Tuesday, July 28, 2009

Carilah Pengganti Noh Omar

Aku duk tengok lama dulu Noh Omar memang bongok. Cakap ikut nafsu, lepas mulut. Camaner manusia sebengong dan sebangang Noh ini boleh jadi menteri? Aku fikir inilah antara manusia yang akan menjadi punca kejatuhan Umno nanti kerana makin lama kabinet kerajaan dari kalangan Umno diisi oleh mereka yang berotak reput.


Sehebat janji bohong arwah Ghafar Baba dulu-dulu takde la sampai aku rasa nak marah sangat. Sebab itu helah politik. Tapi kenyataan tongong Noh membuatkan aku meluat sakan. Rasanya kalau dia lalu depan aku nak petong je telur busuk, baru padan muka.

Kenyataan si tolol Noh seolah dialah segalanya yang berkuasa kat Malaysia ni. Bagaikan tidak memperakui kewujudan sebuah kerajaan Pakatan Rakyat di Selangor, Noh mencebik teguran dari MB Selangor. Dianggapnya Selangor macam takde dalam peta.

Pendeknya akal kau Noh. Akibat amarah yang tak terbendung engkau melakukan pembaziran yang amat besar dengan melantik Pejabat Daerah dan DO Persekutuan berasingan yang tak guna haram satu sen pun. Melainkan kehadiran DO tajaan Umno ditengah kelompok kerajaan Selangor akan merobek serta memecah belah masyarakat Selangor.

Noh mungkin tidak menganggap Selangor sebagai sebuah negeri dalam Persekutuan Malaysia. Atau konfem dia bangang. Dalam sebuah negeri yang berdaulat di bawah naungan Duli Yang Mulia DiPertuan Agong dan Persekutuan Tanah Melayu, tidak ada beza dari segi tanggungjawab atas parti mana yang memegang tampuk pemerintahan.

Tidak lain tidak bukan tujuan penubuhan pejabat daerah Umno di Selangor adalah untuk menyalurkan pitih pembangunan secara haram ke dalam kantung kroni-kroni Umno/BN. Umno parti haramjadah sebab itu depa suka buat keje haram. Kini pejabat daerah haram. Dah lama ular-ular depa lapar tak dapat projek sejak ketelusan diamalkan oleh jentera pentadbiran kerajaan PR.

Itulah maksud tersirat Noh bengong tentang pengambil alihan jentera BN oleh PR dalam pembangunan Selangor. Iaitu duit rakyat tidak akan dapat dijaja sewenangnya lagi oleh Umno. Dengan adanya pejabat daerah haram Umno nanti pasti akan bernafas semula ular-ular Umno menghisap darah rakyat.

Demikian kata Pengerusi Majlis Tindakan Persekutuan (ICU) Negeri Selangor, Dato’ Noh Omar ketika mempengerusikan mesyuarat pertamanya di Shah Alam, hari ini.

Menurutnya, setelah Pakatan Rakyat mengambil alih jentera Barisan Nasional dalam pembangunan negeri Selangor, Kerajaan Persekutuan mengambil tindakan dengan melantik pegawai daerahnya sendiri bagi tujuan yang sama.

“Oleh kerana dia sudah tukar kita punya jentera, sebab itu kerajaan persekutuan sebagai ownership kepada peruntukan ini, kita wujudkan jentera kita sendiri, memang duit kita melalui HDO, melalui pegawai pembangunan negeri, di bawah pegawai pembangunan negeri, kita pun ada kita punya dipanggil penghulu kita, di bawah penghulu kita bawah federal kita pun ada pejabat daerah kita sendiri, di negeri Selangor ada sembilan daerah, kita ada wujudkan lima pejabat daerah, jadi tiap-tiap daerah ada dua pejabat daerah, kita ada lima, mereka ada sembilan lah, jadi semua duit yang diperuntukkan kerajaan Barisan Nasional dia akan melalui pembangunan negeri, pembangunan negeri pula akan melalui DO-DO kita sendiri”, kata Dato’ Noh Omar kepada pemberita dalam sidang media di Pejabat Pembangunan Negeri Selangor, Shah Alam pagi tadi.

1 comments:

mattpaka said...

lepas ni kan bee een tumbang...kita suruh dia jadi tukang kebun kat zoo negara, biar dia sembang dengan beruk...wakaka

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

There was an error in this gadget

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET