Tuesday, July 7, 2009

Aku Berkampung Di Kampung Halaman

Orang lain sibuk seronok berarak di Manik Urai, aku pulak terpaksa sibuk dengan hal famili, orang putih cakap 'family first'. Benar Islam sepatutnya didepan lenlain dibelakang. Bukan bermaksud aku membelakangkan agama suci ini tapi keterpaksaan keadaan memperuntukan aku diwaktu ini untuk senantiasa disisi keluarga.


Aku dalam 'mode standby'. Isteri sedang sarat mengandung dan katanya lagi dia dalam zon merah, 24 jam 'alert', bila-bila masa boleh meletup. Itu pasal aku terpaksa lupakan hasrat untuk bersama-sama sahabat yang mengajak bersama pemimpin di majlis penamaan calon di Manik Urai hari ini.

Dalam pada itu kesibukan juga menerjah sehingga tak sempat nak menjengah blog-blog menatap berita penamaan calon hari ini. Sehinggakan blog sendiri tak terusik. Jadi sekarang urusan harian dah selesai dan baru ada masa nak belek blog berkenaan.

Tak apalah walaupun tak berkesempatan ke Manik Urai, melalui blog terpilih dapat jua aku luputkan rasa terkilan. Wah hebat semakin hebat sambutan para pendokong dan penyokong Pakatan Rakyat menunjukkan komitmen mereka terhadap perjuangan dan kesatuan Pakatan Rakyat di Manik Urai.

Bohonglah suratkhabar dan TV yang melapor songsang mengenai kesepakatan dalam PR. Jahanam lah suratkhabar dan TV yang menipu tentang pergolakan dan krisis dalam PR. Walau apa jua badai mendatang, PR tetap akan utuh.

Itulah berkat permuafakatan, kerjasama dan kepercayaan yang terjalin dikalangan pimpinan dan pendokong PR. Kata pepatah, seberkas lidi tidak akan patah. Tapi tongkang reput BN hanya tunggu masa untuk karam.

Ya Allah! Menangkanlah Pas dan Islam di Manik Urai.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET