Saturday, July 30, 2011

Umno: Berkokok Kemain Ekor Gelumang Taik


Fahaman UMNO lebih bahaya daripada Wahabi?

Keghairahan UMNO melalui agensi Majis Keselamatan Negara (MKN) membuat tuduhan mengaitkan Wahabi dengan pengganas bukanlah sesuatu yang baik untuk negara.

Wahabi yang diasaskan oleh Syeikh Muhammad bin Abdul Wahhab mempunyai perbezaan dalam perkara furu', bukan soal penafian prinsip Islam.

Kerana itu, ia diterima dan dianuti oleh kerajaan Arab Saudi dan beberapa negara lain. Arab Saudi, sekurang-kurangnya telah melaksanakan hukum hudud, Qisas dan Takzir, akan tetapi Malaysia masih terkial-kial mencari formula mengatasi masalah jenayah dalam negara.

UMNO dalam sejarahnya pernah mengeluarkan kenyataan yang menghina hukum syarak, memperlekehkan sunnah nabi, menganggap negara akan mundur kalau melaksanakan Islam, bahkan lebih teruk dari itu, ada sebilangan pemimpin UMNO pernah menanggap politik suku agama suku.

Fahaman sekular yang dianuti oleh sebahagian pimpinan tertinggi menyebabkan Islam hanya ditadbir sebagai satu jabatan, bukan sebagai satu sistem kehidupan manusia.

Bukankah ini bukti fahaman UMNO yang berdasar sistem pragmatisme sebenarnya jauh lebih bahaya dari Wahabi?

Tuduhan mengaitkan beberapa tokoh agama dengan pengganas bukanlah perkara baru, bahkan ianya selaras dengan anggapan Amerika Syarikat terhadap gerakan Islam. Cuma yang agak menghairankan bilamana ulamak Muda UMNO juga tergolong senarai pengganas.

Apakah Kementerian Dalam Negeri tidak bercadang mengenakan mereka di bawah Ordinan darurat, sebagaimana nasib enam aktivitis PSM yang sehingga kini rakyat tidak tahu apa jenis ancaman yang mereka bawa kerana menyokong Bersih 2.0? Kerana kalau benar ulama muda Umno ini ada kaitan dengan pengganas, bukankah ia sudah pasti menjadi ancaman kepada keselamatan negara?

Sehubungan itu, saya bersetuju dengan pandangan bekas mufti, Dr Asri Zainul Abidin agar 40 ulama muda UMNO ini menyemak kembali penyertaan mereka dalam UMNO.

Tidak terfikirkah bahawa apabila ulamak UMNO pun dicop sebagai pengganas, bukankah ini bermaksud pemimpin mereka lebih hebat lagi?.

Tapi, apa yang hairannya, inilah Umno. Bagi mereka, kerja lanun merompak wang negara dengan membunuh karear politik musuh dalaman atau luaran mereka adalah satu kerja yang halal dan wajib dilaksanakan asalkan kuasa politik mereka terjaga.

Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man
Ketua Penerangan Pas Pusat

Mohd Ashraf Hafiz a.k.a Aleesha Farhana Meninggal

Aku no komen. Salah siapa? Bukan salah ibu mengandung. Engkorang nilailah sendiri berlandaskan ilmu bukan berlapik nafsu.


FLOM Gadai Aje Cincin RM74 juta Tuu...

Apahal plak FLOM bising pasal dana Tabung Rayuan Hari Pahlawan belum sampai target? Pompuan Najib ni pantang tengok mana ada tabung, habis mau di 'naungi'nya, mana tau kot2 bleh garap komisyen wat beli cincin baru pulak nanti.


Tang orang cepat dia gelabah, tang batang hidung sendiri pompuan ni wat sonyap ajo. Mana disimpan cincin tu eh? Pi lah gadai wat sedekah kat Tabung Rayuan ni. Kalau takat RM10 juta tak berapa sangat bagi FLOM, lagi kan RM74 juta sonang-sonang dia wat keluor dari beg sandang berharga USD100,000 tu.

Siaplah kau jika PR menang nanti, dengan cincin tu, dengan beg tu dan dengan FLOM sekali akan diusung ke mahkamah.

PGU 2011.

Sunday, July 24, 2011

SPR BANGANG: EU Nak Pantau PRU

Sekiranya SPR berdiplomasi dan akur dengan tuntutan rakyat maka takdelah orang luar syak wasangka dengan ketelusan dan ketulusan SPR. Ini tidak, dahlah bodoh, sombong pulak tu, susah nak ajar, tanak dengar kata. Bahalol. SPR satu lagi cabang/cawangan umno haprak. Hampeh.

Diplomat: EU timbang hantar badan pemantau, SPR tidak wibawa

Kemain iklan kata Malaysia negara membangun tapi kepala pemimpin kerajaan umno-apco sama taraf dengan geng-geng dari dunia ke-3. Negara je membangun tapi professionalisme langsung tidak bangun. Kepala hotak banyak taik.

PGU2011.

PRU: Biometrik.. Poodaah Pandikutty

Gambar ihsan Malaysiakini

Ini la ular besar. Pembohong bin Penipu. Tak jelak2 duk tipu. Orang kampung kalau dengar biometrik pasti tertanya2 menatang apa tu? Pastu habis2an puji konon najib-umno-apco hebat dan canggih.

Sebonarnya alat ni sekadar kosmetik sahaja konon opsyen kepada desakan BERSIH supaya menggunakan kaedah celup jari. Dakwat cap jari bernilai jutaan ringgit yang dibeli dulu telah dicampak dalam lubang begitu sahaja. Duit rakyat semua tu tapi SPR pun salahgunakan.

Dan sekarang alat Biometrik bakal memberikan keuntungan jutaan ringgit pula kepada kroni-kroni umno-apco yang membekalkannya kepada SPR. Apo nak dikato? Rakyat buto mato.

Apa peliknya alat Biometrik ni? Contoh kat JPN, KIOSK KWSP atau Bank semua ada. Anda boleh akses kat mana-mana pun. Oleh itu sekiranya engkau ada 4 nama dalam daftar ngundi palsu SPR di empat lokasi berbeza maka bolehlah engkau hadir dan kasi jari dan mengundi di semua lokasi tersebut. Jadi apa heran jika SPR nak gunakannya dalam PRU. Buang duit semata. Bengong bin Bangang Tan Sri SPR.

Najib bukan bodoh dalam hal tipu-menipu dan kerja-kerja jahat. Dia dan konco-konconya dah buat kajian awal terutamanya pak angguk SPR lahanat bahawa kegunaan sistem Biometrik bakal memberikan impak yang besar bagi mengekalkan kemenangan umno-apco di PRU-13 nanti, membuka lebih luas ruang dan peluang umno-apco untuk menipu dalam PRU, menutup mata dan tanggapan negatif rakyat terhadap kebengongan SPR.

Apa tujuan baru-baru ini reramai pekerja warga asing dikerah ke ibu negara bagi tujuan mengesahkan cop ibujari konon bagi tujuan pemutihan jika ianya tidak bersangkut pautan dengan sistem Biometrik? Terang lagi bersuluh awal-awal lagi rejim najib-umno-apco mendahului langkah penipuan dengan kerjasama Jabatan Pendaftaran dan SPR. Selepas ini kesemua pekerja asing dan PATI yang diberikan 'Kad Pengenalan' sudah pastinya layak mengundi dengan sistem Biometrik ini.

Bukan sahaja pengundi warga asing, malah mereka yang sebelum ini pro kerja-kerja jahat mengundi 3-4 kali dalam satu PRU akan dapat meneruskan kesinambungan tersebut.

Oleh itu pastikan dalam PRU-13 geng-geng keselamatan Pas/PR gunakan kaedah lama. Yakni jika kedapatan atau terjumpa dengan para penyangak bn-umno-apco cuba nak masuk ngundi 3-4 kali, jangan cakap banyak, kasi hentam je sampai lembik, lebih-lebih lagi pengundi warga asing. Amaran untuk mereka jangan nak memandai cuba masuk campur dan mengganggu negara orang.

Pas Ganti Umno 2011.

Thursday, July 21, 2011

Bersih 2.0: Polis Kaki Pukul??

Inilah Polis Yg Anda Lihat Di Video Yg Dipaparkan Tadi... Tanpa Tanda Nama, Muka Yang Tertutup. Sapa Sebenarnya Anggota Ini? Mengapa Harus Berlindung untuk Melakukan Kejahatan ??? Mengapa Hingga Sekarang Anggota Ini Masih Dilindungi Oleh Pihak Berkuasa...?

Video Mengenai Lelaki Ini Yg Menumbuk Salah Seorang Peserta Bersih 2.0 :



Sunday, July 17, 2011

YB Lo'Lo: Innalillah

Sedekahkan Al-Fatihah untuk Allahyarhamah YB Lo'Lo ahli Parlimen Titiwangsa, semoga rohnya disisi Allah dan dikalangan para syuhada.


KUALA LUMPUR, 17 Julai: Ahli parlimen Titiwangsa, Dr Lo'Lo Mohd Ghazali menghembuskan nafas terakhir di Hospital Selayang sebentar tadi.

Jenazah beliau kini sedang diusahakan untuk dibawa ke Masjid Al-Akram, Dato Keramat.

Perkara itu disahkan oleh Ketua Dewan Muslimat PAS Pusat, Siti Zailah Mohd Yusof ketika dihubungi Harakahdaily.

Maklumat berkenaan kematian itu juga turut dimuatkan pada laman Facebook dan Twitter Allahyarhamah atas nama keluarga.

Beliau sebelum ini menerima rawatan akibat kanser.

Dalam respon awal, Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menyifatkan Allahyarhamah seorang yang istiqamah berjuang untuk Islam sehingga akhir hayat.

"Saya dimaklumkan oleh keluarga terdekat almarhumah Dr Lo' Lo', MP PAS Titiwangsa tentang pemergian beliau sebentar tadi.

"Semoga Allah merahmati rohnya dan ditempatkan bersama orang-orang yang soleh. Beliau seorang yang istiqomah berjuang untuk Islam hingga ke saat akhir hayatnya," tulisnya di Facebook.

Ketua Dewan Pemuda PAS, Nasrudin Hassan pula menyifatkan Allahyarhamah seorang tokoh pejuang Islam yang tabah.

"PAS dan rakyat sebentar tadi kehilangan tokoh pejuang Islam yg tabah apabila sbentar td Dr Lo' Lo' telah kembali ke rahmatillah.. Al Faatiihah." tulisnya di Twitter.
-harakahdaily.

Saturday, July 16, 2011

Bersih 2.0: Gembira Melawan BN-umno-apco

Berat nanang doh bn-apco lening. Koho mung provok rakyat koho rakyat maroh, koho turun peratusan yang sokong mung. Kini umno-apco terpaksa menjual maruah lagi mengharapkan bantuan 1.5 juta PATI untuk mengundi mereka dalam PRU-13 nanti.


Usahkan orang biasa, malah pelacur pun dah bebulu dengan rejim Najib. Kerana jahat dan zalimnya rejim Najib sekarang sudah tidak pilih bulu malah secara keseluruhan habis semua rakyat hatta dari kalangan umno-apco sendiri pun ditibainya. Kita seakan yakin bahawa sekarang adalah era pengakhiran dinasti Najib-umno-apco di zaman ini. Kesilapan demi kesilapan dilakukan ada mirip dengan kejatuhan dinasti Marcos dan Imelda.

Mungkin Najib Rosmoh sudah dapat membaca bahana yang bakal diterima jika dinasti nya menerima nasib yang sama seperti dinasti Marcos. Jika Marcos serta konco-konco nyah dari bumi Filipina maka tiada alasan untuk Najib dan konco-konconya nyah dari bumi Malaysia.

Peguam PAS Mohamed Hanipa Maidin mendakwa, beliau difahamkamkan perhimpunan BERSIH 2.0 genap seminggu lalu mendapat sokongan pelbagai lapisan masyarakat, sehingga terdapat pelacur yang mengambil cuti untuk menyertainya. NONE"Pada 9 Julai, sebelum perhimpunan, (saya) ada (bersembang dengan) seorang (aktivis) Cina buat tinjauan. Beliau terlibat dengan sebuah NGO, menemuramah pelacur di Lorong Haji Taib.

"Beliau kata, ada pelacur minta cuti untuk bersama-sama dengan perhimpunan BERSIH. Saya diberitahu begitu. Saya percaya dia (aktivis) bercakap benar kerana beliau bersama dengan NGO.

"Kalau pelacur minta cuti untuk bersama dengan BERSIH, ini (menunjukkan) BN dah teruk. Pelacur pun tak sokong BN," katanya disambut dengan gelak ketawa dan tepukan kira-kira 200 hadirin yang hadir dalam ceramah di Gombak malam tadi.

Beliau yang juga ahli jawatankuasa pusat PAS berkata, perkara itu membuktikan rakyat pelbagai lapisan mengakui lapan tuntutan BERSIH sebagai permintaaan yang munasabah.
rafidah aziz kuala kangsar parliament seat court case 040708 ahmad jamaluddin and hanipa
Ditemui Malaysiakiniselepas menyampaikan ceramahnya, Mohamed Hanipa (kanan, berkaca mata) bagaimanapun berkata, aktivis itu memberitahunya, pelacur berkenaan mengambil keputusan menyertai BERSIH setelah perhimpunan itu hebat diperkatakan di media.

Dalam ceramah bertajuk "Betulkah ganas himpunan BERSIH?" di Taman Melewar, Mohamad Hanipa juga berkata perhimpunan tersebut berjaya "menghapuskan" ketakutan rakyat terhadap BN.

"Mereka boleh tahan, boleh dakwa, dengan (harapan) tindakan itu kita (menjadi) takut. Mereka silap. Pada 9 Julai, rakyat Malaysia telah menghapuskan ketakutan kepada kerajaan BN," katanya.

'Gembira melawan BN'

Turut hadir berceramah Naib Presiden PKR N Surendran, Timbalan Ketua Dewan Muslimat PAS Dr Mariah Mahmud dan anggota jawatankuasa pemandu BERSIH Wong Chin Huat.

Mohamed Hanipa berkata, walaupun rakyat menerima pelbagai ugutan atau ancaman daripada polis, semua bangsa dan agama tetap bersatu dalam perhimpunan tersebut. "Ini kerana kemuncak kemarahan mereka tidak dapat dibendung disebabkan tindakan polis," kata pengamal undang-undang itu.

Beliau juga mengkritik tindakan polis yang didakwa merempuh motosikal yang dibiceng oleh Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu sehingga menyebabnya ligamen lututnya terkoyak.NONE

"Cara mereka tangkap Mat Sabu, langgar... (Macam) tidak ada nilai nyawa dan keselamatan. (Macam) tak ada nilai," sambil menambah Mohamad terpaksa diambil keterangan di balai polis Jinjang dalam keadaan dipapah selepas mendapat rawatan di hospital. "Kezaliman ini, saya tidak pernah lihat (sebelum ini)," tegas Mohamed Hanipa yang mendakwa menyaksikan insiden itu berlaku di depan matanya.

Bagaimanapun, beliau yang turut ditahan polis bersama ramai pemimpin Pakatan Rakyat berkata merasa "gembira sebab melawan BN" - tindakan yang didakwa menimbulkan rasa pelik pihak polis.

Thursday, July 14, 2011

Natang Bapok!

Kepala hotak kering kau bapok, mana kau nak 'concern' semua kekejaman yang powlispowlis keparat kau dah lakukan kat Pendemo Aman Bersih 2.0. Sial Bapok Sekor Ni. Aku nengok muka kau pun dah benci meluat macam taik kucing je rupanya.

Apa kau cakap? Polis tidak ganas? Polis kau bukan sekadar ganas tapi CELAKA. Perangai polis kau terutamanya anjing kepala merah tu samalah dengan fe'el sedara dia dari Apco di Israel tu, serupa Iblis. Pastu kau siap ugut pulak nak hukum para penyebar 'fitnah' konon. Sial Kau Bapok. Ada mata buta. Ada telinga pekak. Jangan sampai tahap nanti kau ada kotei tapi takleh kencing. Diharamkan atas kau kencing. Mampos katak terkangkang lah kau dengan air kencing najis kau tu. Sial Punya Bapok.

Kedian kau dakwa lagi polis sial tak serang hospital. Polis kau baik. Pegi jahanam dengan polis dan jahanam dengan kau sekali bapok sial. Gambar kat bawah ni dah tersebar kesegenap pelusuk blog, Fb dan seumpamanya lagi. Gambar apa tu? Polis Israel serang hospital kat Ramallah atau kelakuan biadap polis kau? Bapok sial.

Takpe lah kat atas dunia ni kau tunjukkanlah 'hagas' dan 'gedebe' kau kat orang yang lemah. Sedangkan diri kau sendiri lembik bapok nak mampos. Semoga tindakan undang-undang oleh Pas terhadap 900 aduan untuk saman polis akan buka sket otak senget kau. Ingatlah mulut jangan celupar, otak jangan bengong, perangai jangan bangang. Nanti bila tiba gilirannya, kau akan lari tak cukup tanah, sembunyi tak cukup lubang kecuali lubang kubur.

PGU 2011.

Thursday, July 7, 2011

Bersih 2.0: Molotov Cocktail Atau Pelita Raya???

Pada hari polis buat kenyataan akhbar tempohari, aku tertanya-tanya jugak kenapa tetiba jer keluar benda-benda EkorAyamBapak ni. Rasanya bukan aku sorang je musykil bahkan seluruh rakyat Malaysia yang sayangkan keadilan mempertikaikan berita tersebut. Alhamdulillah dengan hidayah Allah Ta'ala kepala hotak kita tidak termakan dengan fitnah dan keje-keje menipu umno-apco-bn dan talibarut mereka powlis. Bahkan semakin benci dan muak macam nak muntah melihatkan perbuatan mungkar dan keji umno-apco-powlis ni.


Telahan kita tepat kerana seorang sahabat blogger telah berjaya membongkar dan menitih satu persatu kerja-kerja bodoh dan tak logik serta tak masuk akal yang pihak kerajaan Rejim Najib lakukan.

Betullah. Cuba korang nengok Ekorayam tu, botol seragam, warna seragam, tali seragam bahkan isipadu pun seragam, botol bersih pulak tu, oppss lupa, mungkin sebab nak guna dalam program BERSIH so Ekorayam kena bersih jugaklah. Budus.

petikan dari Topeng Perak:

Molotov Cocktail ditemui dan ianya disyaki ada kaitan dengan Perhimpunan BERSIH 2.0. Tengok gambar betul-betul.


Posting ni sebenarnya aku nak buat 2-3 hari lepas sebaik berita keluar di media, tapi sebab banyak kerja lain dan kena luang masa sikit untuk buat research pasal molotov cocktail, aku hold dulu dan hari ni baru berkesempatan.

Ada beberapa kemusykilan.

Kenapa pada hari berkenaan, keluar beberapa berita yang boleh dikatakan "serentak" berkenaan dengan penemuan senjata merbahaya seperti molotov cocktail, pedang, parang, mercun dan lain-lain senjata merbahaya di seluruh Kuala Lumpur.

Keesokan harinya dan hari-hari seterusnya kisah macam dekat atas terus hilang. Ini filem box office ke atau kisah biskut chipsmore..?

Gua jugak heran, apakah molotov cocktail tersebut disediakan melalui pemberian tender membekal molotov cocktail daripada mana-mana pihak..?

Tutup botol semua warna Pink... Ada kena mengena dengan Puteri UMphorNO ke..?

Botol pun sepesen...

Paling best lepas aku buat research pasal molotov cocktail dengan bantuan pakcik google ialah - ade ke orang buat molotov cocktai dalam Botol Plastik..? Dan ade ke orang buat molotov cocktail pakai patrol je..?

Ini sangat lawak. Betul-betul tak macam kerja Ad-Hoc.

Pesanan pada pihak-pihak yang berkenaan iaitu pihak-pihak yang bersekongkol dengan Konspirasi menyediakan bahana-bahan tersebut dan mengaitkannya dengan BERSIH 2.0...

Lain kali kalau nak buat lawak, sila buat research dulu supaya lawak anda nampak "real". Bila lawak nampak tak "real", Polis pun nampak bodoh sebab Polis akan jadi Leader dalam menghi-lite berita ni pada media.

Lagi 1 nak tanya... 2 orang "Ahli Perniagaan" yang gunakan "tandas awam" pukul 4.30 pagi lepas tu "mengekori" 3 individu yang datang dengan Kereta Waja "Warna Kelabu" tu tak ambik no plate Kereta Waja Warna Kelabu tu ke..? Tak kan la ahli perniagaan pakai Handphone Nokia 3310 je..? Tak de gambar ke..?

Pertama kali dalam berita tak de kenyataan dari pihak polis - "Kepada sesiapa yang melihat kejadian atau ternampak individu atau kereta bernombor pendaftaran bla bla bla diminta menghubungi pihak polis bagi membantu siasatan".

Bila kenyataan macam tu tak de... Gua tau 110% berita tu cuma rekaan semata-mata. Polis pun menipu rakyat...

Lagi 1 nak tanya... Tokong China dekat Batu 14, Jalan Gombak Lama tu dekat area mana..? Gua tanya kaki nombor yang gila menurun sekor pun tak tau. Pelik.

BN KOTOR 53 TAHUN

BN kotor 53 tahun...ambek ko....oleh kerana tshirt bersih kena banned dapatkan tshirt kotor edisi terhad seperti yang dipakai oleh YB Dr Lee Boon Chai harga rm 20 hubungi Husaini 0133598318.


Info ni wa ceduk dari FB so wa tempelkan kat sini wat kenangan. Peristiwa Bersih 2.0 akan menjadi sebuah sejarah yang hebat buat tatapan generasi tanahair yang akan datang. Entah nanti akan dimuatkan di dalam buku sejarah sekolah bahawa Bersih 2.0 melakarkan peristiwa pengorbanan majoriti rakyat Malaysia menuntut keadilan dan menghapuskan sebuah kerajaan paling penipu di abad ini.

Wednesday, July 6, 2011

Duit Bapak Kau Ke Tu???

Lawak-lawak maharaja lawak.. naik geli betis aku mendengor cerita alhikayap kaum kerabat suku Hamman ni. Alkisah di sebuah mukim yang ada sebuah sekolah menengah atas bukit, seorang ahli Pas tahap gaban alah bisa tegal biasa mendapat bantuan wang persekolahan anak-anak.

Pelik bin ajaib pun muncul lah pada pemikiran puak apco ni kenapa orang kuat Pas pun boleh dapat bantuan jugak walhal duit tu selama hidup dalam kepercayaan orang umno-apco adalah bapak umno yang punya. So what the hell orang Pas nak mengada-ngada menonggek atas birai perahu layar apco pulak.

Tapi siapa yang dak tau hatta ulat dalam batu pun tau bahawa puak paria umno-apco ni bodoh bangang jenis bebal tahan dek kencingan lanun atasan umno-apco. Mereka dak tau bahawa orang kuat Pas ni pun ada kabel kuat dikalangan lanun pertengahan umno-apco. Walau dia tak diberi borang bantuan wang persekolahan oleh JKKK otak kering kat kampungnya tapi dia boleh dapatkan dari JKKK kampung bersebelahan.

So pada hari penyampaian 'wang rakyat' ini maka sekonyong-konyong penuh selamba orang kuat Pas ni hadir untuk menerima wang bantuan tersebut. Maka terkulat-kulat lah puak paria umno-apco ni tilik dari atas kepala ke bawah berulang kali macam dak percaya bahawa seorang ahli tegar Pas tercegat berdiri depan mereka dan akan beratur sebaris satu saf dengan mereka nanti.

Walhal yang duk tercengang terlopong tadi tu bukan pun orang lain bahkan teman sekampung tiap hari lepak duk semeja sewakaf kat tepi pantai. Tapi hari ni depa pandang orang kuat Pas ni macam alien baru turun ke bumi. Betul la lanun umno-apco dah set kan dalam kepala puak paria umno-apco bahawa harta negara ni bapak umno yang punya, iras-iras macam fe'el yahudi je.

Puak-puak paria umno-apco memang susah nak ubah pemikiran mereka kecuali golongan pertengahan yang ada sedikit pengetahuan dan pertimbangan. Apa ke jadah puak paria ni tanggung biawak hidup seumur hidup hanya sekadar mendapat habuan 0.80 sen sehari wang ihsan. Jika kepala penuh dengan taik selama itulah haluan hidup akan mengekori kemana arah tujunya kepala taik.

PGU 2011.

Friday, July 1, 2011

MEH PAKAT BOIKOT POLIS DUNGUN!!!

Aku macam tak percaya percikan kebodohan polis mutakhir ini telah terpalit sama terhadap pihak polis Dungun. Selama bermastautin di bandar ini belum pernah kejadian kurang ajar dan konfrontasi yang melampau dilakukan oleh pihak polis terhadap rakyat yang lemah. Selalunya pasti ada diplomasi dan bukannya konfrontasi. Seperti berita yang dibaca terjadinya tingkah zalim oleh ketua Polis Dungun terhadap Ketua Pemuda Pas Dungun.

Sebetulnya rakyat dan polis hidup bergandingan secara muafakat dalam sebuah masyarakat. Rakyat bantu polis, polis tolong rakyat. Barulah wujud sebuah komuniti yang harmoni. Bukannya polis menjadi barua umno-apco serta menunjuk-nunjuk kuasa. Natijahnya pasti wujud jurang kemarahan dan tidak puashati oleh sebelah pihak terhadap pihak yang lagi satu.

Jelas lah pada kita sekarang siapakah polis dan dengan siapa mereka wala' jika bukan dengan si penakut hampas Najib dan Hisham Auww..

Oleh itu aku menyeru terutamanya kepada para pekedai runcit, para pemilik restoran, para peniaga warung, para penjual ikan dan sayur di pasar, para penjual dengan van bergerak, para pengusaha dan pekerja pam minyak serta yang lain-lain agar sama-sama kita bersatu hati MEMBOIKOT Encik-encik polis Dungun yang sahih kita nampak telah menyebelahi dan menjadi barua umno-apco.

JANGAN SESEKALI MELANGSUNGKAN SEBARANG AKTIVITI URUSNIAGA DENGAN SEMUA ANGGOTA POLIS YANG DIKENAL PASTI BERTUGAS DI BALAI POLIS DUNGUN.

Kita ajar mereka sampai tahap mana mereka dan keluarga mereka boleh bertahan sanggup jadi kera sumbang tanpa sesiapa mempedulikan.

Jika Najib dan konco-konconya boleh memperbodohkan pihak polis melakukan tindakan zalim maka kita rakyat wajarlah tunjukkan pula setakat mana kehebatan KUASA RAKYAT dalam mengajar mereka yang menyokong serta melakukan sebarang perlakuan ganas dan zalim.

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

There was an error in this gadget

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET