Sunday, July 5, 2009

Tanya Sama Khir Toyo

Aku fikir Khir Toyo masih menyimpan idea mekanisma yang digunakan sewaktu membuat penilaian prestasi Pihak Berkuasa Tempatan sewaktu era pemerintahannya. Bagus sungguh Khir Toyo dengan hadiah penyapu kepada PBT yang gagal meningkatkan serta mencapai tahap prestasi yang ditetapkan.

Kerajaan Belum Fikir Denda Untuk Kementerian Gagal Patuhi KPI

KUALA LUMPUR, 5 Julai (Bernama) -- Kerajaan belum memikirkan bentuk tindakan atau denda yang akan dikenakan terhadap kementerian yang gagal mencapai Indeks Petunjuk Prestasi (KPI), kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri Tan Sri Dr Koh Tsu Koon.

Beliau berkata kerajaan kini dalam fasa untuk mempromosi dan menggalakkan KPI agar setiap menteri komited sepenuhnya bagi memastikan pengurusan prestasi di kementerian masing-masing dapat ditingkatkan.

"Kita belum bincang bentuk denda, hanya selepas pelaksanaan setahun atau dua tahun baru nampak hasil, kalau tidak mencapai atau kurang pencapaian kita akan cari punca-puncanya sebelum ambil apa-apa tindakan," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Fiesta Satu Hati anjuran Wanita Gerakan Kuala Lumpur di sini Ahad.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET