Saturday, January 26, 2013

Kuat Nafsu Ratah Anak Orang

Apo kono ei jang... Kenapa Menteri ni cakap bodo macam tu. Ada ka dia kata pembangkang kuat nafsu tapi takde tenaga. Lucah dan bodo punya statement. Itulah pasal jika makan terlalu banyak pil kuat. Mesti dia bukak dan baca web atau blog pembangkang kerana kat sana biasanya banyak iklan2 sedemikian. Cakne jugak Menteri tu dengan web pembangkang. Bab nafsu menjadi minat dan bualan harian dia agaknya. Minah Indon yang disantuni Pak Menteri ni pun dah 'kenyang' dapat habuan tutup mulut malah diberitakan rumah kemain besar lagi kat sana.Tutup kes.

Tak apalah pembangkang kuat nafsu berjuang kerana nak 'pindah milikan' negara dari kekal ditangan rakus para pemuas nafsu umpco-bn. Lainlah dengan lanun umpco-bn yang kuat tenaga 'dalaman' melunyai anak dara orang...contoh boss korang lah, dulu2 dia pernah 'bersihkan' tanah anak Pak Zain kemudian dia tarah pula tanah 'top-soil' dari Mongolia. Last2 dengan top soil dan 'hasil'nya sekali dia suruh khadam pi 'bajak' dan sepahkan. Kesian si kambing hitam yang kena gulai tapi tuan dia kenduri kendara. Tutup kes.

Si ketua orang Cina pulak siap bikin video sambil taram tanah subur gebu. Tapi dia tetap selamba berdepan dengan rakyat seraya membuat pengakuan bahawa pelakon videoa itu memang dia. Tak ada siapa pun dalam kapal orang Cina kisah tentang itu, macam takde apa2. Masih mengangkat si apek Choi tu sebagai ketua. Dalam pemahaman kita jika orang bawahan duk sokong jugak maknanya mereka pun kuat 'tenaga' dan kaki lunyai jugaklah. Tutup kes.

Kita gelakkan fe'el perangai orang kuat tenaga umpco-bn nih...
KAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAH.....

JEMPOL - Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) akan menentukan masa depan negara yang lebih baik dan rakyat diingatkan untuk memilih parti yang benar-benar mampu mentadbir negara.

Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr Rais Yatim berkata, pihak pembangkang amat mudah menyatakan pelbagai janji untuk meraih sokongan, namun sebenarnya mereka tidak mampu mentadbir negara.

"Mudah bagi pemimpin pembangkang seperti Lim Kit Siang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Datuk Abdul Hadi Awang untuk berkata itu dan ini tapi mereka tidak mempunyai kemampuan.

"Boleh kita katakan bahawa mereka ini seperti bernafsu besar tapi tenaga tidak ada," katanya semasa berucap menyempurnakan majlis pelancaran program perluasan siaran Radio Televisyen Malaysia (RTM), Kementerian Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan - Astro Njoi ke perkampungan Orang Asli peringkat Dewan Undangan Negeri (Dun) Sungai Lui, di Kampung Sungai Sampo, di sini semalam.

Thursday, January 24, 2013

Umpco Cakap Tak Serupa Bikin

UMNO mengkhianati amanah?

Kita boleh setuju seratus peratus apa yang dikatakan Tun Mahathir bahawa hak demokrasi tidak harus disalah guna untuk menggulingkan kerajaan yang dipilih secara demokrasi.
Bagaimana pula dengan rampasan kuasa kerajaan UMNO/BN terhadap kerajaan Perak yang dilakukan  selepas satu tahun pakatan rakyat menang dan memerintah negeri tersebut. Apakah ia bukan salah guna kuasa demokrasi?.
Dan bagaimana pula dengan amanah diberi rakyat kepada  umno untuk memerintah selama lebih 50 tahun itu. Apakah umno tak salah guna kuasa demokrasi sepanjang memerintah Negara ini.
Jika disebut umno mengkhianati amanah yang diberi rakyat. Pasti dinafikan sekeras kerasnya.Bukan setakat itu sahaja, malah menuduh itu adalah fitnah belaka.Pada hal ia tidak dinafikan lagi.

Pada penulis, miskipun ada bukti kukuh  sesetengah pihak yang tidak berpuas hati setelah kalah dalam pilihan raya seringkali mengadakan demonstrasi atas nama hak demokrasi yang diamalan Malaysia tidak bermakna pembangkang saja yang salah guna hak demokrasi.
Pendek kata antara kerajaan dan pembangkang dua kali lima jugak jawapnya.Mungkin pada kerajaan jawapannya 11 suatu yang positif. Atau lebih besar angka berbanding pembangkang yang sering dianggap nagetif belaka.
Penulis boleh setuju demonrtasi yang telah diadakan selama ini oleh pembangkang  suatu  percubaan untuk  menjatuhkan kerajaan yang dipilih oleh rakyat.itulah tujuannya.Lebih lebih lagi ia tidak salah malahan telah dibenarkan oleh undang undang dan perlembagaan Negara,
Dan bagaimana pula dengan umno yang sering mengadakan demonrtasi di Selangor, Pulau Pinang, Kedah dan Kelantan? Inilah kaedah yang digunakan oleh parti yang kalah dalam pilihanraya umum dengan tujuan untuk menguling kerajaan pilihan rakyat.
Jika Pakatan rakyat dikatakan salah guna hak demokrasi, apakah umno tak salah guna kuasa hak demokrasi dengan mengadakan demonstrasi sileh berganti, terutama sekali  telah mengadakan ratusan demonstrasi di Selangor.

Penulis boleh setujui bahawa pembangkang menimbulkan kekacauan di seluruh Negara dengan mengadakan demonstrasi jalanan dan mengadu pada SPR bahawa kerajaan menipu dalam pilihan raya,
Apakah umno yang mengadakan demonstrasi tidak menimbulkan kekacauan di seluruh negeri Selangor.Jika di selangor tidak berlaku sebarang kekacuan,sudah tentu demonstrasi jalanan sebaliknya.
Bukan setakat itu sahaja, malahan Dr Mahathir kata boleh membawa kepada keganasan, serangan dan pembunuhan tanpa menyedari umno pernah melakukan pembunuhan terhadap penyokong PAS di Memali dahulu.
Angkara siapakah itu, Adakah angkara pembangkang jugak ke? Ini jelas kerajaan dan umno/BN yang salah guna kuasa hak demokrasi sehingga mengakibatkan negara menjadi tidak selamat lagi kepada rakyat.
Bayangkan wanita yang ada dibawah kawalan polis pun menjadi mangsa rogol disamping kanak kanak perempuan tidak berdosa dirogol dan dibunuh.Peliknya kes berat dan besar begini dianggap kes terpencil oleh pihak polis dan kerajaan.
Apakah kes rogol, bunuh, rompak dan ragut membabitkan hilang nyawa dan hartabenda yang berlaku setiap hari di Negara satu Malaysia ini bukan keganasan, bukan kemusnahan dan bukan ancaman keselamatan kepada rakyat.
Allah telah menyatakan, bahawa tabiat manusia menolak dan tidak senanghati dengan kebenaran.-Abdullah Ngah.

Sunday, January 20, 2013

Mukaddimah 2013: Umno Marang Terbarai

Banner ni dijumpai tergantung tepi jalan besar di mukim Merchang pada pagi Jumaat 18 Januari 2013, kemudian hilang ketika melaluinya waktu tengahari, dicampak buang oleh mambang yang malu dengan tindakan bodo jembalang. Takkan orang hamno nk kata orang PAS pulak buat keje bodo gini? Sebab dulu kini dan selamanya yang bangang dan bodo hanya orang hamno... KAHKAHKAHKAHKAH...

Rupa2 nya pabila dah semakin dekat dengan PRU-13 ning maka semakin banyaklah timbul segala kudis, pekung, kurap, panau dan seumpamanya dari dalam kocek hamno, ibarat cendawan tumbuh selepas hujan. Seperti yang di AMARAN kan oleh Man Bakar bahawa Parlimen Marang adalah yang terhebat antara bebanyak Parlimen di Malaysia. Kerana di sini lah kawasan kubu kuat Presiden Pas TG Haji Hadi Awang. Maka bodeklah Man Bakor dan ujub dia bercerita tentang kehebatannya pernah menewaskan TGHH.

Krisis Umno Marang memang parah. Bukan setakat gocoh peringkat 'orang besar' malah juak2 kat kampung2 pun cerai berai dan berpuak2. Oleh itu siapa yang nak peteh siapa, mampos korang lah. Peraturan biasa dalam hamno untuk naik dengan peteh memeteh. Ada aku kisah. Yang aku kisah hamno terkubur, PR bangkit.

------------KAHKAHKAHKAKHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAH-------------

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

There was an error in this gadget

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET