Sunday, July 19, 2009

Hospital (2) - Kritikal

16/07/09 (Khamis)


0915 hrs - Hari ini aku ada appoinment di Kuala Berang. Area Rosol Wahid. Tapi bukan nak jumpa dia, takde untung kejadah pun kalu jumpa dia. Sebenarnya ada urusan bisnes dengan seorang sahabat baru.

1130 hrs - Sampai ke destinasi yang dituju setelah 1 1/2 jam perjalanan. Suaikenal, perbincangan dan penyerahan barangan berlangsung. Sempat duduk minum dan bersembang panjang tentang isu semasa. Rupanya sahabat ni orang 'kita' juga.

1415 hrs - Urusan selesai. Aku dan teman pengiring bertandang ke Pekan Kuala Berang untuk isi perut, berkeroncong dah perut kami berdua.

1515 hrs- Selesai makan aku call isteri menanyakan status kat rumah. Isteri aku memberitahu yang perut dia sakit 'cemu' dan ada keluar tanda nak beranak. Sedangkan waktu ini aku berada pada jarak 98km darinya.

Aku minta dia berkemas dan aku akan cuba seberapa boleh untuk meminta bantuan dari ahli keluarga. Terkebetulan adik aku dan sahabatnya berada di Dungun, maka merekalah tempat terakhir dan terdekat untuk minta bantuan. Dengan bergegas ke sana mereka segera menghantar isteri aku ke Hospital Kuala Terengganu.

1545 hrs - Aku pulang ke Dungun untuk bersiap dan mengambil kelengkapan yang perlu kemudian berangkat pergi ke HSNZ.

Nota:
Dua Ujian hebat dariNya untuk aku hari ini.
Alhamdulillah kesemua ujian dengan izinNya berjaya aku lepasi.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET