapi lepas pilihanraya entah kemana itu ini.


Sudah-sudah lah tu Encik Muhyidin bercengkerama di Hulu Selangor. Janji-janji retorik Najib dan cakap-cakap kencing Stopa di P036 PRK Kuala Terengganu dulu masih hancing dan belum hilang bau tengitnya. Kalau nak tipu pun sikit-sikit sudah lah...

Saturday, April 3, 2010

PRK Hulu Selangor: Kadar Sewa Penginapan Mula Naik

Menjadi tradisi setiap kali PRK maka kawasan Parlimen atau DUN terlibat bagaikan lubuk emas kepada para pemilik hotel, chalet, rumah tumpangan dan seumpamanya. Inilah masa para peniaga dan pemilik premis beraktiviti mencekik darah dengan mengenakan caj yang amat tidak munasabah.


Sememangnya setiap orang masing-masing mesti mengambil kesempatan kerana setiap kita sedia maklum PRK adalah medan para pelobi politik menabur wang bagi meraih simpati dan undi. Kita teruja apabila parti pemerintah yakni BN menempatkan rata-rata pemimpin dan para petugas mereka di kediaman dan hotel mewah. Ramai berkata 'taiko besar' yang support duit dan segala kemudahan selama tempoh kempen untuk pihak BN.

Dulu kita sering berkata lantak dia oranglah nak pelahap duit tokei manapun hatta dari poket hartawan judi sekalipun tetapi kini perbuatan haram BN tersebut perlu kita tangani kerana ia melangsungkan kesinambungan pemerintahan BN menzalimi rakyat berpunca dari penggunaan hasil-hasil haram dan amalan haram.

Perkedaian Pulau Serai Tiada Jalan Masuk

Pulau Serai, Dungun - Sebuah pusat niaga berupa 7 Lot Rumah Kedai di Perkedaian Pulau Serai didapati tiada kemudahan jalan masuk. Bangunan yang dimajukan oleh SEDC ini dibina oleh anak syarikatnya iaitu GPQ Sdn Bhd di dalam kawasan Perumahan Taman Rakyat Pulau Serai.

Apa yang membingungkan kita jika anda lalu dan perasan ialah tiadanya kemudahan jalan masuk untuk para pengguna terutama dari arah jalan besar kerana laluan dihalang oleh sebuah parit panjang selebar lebih kurang 20 kaki.

Bagai melepaskan batuk ditangga, pihak pemaju seolah menutup mata dan buat tidak faham akan kerugian yang bakal dialami oleh para peniaga di bangunan berkenaan nanti. Secara kasarnya para peniaga sekadar mengharapkan sambutan dari para penduduk di sekitar kawasan perumahan tersebut semata-mata.

Manakala lori para pembekal pula terpaksa menggunakan jalan belakang lebih kurang satu kilometer melalui kawasan perumahan tersebut untuk sampai ke bangunan kedai. Manakala beberapa orang pelanggan dari seberang jalan pula mengambil inisiatif merentangkan sebatang kayu sebagai jejambat alternatif untuk menyeberang.

Jejambat ini sudah tentu membahayakan para pengguna terutamanya kanak-kanak kerana dikhuatiri tergelincir jatuh ke dalam parit berkenaan.

Menurut En.Hanafi iaitu pekerja kedai runcit di situ bahawa beberapa langkah telah diambil oleh para penduduk Taman Perumahan tersebut merayu kepada pihak Majlis Perbandaran Dungun supaya di bina sebuah jalan susur masuk.

Antaranya mengangkat permohonan kepada pihak MPD supaya diambil langkah perlu demi kemudahan rakyat Taman Rakyat. Selain itu pihak Majlis juga telah mengarahkan supaya JKKK Taman Rakyat membuat petisyen dengan mengambil tandatangan semua penduduk. Arahan itu telah dibuat namun hingga ke hari ini tiada sebarang respon dari pihak MPD.

Dikhabarkan juga permohonan pernah dikemukakan kepada pihak JKR Daerah Dungun tapi dangkal maklumbalas diterima bilamana mereka menyatakan bahawa JKR tiada bajet untuk memenuhi tuntutan penduduk.

Oleh itu besar harapan penghuni Taman Rakyat Pulau Serai khasnya dan penduduk sekitarnya agar pihak berkuasa tempatan mengambil tindakan segera bagi mengatasi masalah jalan masuk ke kawasan ini.

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

There was an error in this gadget

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET