Thursday, December 30, 2010

Aku Pun Nak Tumpang Sekaki


Alhamdulillah... sambutan nanti jangan over2 pulok.

Rakyat Indon Ngemis Di Sini, Jangan Lupa Itu

Bila nak padam api dendam oleh hati-hati kamu rakyat Indon yang gampang? Segalanya kamu mau protes. Apa yang salah telah diperbetulkan, apa yang benar kamu enggan iya kan. Jadi mana penyelesaian? Tiada kesudahan.


Lepas satu demi satu kesilapan kamu kaitkan. Sudah lah tu, bukankah kita pun asalnya dari satu rumpunan? Kalau rumpun lain itu munasabah juga jika kamu mau jegilkan.

Aku di sini pun ramai customer dari kalangan rakyat Indon. Tapi mereka baik-baik aja tidak segampang kamu wahai rakyat indon yang gampang. Kami tidak pernah usik apatah lagi untuk menyakiti mereka. Mereka jugak manusia layak dilayan sebagai kawan.

Tapi apa anggapan kamu wahai indon gampang dengan rakyat Malaysia di sana. Apakah kamu rela dianggap sebagai haiwan atau pun setan?

Dalam sukan pun kamu tiada semangat kesukanan pada lawan. Kerana nafsu maka kamu tewas di perlawanan.

5 kereta perisai lindungi pemain Malaysia

JAKARTA - Pemain negara jelas berdepan dugaan yang hebat sebelum sepak mula yang dijadualkan pada pukul 7 petang (8 malam waktu Malaysia) apabila lima kereta perisai yang dikenali sebagai Barakuda terpaksa melindungi mereka dalam perjalanan ke Stadium Gelora Bung Karno.

Mereka yang keluar dari Hotel Sultan tepat pukul 4.50 petang pada waktu di sini terpaksa melalui ratusan ribu penyokong Indonesia di pintu timur stadium sambil menaiki kereta perisai berkenaan supaya boleh memasuki dengan selamat ke dalam stadium.

Namun, terdapat segelintir penyokong Indonesia menyedari kedatangan pemain negara lalu mengetuk kereta perisai terbabit sambil menunjukkan isyarat lucah.

Biarpun tiada insiden buruk berlaku tetapi perlindungan maksimum yang diberikan kepada pemain Malaysia terpaksa dilakukan ekoran pelbagai kontroversi dilemparkan media tempatan. yang membakar emosi penyokong Indonesia.

Antara provokasi terang-terangan yang dilakukan oleh media di sini ialah mengenai penggunaan laser dan dakwaan Presiden Persatuan Sepak Bola Seluruh Indonesia (PSSI), Nurdin Halid bahawa pemainnya dianayai dengan serbuk gatal ketika menjalani latihan di Malaysia. - Utusan

Rakyat Melarat: Jual Sejadah Curi

Aduhh macam-macam hal dalam negara tadbiran Najibtuya. Rakyat marhain semakin melarat, hidup dah tak larat, rezqi berkarat, kroni Najib pikir nak kaya cepat, negara nak bangkrap dah naik kayap.


Minggu lepas ada orang kerja curi paku pin rel keretapi, hari ni ada pulak kerja curi sejadah kat surau pastu jual. Bila otak dah tak ligat apa lagi yang dia ingat? Tubuh dibasahi keringat tapi brape sen aje yang dapat? Aleh-aleh twist buat keje jahat. Harap sedarlah dan bertobat.

Peniaga terbeli sejadah curi

HASHIM Abd. Hadi menunjukkan sehelai sejadah milik Surau Hospital Melaka yang dibelinya daripada lelaki OKU dengan harga murah di warungnya di Kampung Ketapang, Pernu, Melaka, semalam.


MELAKA 29 Dis. - Niat seorang peniaga untuk membantu seorang warga emas kurang upaya (OKU) kelmarin, memakan diri setelah tiga helai sejadah yang dibelinya daripada lelaki itu sebenarnya dicuri dari surau Hospital Melaka (HM).

Hashim Abd. Hadi, 55, berkata, semasa membeli, dia tidak perasan sejadah tersebut milik surau HM kerana dia dan isteri, Idayanti Musdar, 36, sedang sibuk di warung mereka di Kampung Ketapang, Pernu di sini.

"Saya dan isteri didatangi lelaki berkenaan dan kami kasihan melihatkan keadaan dirinya yang cacat tangan dan kaki kiri, bersusah-payah membawa sejadah untuk dijual kepada orang ramai.

"Dengan harga RM5 sehelai, saya membeli tiga helai sejadah tanpa memeriksa sejadah tersebut sebelum warga emas itu dengan segera meninggalkan warung saya," katanya ketika ditemui di sini hari ini.

Menurut Hashim, sebaik sahaja warga emas berkenaan beredar, dia dan isteri membelek tiga helai sejadah tersebut dan terkejut kerana tertera tulisan 'Surau Hospital Melaka' pada bahagian tepi sejadah terbabit.

"Selepas melihat sejadah-sejadah tersebut, kami mengesyaki sejadah itu telah dicuri dari surau HM sebelum dijual kepada orang ramai dengan harga murah," katanya.

Menurut Hashim, dia juga sempat memandang bakul motosikal dinaiki lelaki terbabit yang penuh dengan sejadah.

Dia bercadang untuk memulangkan kembali ketiga-tiga sejadah berkenaan di Surau HM.

"Sudah tentu saya berasa terkejut dan kesal dengan perbuatan warga emas tersebut jika benar dia mencuri hak milik surau HM," katanya.

Saturday, December 25, 2010

YDP MPD: Betul Ke Dah Kena Perambat?

Membaca laporan oleh blog Syababpaka aku kaget.

Innalillah... Semoga dia benar-benar lenyap dari mukabumi Dungun ini. Tapi kemana pula dia akan di'posting'kan? Adakah ke daerah Besut atau Marang atau Setiu? Harap-harap dia di'tohok' ke hutan tempat 'jin tenndang' (tempat takde org). Jenis orang gini dokleh hidup dalam koloni manusia, jenis gong bodo sombong, molek kalu saing dengan beruk kera.

AbgMad Boros Pasal Konfiden Pas Akan Ambil alih

Masih ingat lagi apa janji AbgMad sejurus selepas beliau 'side kick' Deris lalu mengambil alih tampuk singgahsana Kerajaan Negeri Terengganu? Kata AbgMad sinis seolah 'mengenakan' Deris iaitu kerajaan pimpinannya akan menyiasat dan mengkaji semula perbelanjaan dan pembaziran selama Deris memerintah iaitu projek Monsoon Cup, Masjid Kristal dan Projek Pulau Wan Man.

Aku lega, kita lega dan rakyat Terengganu lega mendengarkan. Harapkan panas hingga ke petang rupanya hujan ditengahari. Hujan tempias air liur AbgMad yang hanya cakap lebat, sembang je lebih, tapi lagak 2x5 dengan Deris. Keluar mulut rimau masuk mulut buaya. Rupanya kau AbgMad mulut buaya busuk kohong bau bangkai. Dasar spesis laknat umno-apco.

Aku ingat dia tibai Deris cukup-cukup dengan projek-projeknya. Mungkin Deris masih berbisa dan ada jurusnya lalu dibiarkan Deris tetapi kenapa MadSaid cipta pulak projek ntah apa projek di Kenyir. Lahabau.

Kenapa ni AbgMad? Makin lama makin teruk penangan AbgMad berikan kepada rakyat Ganu Kita. Nak nunjuk2 dengan siapa? Deris dah mapuh seketika dari arena politik Ganu. Rakyat Ganu pandang AbgMad hebat dah tu kerna berjaya tumbangkan Deris dan mengharapkan cahaya baru dari pemerintahan AbgMad. Malangnya bulan tetap pudar dan mentari masih gerhana.

Blog Ustaz Saiful mendedahkan penyelewengan demi penyelewengan oleh kerajaan AbgMad. Manasabah ke beli angsa dengan harga RM5,600 sekor? Tergamak ke nak sembelih buat kenduri? Tapi kroni umno-apco dah kenyang berkenduri lah tu pelahap duit haram. Korang umno-apco mesti makan dengan taik-taik angsa tu sekali baru padan dengan harga RM5,600 angsa korang tu.

Bodoh rupanya AbgMad ni tatau nak nilai mana 'prority'. Kat Mukim Kijal tu sendiri kalau tinjau-tinjau masih ramai yang miskin. Sekaya-kaya Daerah Kemaman pun masih jugak kaya dengan orang miskin yang tak kaya-kaya. Nak tutup kelemahan kat Kijal AbgMad pi havoc kan Giant Kijal. Walhal TMC @ Giant Mesra Mall kat Kemasik hanya 7 minit jarak perjalanan sahaja. Memang sah BENGONG dan BODOh lah kau ni AbgMad.

Pada mata kami dulu dan kini memandang AbgMad dan gerombolan tergolong dari kalangan manusia BAHLOL, BENGONG, BODOH, HAPRAK, BANGANG dan lain-lain... Tapi dimata kroni-kroni, hamba-hamba dan juak-juak gerombolan pulak AbgMad bagaikan dewa bagi mereka. Terjelir lidah menganga mulut menanti AbgMad 'lempar' kan 'hadiah' kepada mereka.

Tak boleh pakai dah slogan AbgMad, 'Merakyatkan Pentadbiran Dan Pembangunan' tetapi terbalik menjadi 'Umno-apco Tak Reti Tadbir Dan Tak Membangun Untuk Rakyat'...

PAS GANTI UMNO ---> PGU

Wednesday, December 22, 2010

Rakyat Melarat: Curi Paku Landasan Keretapi

Satu-satunya rel keretapi yang ada di Terengganu telah dicerobohi oleh pihak tidak bertanggungjawab. Takleh nak salahkan pencuri berkenaan semata walau betul mereka melakukan kerja keji itu tetapi pokok pangkalnya ialah kerajaan a.k.a umno-apco lah punca utama kerana gagal menyediakan peluang pekerjaan untuk rakyat.

Apa pun iklan pekerjaan ribu-ribuan diwar-warkan oleh kerajaan AbgMad hanya mitos dan khayalan. Kebanyakannya mengisi borang kerja ibarat mainan umno-apco menyuruh rakyat mengisi borang tanah di saat-saat hampir PRU.

Oleh itu rakyat terpaksa mencuba pelbagai opsyen untuk 'survive' hatta merebut apa jua peluang bagi memastikan anak bini tidak kebuluran. Dari mana atau bagaimana cara peroleh rezeki samada sumber halal haram bergantung kepada kekuatan iman seseorang.

Tuesday, December 21, 2010

Dua Situasi Berbeza: Umno Mabuk Tapei

Jika anda cerdik (tentu anda cerdik) cuba nyatakan apakah persamaan antara kedua peristiwa berbeza di bawah ini?


[peristiwa 1 - caci Tuan Guru]




[peristiwa 2 - kutuk Tuan Guru]


Babi Lepak!!?

Al-kisah suatu hari sewaktu jalan-jalan makan angin bersama famili aku terserempak dengan SEGEROMBOLAN makhluk Allah yang jijik ni sedang merayau-rayau kat tepi sebuah banglo besar kat area Kg Sura Tengah.


Depa yang sebanyak 6 ekor sihat-sihat tubuh belaka bulat montel sebesar anak lembu muda dilihat turut jalan-jalan cari makan. Pasti depa merayau nak melihat keindahan alam dan pembangunan perumahan sekitar Dungun maju ini sambil meragut mana-mana tanaman orang yang depa rasa berkenan. Lagipun segala taman astakona tempat depa bermain telah habis dicerobohi oleh manusia atas nama pembangunan.

So depa rasa mungkin tak salah jika cuba menjelajahi pula apa gelagat dunia manusia hari ini. Sekarang ni pun babi dah berebut dan bersaing dengan kambing kat tong-tong sampah.

Cuma apa yang membimbangkan ialah kalau-kalau babi naik minyak dan menyerang manusia terutamanya anak-anak kita. Nak harapkan pihak MPD rasanya dokrokcetong sebab YDP nya duk pelahap projek-projek 'panas' dan gila baham pitih haram.

-->laporan Din Cetong

Monday, December 20, 2010

YDP MPD: Bangunan Takde CF Pun Beroperasi


Lain hari lain pula cerita pasal YDP Majlis Perbandaran Dungun ni. Sikap durjana, seleweng dan zalimnya kian bermaharajalela. Kompleks MPD seolah menjadi pusat gerakan pembantaian dan penindasan rakyat daerah Dungun keadaannya.

Wohulu tertarik dengan artikel oleh blog N27 yang mendedahkan perihal web MPD menyalahgunakan laman tersebut bagi mempromosikan iklan McDonald. Siapalah agaknya sialan yang sesuka hatinya memuatnaik iklan sebegitu. Atau atas arahan siapakah iklan McD disiaraya kan di laman Web MPD? Berapakah bayaran 'duit kopi' yang diterima oleh sialan-sialan tersebut?

Apa yang menarik ialah ramai mengetahui serta menyedai bahawa McD Dungun mula beroperasi di tapak berkenaan sewaktu ia masih dalam pembinaan. Makna kata konfem premis itu belum memiliki sijil CF. Pelik jika dikatakan bangunan itu ada CF kerana sewaktu pembukaannya orangramai menikmati makanan McD di satu bahagian bangunan yang separa siap manakala sebahagian bangunan lagi masih dalam kerja-kerja plaster dan pembinaan lain berkaitan.

Berikut adalah gambar yang diambil pada 06/12/2010 bagi membuktikan dakwaan Wohulu sebagaimana di atas.

Cuba teliti bangunan 3 tingkat ini yang menempatkan McDonald. Masih dalam penyelenggaran dan pembinaan. Tingkat 3 belum siap tapi tingkat 1&2 telah beroperasi sepenuhnya sedangkan sebahagian lagi dari tingkat 1&2 tersebut juga belum siap. Ada kelulusan bomba dak ni?

Situasinya jika dilihat amat membahayakan kerana orangramai terdedah kepada bahaya kemungkinan bangunan runtuh atau seumpamanya. Tetapi bagi pihak MPD hanya pejam mata selagi tiada berlakunya kehilangan nyawa. Mungkin suatu kelaziman bagi pihak barua umno-apco nyawa rakyat jadi taruhan dan keruntuhan adalah lumrah di negeri Ulik Mayang ini.

Kita bukan menghalang pembangunan tapi biarlah bertempat. Jangan semata mendapat habuan besar kita sanggup menggadaikan nyawa ramai orang. Sebuah syarikat gergasi diberikan keistimewaan berlebih-lebihan sedangkan peniaga kaki lima, pengusaha kedai makan dan pengusaha kecil lainnya ditindas dan ditekan.

Dengan seciput pangkat dan kuasa yang ada dia telah salahgunakan. Tak apalah kita bagi Setan ni peluang kat atas dunia fana. Dia lupa bahawa Allah Maha Berkuasa Maha Melihat. Sepandai-pandai tupai melompat akhirnya akan jatuh ke lubang najis jua.

Friday, December 3, 2010

Yang Di Pertua Natang!!

Demikian luahan kemarahan seorang makcik lingkungan umur 65 terhadap Yang Di Pertua Majlis Perbandaran Dungun semalam. Sewaktu sedang minum dan sembang dengan seorang kawan rapat di sebuah warung berhadapan dengan SMSO, tiba-tiba terdengar makcik a.k.a. empunya warung ni merungut marahkan sesuatu.


Kebetulan rakan aku ni rapat dengan makcik tu dan dia berbahasakan 'Mok' lantas mengajaknya duduk bersama dimeja kami dengan hasrat mencungkil lebih lagi rahsia dari makcik tersebut.

Katanya tadi seorang pegawai penguatkuasa MPD datang menegurnya supaya meruntuhkan sisa-sisa runtuhan lamanya yang termasuk dalam rezab pembesaran jalan bandar Dungun. Masih ada bekas peninggalan rumah itu yang belum habis dibersihkan.

Topik perbualan semakin panas dan tengit apabila makcik menyentuh perihal kezaliman YDP MPD yang baru ni. Kata beliau pihak MPD atas arahan YDP nya pernah mengeluarkan surat saman kerana mendirikan rumah atas tapak baru dibelakang rumah lamanya. Aku tak tanya pulak atas alasan apa surat saman dikeluarkan. Dalam kepala aku mungkin makcik ni tak kemukakan pelan rumah baru kepada pihak MPD.

Makcik kediannya mengadu kepada Pok Rosli (jogho AbgMad) tentang saman itu dan Pok Rosli berjanji untuk selesaikan. So dalam kepala aku makcik ni orang kuat Umno lah. Kes itu senyap sekejap namun dalam masa sebulan lebih pihak MPD tetiba datang dengan membawa perkhabaran untuk menyita rumah baru makcik. Hati aku getus lagi takkan orang kuat umno pun kena belasah dengan pemimpin mereka sendiri. Dan mereka masih mampu hulurkan kepala untuk dibelasah tengkuk sepuas-puasnya oleh puak Peraun umno.

Waktu ini lah makcik tu naik angin atau naik syekh bebelkan si YDP tersebut. Kata makcik YDP ni bukan lagi orang tapi binatang @ natang. Kalau dia orang kata makcik semestinya dia takkan buat kerja zalim menganiaya sesama Melayu (dan sesama umno). Memang jenis manusia bertopeng setan takde hati perut, bebel makcik lagi. Harap-harap tahun depan dia akan ditukarkan maka amanlah rakyat dan peniaga melayu Islam Dungun.

Ada lagi cerita menarik tentang YDP Natang ni. Kata orang dia kuat baham pitih yakni rasuah. Tapi cara dia bijak menghalalkan cara perolehan pitih haram ni.

Projek haram YDP yang menjadi perbualan hangat kini ialah pembinaan bonggol di sepanjang jalan-jalan tertentu di sekitar daerah Dungun. Menurut sumber dalaman MPD, dikatakan modal setiap satu bonggol hanyalah RM3,000 sahaja tetapi YDP Natang meluluskan setiap satunya dengan harga RM15,000.

Kenapa jadi gitu?? Kerana RM7,000 di kedarah oleh kontraktor bajingan beliau, RM5,000 dilahap oleh YDP sendiri. Jangan heran sedara kerana kerabat Peraun umno ni kerjanya baham pitih rakyat umpama mereka mengutip buah zalqum di neraka.

Kembali Atau Come Back?

Rindunya aku pada paparan google dan blog tercinta ni. Beberapa minggu malah mungkin bulan agaknya aku dak jengah atau 'update' blog wohulu. Banyak sebab banyak hal tak dapat dielakkan yang tak boleh aku ceritakan di sini. Kalau di'listdown'kan pasti tak larat aku nak taip. Tapi punca utama adalah kerana streamyx aku kena potong..!!??? wakakaka... psl takleh bayar la beb. Nak tahu gak kenapa takleh bayar? Biarlah rahsia.


Bila lama tak layan web maka banyaklah info yang aku ketinggalan. Aku tak tau kisah PRK Galas, kalau TV langsung aku tak layan, Harakah kat tempat aku tak terjualnya, tanya orang aku rasa takleh pakai. So gitulah aku di awang-awangan hinggalah aku terbaca info kekalahan Pakatan di TV... TV jugak.

Papepun aku nak ucapkan selamat berpogol di blog wohulu yang tak seberapanya ini meski pun tuan rumah takde, help yourself lah, buat macam rumah sendiri. Sib baik korang tak kenjoh barang-barang dalam rumah ni. Jika tidak letih jugak aku nak 'bersih'kan semula.

Selamat cuti sekolah kepada anak-anak dan guru-guru semoga berhati-hati main banjir.

Tuesday, October 12, 2010

Relaks Kejap: Helo Reporter Tolong Buat Study Sket

Errmm... aku bukan bermaksud nak komen sangat tapi bila membacanya aku terasa janggal... sedara/i semua baca camane? Tengok kat bawah ni sedutan dari laporan tersebut ;


Awas taktik baru curi wang

KUALA TERENGGANU – Seorang kakitangan syarikat cari gali petroleum di Kerteh, Dungun keru-gian lebih RM2,000 apabila diperdaya individu tidak dikenali melalui panggilan telefon, Khamis lalu.

Takde lah ia menjejaskan imej Kerteh tu tetapi ia mengelirukan kepada mereka yang tidak tahu atau tidak mengenali Kerteh. Sebenarnya Kerteh dalam daerah Kemaman bukannya Dungun. Pasti ramai orang Ganu sendiri konpius ni.

Lagi satu aku tak tahu mana satu kepala dan mana satu ekor berita tersebut, yakni tak faham isi berita. Membacanya ibarat lalu ikut terowong Karak, masuk keluar dapat angin kosong... khahkhahkhah... Ikuti berita penuh di sini.


Friday, October 8, 2010

DUN Galas: Biarkan CheDet Umum Siapa Calon BN

Korang umno-apco bertekak buat apa. Malu la sket kat rakyat depa nampak umno-apco macam anjing berebut tulang je. Che Det mulutnya masam masin. Kalau dia cakap calon sekian cap ayam maka mintak air lah umno-apco.

Dah lamaa dah orang tohmah umno-apco kecur harta ghanimah samada ketika atau selepas berlangung mana-mana siri PRK. Yang ralatnya tohmahan gila kuasa dan tamak harta tu benar belaka. Bukan sembarangan tohmah melainkan tohmahan berfakta.
Sudahlahh... cukuplahh jadi anjing dan biawak... bawak banyak mengucap... cuba jadi lembu suci yang sebenar... lembu tak kacau orang... lembu dengan hal lembu sahaja... makan rumput.

Hentikan spekulasi siapa calon BN

PUTRAJAYA - Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Kelantan, Datuk Seri Mustapa Mohamed meminta ahliparti supaya tidak ghairah mengeluarkan kenyataan berhubung soal siapa yang bakal menjadi calon Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Galas, 4 November ini.

Beliau berkata, apa yang penting sekarang, setiap jentera dan ahli UMNO perlu bekerja keras bagi memastikan BN dapat merampas kembali kerusi DUN berkenaan.

“Saya rasa tidak perlulah kita cakap tentang calon. Lambat lagi (penamaan calon). Cakap-cakap tentang (siapa) calon ini tidak produktif...tiada hasil.

“Saya minta semua pihak berhenti bercakap tentang calon. Sudah pasti Pengarah Pilihan Raya (BN) ada cadangan dan kita akan akur kepada apa juga keputusan,” katanya ketika ditemui di sini, semalam.

Sebelum ini, timbul cakap-cakap bahawa Ahli Parlimen Gua Musang, Tengku Razaleigh Hamzah akan diletakkan sebagai calon BN pada pilihan raya kecil itu.

Thursday, October 7, 2010

Rustam Bangga Dengan Kilang Bayi 1Malaysia

Sekolah Harapan tajaan Ali Rustam dengan bangganya menyambut kelahiran seorang anak haram semalam. Atas alasan bagi mengelakkan tragedi zalim pembuangan bayi, idea ini pada asasnya nampak macam bagus.

Tetapi dari satu aspek lain akibat hasil dari penajaan pihak kerajaan dalam penghasilan semakin banyak aktiviti zina melalui program-program maksiat yang melampau justeru merancakkan kelahiran anak luar nikah.
Secara langsung untuk suatu jangkamasa panjang, Sekolah Harapan ini bakal memberi harapan kepada remaja diluar sana untuk menjalankan lebih banyak aktiviti zina serta maksiat tanpa kerunsingan memikirkan tentang nasib dan masa depan mereka.
Walhal sebenarnya Sekolah Harapan adalah bertujuan menutup kebangangan dan kegagalan pihak kerajaan bn-umno-apco dalam melaksanakan modal insan dan keinsanan terhadap masyarakat.
Para remaja yang kecundang ini pastinya terhutang nyawa dan budi dengan umno-apco yang hipokrit ini lantas menjadi senjata ampuh untuk umno-apco menjayakan misi keutuhan pemerintahan bn-umno-apco.

Wednesday, October 6, 2010

Ustaz YB Azizan Ugut BN Kecut

Sepertimana dalam siri yang lepas-lepas, umno-apco ni suka cakap besar. Terang-terangan orang nampak dia berak cair tengah jalan masih tak nak mengaku. Jelas siapa orangnya, hidungnya, taik lalatnya, kumisnya... bau taik dia pun orang boleh cam.

Kalau apa yang Ustaz YB Azizan tuduh tu sekadar delusi dia, maka umno-apco silalah dakwa beliau kat mahkamah. Kenapa tak saman kerajaan PR Kedah? Kalau pemimpin PR kena fitnah dengan BN-umno-apco, jawabnya bergegarlah dewan mahkamah, pastu keluar dapat duit lagi, menang kes fitnah umno-apco.

So sekarang giliran umno-apco pulak cubalah saman kerajaan Pas Kedah. Ada berani? Aku bimbang nanti makin ramai yang tak sedar kat pungkoq dia terkeluar tahi...

BN Kedah tidak takut ugutan Azizan

ALOR SETAR - Barisan Nasional Kedah tidak takut dengan ugutan Menteri Besar Datuk Seri Azizan Abdul Razak untuk mendedahkan apa yang didakwanya sebagai penyelewengan berhubung isu air semasa BN memerintah Kedah sebelum ini, kata Setiausaha Badan Perhubungan Umno Kedah Datuk Nawawi Ahmad.

Dalam satu kenyataan hari ini, beliau berkata, bahawa semasa pentadbiran BN di Kedah, tidak berlaku sebarang penyelewengan dalam kontrak bekalan air kerana semuanya dilakukan mengikut peraturan.

"Sila buat laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia dan berhenti dari mengugut pemimpin BN yang memperjuangkan kepentingan rakyat dalam isu kenaikan tarif air," katanya.

Nawawi, yang pernah memegang jawatan exco yang bertanggungjawab terhadap air dalam kerajaan sebelum ini, berkata ugutan Azizan itu hanya merupakan satu tindakan terdesak Menteri Besar itu bagi mengalih isu kritikan terhadap langkah kerajaan negeri pimpinan PAS sekarang yang menaikkan tarif air dengan begitu tinggi berkuatkuasa Jumaat lepas.

Katanya, ugutan Azizan yang mahu mendedahkan nama-nama pihak yang menyebabkan kerajaan negeri menanggung kerugian berjuta-juta ringgit dalam proses rawatan air merupakan satu kenyataan yang amat tidak bertanggungjawab.

Thursday, September 30, 2010

Benar Kata Hamim Hussin

Gini, Hamim Husin, Timbalan Pengarah BTN cakap adalah menjadi hak Melayu untuk memerintah negara dan menggesa mereka bersatu mempertahankan hak mereka. Betul lah tu, pertahankan Melayu, bukan pertahankan Islam. Islamkan umno-apco dah lama dibuangnya maka hilang sudah satu kekuatan. Kedian penunggulnya cuma kefanatikan melayu, jika dibuang pulak melayu memang nahas musibah mampuslah umno-apco. Bukan ker umno-apco juga yang cakap, jika lenyap kalah umno-apco maka hilanglah melayu. Kat mana silapnya kenyataan Hamim Husin dari segi perspektif sekular aku pun tak faham. Patutnya para penganut tegar sekular dapat kilas dan ulas dengan mudah kenyataan Hamim Husin, kacang jer tu.


Rata-rata itulah pemahaman orthodoks yang selamanya ditanamkan dalam kepala setiap orang umno-apco. Demikian juga gelagat beberapa pengetua dan pendidik yang disiasat kebelakangan ini oleh pihak Kementerian atas dakwaan hasutan perkauman, semuanya adalah bekas didikan BTN. Takyah lah buat terkejut beruk konon. BN-apco adalah kesatuan rasis. Umno dengan pendewaan melayunya-Islam selit bawah kelangkang, sama lah dengan perangai sekutunya Mic dan Mca. Puak-puak suku-suku.

Kabinet arah KSN siasatan kenyataan Timbalan Pengarah BTN

PUTRAJAYA - Kabinet mengarahkan Ketua Setiausaha Negara, Tan Sri Mohd Sidek Hassan untuk menyiasat berhubung kenyataan yang didakwa berbaur perkauman oleh pegawai kanan Biro Tata Negara (BTN), dua hari lalu.

Menteri Sumber Manusia, Datuk Dr S. Subramaniam berkata, jemaah menteri melahirkan rasa kecewa berhubung kenyataan itu, yang dibuat oleh Timbalan Pengarah BTN, Hamim Husin semasa sesi tertutup dengan Puteri UMNO.

"Apa yang kami mahu sekarang ialah satu laporan mengenai satu portal online, mendakwa timbalan pengarah membuat kenyataan berbaur perkauman.

"Kabinet telah meminta Ketua Setiausaha Negara untuk menyiasat mengenai perkara ini sebelum sebarang tindakan diambil," katanya.

Hamim dilaporkan oleh sebuah portal berita sebagai berkata adalah menjadi hak Melayu untuk memerintah negara dan menggesa mereka untuk bersatu mempertahankan hak mereka.
-sinar

Wednesday, September 29, 2010

PRK DUN Galas: Langkah Keris Togel Dulu

Berpantang maut sebelum ajal. Berpantang kalah sebelum lawan. Sumpah keramat parti keris togel umno-apco. Retorik belaka tu. Belum pun ajal belum pun kalah, umno-apco dah bangkitkan jerangkung tanah dan seumpamanya serta sekalian android Yesman untuk menampung sokongan.


Pongpang-pongpang pasal Melayu dan perpaduan konon. Melayu depa letak kat juboq la, perpaduan depa kais dengan kaki jah. Matlamat mereka yang menghalalkan cara semata meratah harta rakyat dan negara je. Betul-betul umno-apco ni keturunan parasit. Itu pasal la ramai orang umno-apco berangan nak cepat kaya pastu buatlah macam-macam main tarik duit la, menurun nombor la dll, itu semua umno-apco punya kerja la.

Melalut lak aku, hehehh panas bangat. Mana Melayu mana perpaduan? Royalti minyak Kelantan dan Terengganu depa ratah. 118 Projek untuk Kelantan depa sekat. 40 juta duit rakyat miskin Kelantan si Nuar baham. 25 juta duit ihsan konon disonglap si Adek yang tak tua-tua. Semangat melayu ke semua perlakuan jahanam tu?

Balik awall la kau umno-apco. Berambus dari bumi Kelantan. Get out from this harmony and peaceful Malaysian land.

PAS Sarankan BN Berkompromi Pada Pilihanraya Kecil DUN Galas

KOTA BAHARU: PAS Pusat menyarankan supaya Barisan Nasional (BN) berkompromi dengan menyerahkan kerusi kepada parti PAS pada pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Galas.

Timbalan Setiausaha Agung PAS Pusat Datuk Takiyuddin Hassan berkata langkah itu perlu demi perpaduan Melayu dan mengelakkan pergeseran politik terus berpanjangan antara kedua-dua parti induk orang Melayu itu.

Katanya adalah wajar jika kedua-dua parti itu tidak bertanding pada pilihan raya kecil itu jika ingin melihat perpaduan di kalangan orang Melayu yang menjadi agenda utama negara.

“Bagaimanapun, adalah lebih baik jika kerusi itu diserahkan kepada PAS memandangkan kerusi DUN itu disandang oleh calon daripada parti berkenaan,” katanya kepada pemberita ketika ditemui pada sidang media di Pameran Tortura iaitu alat penyeksaan di zaman pertengahan Eropah di Muzium Negeri, di sini, Selasa.

Che Hashim Sulaima, 46, daripada PAS, meninggal dunia akibat barah usus di sebuah hospital swasta di Kuala Lumpur, semalam.

Pada pilihan raya umum ke-12 pada 2008, Che Hashim memperoleh 4,399 undi mengalahkan calon BN Mohd Saufi Deraman dengan majoriti 646 undi.

Takiyuddin berkata dengan cara demikian juga ia akan dapat menjimatkan perbelanjaan kewangan kedua-dua pihak dalam pilihan raya kecil. - BERNAMA

Saturday, September 25, 2010

Katun Umno Fobia

Nak mampuih dah tu... mampuih la cepat-cepat. Dalam tafsiran aku Umno-apco ni dekat benar dengan ajalnya. Jika tak kerana sokongan hantu jerangkung dan semua android yesman gamaknya 10 tahun lepas pun umno-apco dah masuk kubur.

Kalau dak percaya tengoklah umno-apco dengan kartun pun depa jadi takut. Takut dengan gambar serta karenah kartun. Seolah-olah kartun tu hidup duk menenyeh-nenyeh mereka. Depa perasan dak perangai depa umpama takut dengan bebayang kartun mereka sendiri. Meroyan umno-apco macam kena rasuk dalam Jangan Pandang Belakang. Umno-apco fobia dengan kartun ibarat bebudak kecik terkencing tengok hantu setan.

Sejarah tanah Melayu menyaksikan mata pena para pejuang dan pendita negara telah menyaksikan rakyat bangkit dan menghalau keluar kafir British. Kini giliran umno-apco pula bakal dihalau dari persada Putrajaya hanya dengan penangan kartun.

Anyhow umno-apco is cartoon.




Saturday, September 18, 2010

ALA-ALA HUDUD LAH Ni

Aku setuju. Orang lain dak kira Muslim atau non-Muslim pun sama setuju jika pelaku jenayah berat seperti pembunuh dilaksanakan hukuman di hadapan umum. Meskipun tidak dilaksanakan Hudud secara total tetapi iras-irasnya sudah memadai sebagai permulaan. Tetapi pemimpin dan orang umno-apco tentu membantah kerana tangan-tangan kotor mereka akan di'scan' lalu kantoii.

Syor hukuman di tempat umum

SHAH ALAM - Exco Selangor, Yaakob Sapari mengesyorkan agar hukuman berat kepada penjenayah dilaksanakan tempat awam bagi memberi kesedaran dan menimbulkan rasa gerun kepada masyarakat.

Beliau berkata, cadangan tersebut perlu dipertimbangkan ekoran kejadian jenayah yang semakin membimbangkan sejak akhir-akhir ini.

Menurutnya, undang-undang jenayah di negara ini pada hakikatnya dilihat begitu lemah dan tidak dapat menjamin keselamatan rakyat seperti kejadian menimpa Datuk Sosilawati Lawiya, seorang ustazah bersama anaknya di Port Dickson serta kes pembuangan bayi yang semakin berleluasa.

“Saya mencadangkan agar hukuman berat yang dijatuhkan kepada penjenayah dijalankan di tempat awam. Dengan cara ini, orang ramai yang menyaksikan hukuman tersebut akan merasa gerun untuk melakukan apa juga bentuk jenayah.

“Pada masa sama, cara ini dapat mendidik warga tentang undang-undang yang ada di negara kita,” katanya dalam satu kenyataan, semalam.

Beliau berkata, pembunuhan kejam Sosilawati dan tiga yang lain menuntut masyarakat untuk melihat kes jenayah dengan lebih serius agar kes seumpama itu tidak berulang.

“Hukuman yang dijatuhkan kepada pesalah masih belum cukup untuk memberi keinsafan sekali gus tidak mampu memberi kesedaran kepada masyarakat secara amnya.

“Ini disebabkan hukuman yang dilaksanakan dijalankan di kawasan yang tertutup serta jauh dari orang awam,” katanya
.-SH

Friday, September 10, 2010

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI 2010





Salam Aidilfitri untuk semua sedara mara, sahabat serta Muslimin Muslimat. Raya tahun 2010 ini lebih berharga dari beberapa siri raya 3 tahun lepas dengan kehadiran semua ahli keluarga yakni adik beradik untuk bersama meraikan di sisi ayahanda dan bonda.

Kepuasan jelas terbayang di wajah ayahanda bonda sejak sehari sebelum raya melihatkan keletah cucu-cucunya dan melayan karenah anak menantu. Tidak seperti tahun-tahun lepas bilamana ada titik kesuraman di wajah ayahanda bonda sewaktu tatkala EidilFitri menjengah.

Semoga keriangan dan kesejahteraan senantiasa mengiringi hari-hari mendatang ayahanda bonda dan berharap Allah memberkati doa kami, mengurniakan limpah nikmat dan kurniaNya untuk ayahanda bonda tersayang.

Maaf Zahir dan Batin.

Tuesday, September 7, 2010

Dove World Outreach Yang Lahanat dan Laknatullah

Geram dan sedih yang teramat tatkala aku membaca perihal sebuah pertubuhan bernama Dove World Outreach Centre berpusat di Amerika akan meraikan tanggal 11 September yakni tarikh keramat tersembamnya ke bumi World Trade Centre sebagai hari pembakaran Al-Quran. Konon ia sebagai simbolik tentang apa yang dituduh Islam sebagai pengganas. Mereka ni takde kerja lain selain nak cari gaduh dan silap umat Islam kemudian menuding kembali menyatakan umat Islam adalah pengganas pabila kita bertindakbalas.


Apa yang membimbangkan kita ialah budaya masyarakat berbilang kaum di Malaysia yang mudah terpedaya dan terikut-ikut dengan budaya durjana dari Barat. Tidak terkecuali kaum Melayu keturunan Islam dibimbangi akan meraikan 11 September turut sama membakar Al-Quran. Kerana dalam peristiwa lepas kita telah dihidangkan dengan kesesatan segelintir orang Melayu dengan ajaran Black Metal sehingga sanggup memijak dan menghina Quran yang suci dengan berbagai cara. Jadi adalah tidak mustahil sekiranya peristiwa seumpama itu berulang lagi. Kebimbangan ini telah disuarakan oleh Pengerusi Lajnah Perpaduan Nasional Pas, Ustaz Mujahid Yusof Rawa dengan berkata semua pihak di negara ini harus bertanggungjawab menjaga sensitiviti kaum dan jangan menggunakan isu ini sebagai kepentingan sendiri.

DWOC telah menggariskan 10 perkara kenapa Quran harus dibakar menurut kepala hotak najis mereka. Amat pilu kita sekiranya perancangan tersebut terlaksana oleh gerombolan laknatullah itu tanpa sebarang tindakan atau pencegahan dari kerajaan Obama.

Oleh itu kita menyeru supaya pihak kerajaan Malaysia diketuai oleh NajibTuya bersama-sama dengan pemimpin negara Islam lain menyelar cadangan itu serta mengingatkan Obama supaya proaktif mendahului tindakan pencegahan sebelum tercetusnya perkara yang tidak diingini.

Saturday, September 4, 2010

Pulau Mana Pulak Nak Kena Gadai?

Aku tak konfiden langsung dengan semangat patriotik yang ada dalam diri setiap orang umno-apco. Depa pandai nyanyi je lagu-lagu patriotik pasal hari-hari zikir depa cuma nyanyi. Seronok..seronok..seronok..itu saje dalam kepala depa.


Depa kalau bab duit pandai walau maruah serta kedaulatan negara dipinggir. Sebab tu negara jiran pandang sebelah mata pada kredibilti pemimpin Malaysia. Lebih-lebih lagi dengan NajibTuya yang nak kena saman oleh Shariibu tu. Depan NajibTuya tentulah mereka angkat ekor, puji itu ini, biasalah orang umno-apco kalau kena cara bodek kembang pungkoq lah. Tapi lambat ada peluang mesti orang luar rembat.

Cuba kenang kembali tragedi sebuah pulau cuma secotek besarnya dan sekangkang tanah milik kita yang kemain tiada berharga nilainya di sana telah diserah bodo-bodo kepada negara anjung israel tu. Mana kehebatan 'keris' umno-apco? Sesama Melayu beranilah kau hunus tapi rupanya secara glokal umno-apco diam menikus sanggup menjadi pencacai yahudi.

Lepas ni Malaysia nak bincang hal sempadan dengan Indon pulak. Aku bimbang lagi entah-entah tanah tumpah darah kita yang mana lagi umno-apco nak gadai kat Indon. Lepas satu demi satu hak kita dan maruah kita akan menjadi milik orang.

anak kecil main api,
terbakar hatinya yang sepi,
air mata darah bercampur keringat,
tanah dipijak milik orang...

nenek moyang kaya raya,
tergadai seluruh harta benda,
akibat angkara umno-apco belaka,
melayu lenyap di arus zaman...

Kalau Bilis Memang Tak Lepas

Hahaha... oleh kerana kau 'jerung' yang ganas, mudah ajelah kau redah 'pukat' hingga koyak rabak. Kalau bilis sahih kena serkap lalu direbus untuk dijemur kering. Nasib jerung selalu baik lebih-lebih lagi jenis jerung berpangkat Ketua Umno Bahagian. Sementelah pulak 'tekong' bot tersebut memang tak guna satu sen pun samada dia takut dengan jerung atau memang dia dah kena 'makan' oleh jerung tu.


Lahabau undang-undang persis yahudi. Jika undang-undang hasil tangan manusia ni tak banyak beza kerana mereka saling ciplak dan saling modify. Hanya satu je undang-undang paling hebat dalam dunia ni yakni undang-undang Islam @ hudud. Andai berdepan dengan hudud siap la kau, dengan jerung dengan tekong sekali kena jemur buat kering.

Ketua UMNO bahagian bebas tuduhan gubah wang haram

Mahkamah Tinggi di sini semalam melepas dan membebaskan Ketua UMNO Bahagian Kubang Kerian, Datuk Mohd. Fauzi Ismail daripada tuduhan melakukan pengubahan wang haram berjumlah RM138,210 pada tahun 2005.

Hakim Datuk Mohd. Azman Husin memutuskan demikian setelah menolak rayuan pihak pendakwaan selepas meneliti penghujahan pihak pendakwaan dan pembelaan.

Berdasarkan pertuduhan pertama yang dihadapi, Mohd. Fauzi didakwa menerima RM91,650 hasil aktiviti haram daripada Mohd. Syahbuddin Hashim, 26, di hadapan Stadium Sultan Mohammed Ke-IV di sini antara pukul 12.30 tengah hari dan 7 malam, 6 Januari 2005.

Bagi pertuduhan kedua pula, dia didakwa menerima RM46,560 hasil aktiviti haram daripada Wan Ibrahim Wan Setapa, 43, di Pejabat UMNO Bahagian Kubang Kerian dekat sini antara 1 tengah hari dan pukul 2 petang, 10 Januari 2005.

Pada 22 Januari 2008, Mahkamah Sesyen di sini mendapati Mohd. Fauzi tidak perlu membela diri berikutan kegagalan pihak pendakwaan membuktikan kes prima facie terhadapnya bagi dua pertuduhan itu.-klpos

Friday, September 3, 2010

Peringatan Untuk Aku Dan Untuk Semua

Kita sama saling ingat mengingati atas perkara kebaikan. Di sini aku ingin manafaatkan satu hadis Rasulullah s.a.w. untuk mahasabah kita semua.


Kategori : IBADAH Solat
Tajuk :
Galakan Mengerjakan Ibadat Sunat
Hadith :
Dari Abu Hurairah r.a katanya:”Junjunganku (Nabi Muhammad SAW) telah berwasiat supaya aku mengerjakan tiga perkara iaitu: Berpuasa tiga hari pada tiap-tiap bulan, mengerjakan dua rakaat sembahyang dhuha dan juga supaya aku mengerjakan sembahyang witir sebelum aku tidur.”

(Bukhari & Muslim)


Huraian

1. Jalan untuk mencapai tahap ihsan ialah dengan melalui proses menunaikan segala perkara yang difardhu atau diwajibkan. Lebih tinggi daripada itu ialah dengan melakukan amalan-amalan yang membawa taqarrub kepada Allah SWT iaitu amalam-amalan an-Nawafil (sunat).

2. Maka untuk melakukan amalan-amalan tersebut memerlukan jihad, kemampuan serta kerelaan hati, kesungguhan yang berterusan dan memusatkan segala kepentingan kepada Allah SWT semata-mata.

3. Antara amalan sunat yang digalakkan oleh Rasulullah SAW ialah seperti:

i. Sembahyang sunat Dhuha- iaitu sembahyang yang dikerjakan dengan sekurang-kurangnya dua rakaat dan afdhalnya ialah lapan rakaat. Masuk waktunya pula ialah apabila matahari meninggi kadar segalah

ii. Berpuasa sunat terutamanya tiga hari dalam sebulan iaitu di hari-hari putih (13, 14 dan 15 haribulan dari bulan Qamariah).

iii. Sembahyang witir iaitu sembahyang sunat yang paling utama setelah sembahyang wajib. Waktunya bermula selepas sembahyang Isyak hinggalah terbit fajar. Paling sedikit bilangan rakaatnya ialah 1 rakaat dan paling banyak ialah 11 rakaat. Ia dinamakan sembahyang Witir kerana ia dikerjakan dengan bilangan rakaat yang ganjil.

4. Dalam mengerjakan ibadat janganlah kita hanya mementingkan kuantiti amalan yang dilakukan tanpa memikirkan kualitinya kerana tiada gunanya amalan yang banyak sedangkan ianya tidak diterima oleh Allah SWT. Hal ini mungkin disebabkan ibadat tersebut dikerjakan tanpa khusyuk atau kerana timbulnya perasaan riya' dan ujub yang membinasakan pahala.

sumber: JAKIM

Thursday, September 2, 2010

KuNan Mabuk: Minum Air Tapei & Panadol

KuNan ni sedang mengarut (sib baik bukan mencarut) macam orang mabuk. Sedang 'high' kot, tak berpijak di bumi realiti. Musim berbuka puasa ni bimbang jugak aku kalau KuNan tersalah makan, kot sakit perut minum air tapei pastu makan panadol, hehehe...agaknya boleh berbuih mulut ni pastu padam. Takdelah aku nak doakan si 'mulut tongkang' ni mati tapi biarlah berhati-hati.


Cakap merabu meraban. Aku tak kisah pasal itu hak dia, mulut dia. Tapi aku nak royat bahawa orang baca berita tu nampak dia bodo lah, cakap di alam fantasi. Itulah heran di bulan yang mulia ni seolah Tuhan nak tunjuk kebobrokan, kebebalan dan kebodohan pemimpin serta haprak bawahan umno-apco. Semakin hampir tamat Ramadhan, umno-apco semakin cakap besar, semakin banyak tabur fitnah. Aku dah nasihat dulu supaya orang amno-apco insaflah jangan kat Mahsyar nanti duk gonggong bangkai. Nauzubillah.

Kenapa AbgMad Maroh Sangat?

Keje juruaudit buat penilaian dan semakan sehingga selesai. Laporan mesti lengkap. Amanah dan tanggungjawab juruaudit terlalu berat. Takkan itu pun AbgMad dok tau. Isu yang timbul berkenaan kilang Top IT tu pasti sudah lama diperkatakan. Tapi macam biasalah 'benda' yang ada kaitan dengan kepentingan umno-apco maka ketua dan para juak tengok sebelah mata sahaja, kata orang putih 'tak ambik port'. Juruaudit semestinya takmo lihat kerajaan Ganu nampak koman lagi di mata rakyat Malaysia jika bangunan kilang Top IT tersebut runtuh pulak nanti. Jadi apa jua kepincangan perlu ditulis dalam laporan audit supaya AbgMad dan kerajaannya faham. Malangnya buat tak faham. Bila pembangkang cuba bangkitkan untuk memperbaiki, AbgMad meroyan pulak dah. Jangan buat rakyat nampak AbgMad bodo sangatt, malu lah.



KUALA TERENGGANU - Menteri Besar Terengganu Dato' Seri Ahmad Said menuduh Jabatan Audit seolah-olah mensabotaj kerajaan negeri kerana maklumat laporan audit keatas syarikat Top IT Industries Sdn Bhd. terdedah kepada umum.

Ahmad dipetik Bernama berkata, beliau telah mengarahkan Setiausaha Kerajaan Negeri memanggil pihak daripada Jabatan Audit yang dipercayai mendedahkan beberapa maklumat mengenai syarikat itu kepada pembangkang.

"Saya tidak faham mengapa Jabatan Audit telah memberi laporan berkenaan kepada pihak pembangkang jika ada berlaku perkara sedemikian. Apa tujuan Audit berbuat demikian seolah-olah hendak sabotaj kerajaan negeri dalam perkara ini?.

"Sepatutnya Audit memberi laporan terlebih dahulu kepada kerajaan sebelum mendedahkan kepada pihak lain jika ada sebarang perkara yang tidak kena berlaku," tegasnya

Wednesday, September 1, 2010

Celaka Umno Memang Takde Insuran Akhirat

Makin penghujung Ramadhan makin galak pulak umno-apco menyebarkan fitnah. Tergamak dia modified gambaq tu seolah LGE yang sembelih lembu! Buang tabiat ke umno ni? Di hari baik bulan baik ni depa umno-apco sanggup menconteng arang ke muka Ramadhan. Mana korang nak dapatkan fadhilat dari suku ke-3 terakhir Ramadhan? Sepertimana yang kita biasa setiap malam dengar dalam tazkirah Terawih oleh para imam atau ustaz (kat masjid dan surau Pas ade lerr.. kat masjid hadhari haram dia nak tazkirah gini), dari hadis Nabi s.a.w bahawa sepuluh malam pertama Ramadhan adalah kerahmatan Allah, sepuluh malam kedua pula pengampunan Allah, manakala sepuluh malam ketiga adalah pembebasan dari api neraka. Tapi kalau dah asyik tiap-tiap malam sepanjang Ramadhan umno-apco kerjanya duk reka-reka fitnah seterusnya tentulah tak berbau langsung keharuman syurga malah tak mustahil kalau dijadikan Allah sebagai arang pembakar api neraka. Nauzubillah.

Saturday, August 28, 2010

Power Ranger Tak Puasa

Suatu pagi di hari pertama puasa aku alami peristiwa anih ini. Aku nampak seorang 'power ranger' bermotosikal memasuki sebuah kedai runcit dengan tergesa-gesa, kemudian keluar membimbit satu plastik hitam didalamnya berisikan objek berupa beberapa botol air berkarbonat. Tertanya jugak apahal power ranger ni? Sekilas pandang disebalik 'face shield' tu iras muka Melayu. Fahamlah rupanya power ranger ponteng puasa, kedian curi-curi masuk kedai runcit dan beli air. Tutup muka sembunyi wajah dari tatapan umum, namun dia lupa Allah Maha Melihat. Subhanallah.

Bukan sebuah dua kedai yang aku perhatikan perlakuan buruk ini tetapi kalau kat pasaraya tu jangan cakaplah. Pernah juga aku bertembung dengan ramai orang Islam Melayu dari taraf orang biasa, pekerja swasta dan pelajar IPTA dengan selamba masuk kedai India untuk membeli beberapa bungkus nasi, lauk dan air peng! Huhh..hebat penangan orang tak puasa ni. Takde nusuk-nusuk macam dulu, sekarang mereka buat 'direct' depan umum.

Entah apa nak jadi dah orang Islam Melayu kita la ni? Makin lama makin layu. Siapa yang bikin kita layu?? Tak lain tak bukan semestinya Umno-Apco kaki penipu! Tinjauan rambang aku mendapati berlaku peningkatan setiap tahun akan mereka yang mengaku Islam Melayu tapi meninggalkan salah satu Rukun Islam yang Lima. Risau saban tahun semakin bertambah dan semakin aktif kaki-kaki tak puasa rembat makan dan minum tanpa segan-silu, apatah lagi tiada sifat malu dan takut pada Tuhan Penciptanya.

Kekadang aku keliru kenapa pihak berkuasa gagal membendung sebahagian besar perlakuan biadap terhadap kesucian agama Islam ini? Alasan standard mereka sebab tak cukup kakitangan. Apakah pihak pejabat agama sengaja membutakan atau mengtulikan diri? Sepatutnya pejabat agama sedari awal bersikap pro-aktif dengan menggajikan staff kontrak atau sementara bersempena bulan Ramadhan bagi tujuan mengekang aktiviti celaka di bulan mulia ni.

Meskipun ada aktiviti pencegahan dibuat namun kadarnya amat kecil dan terpinggir. Sekadar mencatatkan pihak penguatkuasa agama ada menjalankan tugas, tapi pada pandangan aku bukanlah ikhlas, hanya memenuhi jadual bertugas semata.

Thursday, August 26, 2010

Pak Brahim Suruh Tangkap Pengkhianat Perkauman

Cermin diri lah dulu Pak Brahim. Garang tu mintak pihak keselamatan bertindak ke atas mereka yang disyaki sebagai pengkhianat perkauman. Nak dikategorikan macamana maksud pengkhianat perkauman? Perkasa ni bukan pengkhianat perkauman ke? Duk julang dan cium keris, nak tikam siapa? Macam Umno-Apco jugak duk tikam orang Melayu dan semua orang. Pak Brahim tubuh pertubuhan perkauman tak apa tapi tang orang lain Pak Brahim suruh cepat-cepat tangkap masuk lokap. Apa kelass ni Pak Brahim???

Tangkap segera pengkhianat perkauman: Perkasa

SHAH ALAM – Polis didesak segera menangkap pengkhianat perkauman yang cuba menimbulkan sensitiviti di negara ini.

Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Datuk Ibrahim Ali berkata, banyak tangkapan belum dibuat, terutama dalam kes-kes membabitkan rumah ibadat dan isu agama.

Menurutnya, Perkasa berharap komitmen tinggi dapat diberikan dalam siasatan kes baling botol arak dan cat merah di surau Taman Pulai Impian, Sikamat, Negeri Sembilan. kelmarin.

“Tindakan pantas polis telah berjaya menangkap mereka yang membakar Gereja Protestan di Petaling Jaya dan (pesalah) sudah pun dipenjarakan.

“Justeru, polis didesak supaya turut segera menangkap pengkhianat yang simbah cat merah dan baling botol arak di surau Sikamat,” katanya kepada Sinar Harian semalam.

Ibrahim, yang juga Ahli Parlimen Pasir Mas, berharap polis meningkatkan usaha menyelesaikan kes buang kepala babi di Masjid Taman Sentosa dan Taman Datuk Harun, Petaling Jaya akhir Januari lalu.

Tuesday, August 24, 2010

Seng Giew Boleh Faham, Kenapa Tidak Karpal?

Apabila TGNA cakap Karpal sorang aje yang tak dengar kata, Karpal hujah bahawa suaranya mewakili ramai dalam DAP. Ungkapan lama, jika umur dah mencecah 40 tahun tapi perangai tak ubah-ubah alamatnya sampai tua pun begitulah. Hakikatnya Karpal begitulah. Keras KENG dah dia ni. Jika ahli DAP lain boleh bertoleransi dan hormat dengan Islam dan Hudud kenapa tidak Karpal? Pada pertimbangan aku Karpal adalah kafir Harbi. Darah halal???

Hari ni Tan Seng Giew secara ikhlas dan reti bahasa menyatakan bahawa hukum Hudud jika dilaksanakan di Malaysia hanya dikenakan ke atas umat Islam sahaja. Manakala kaum bukan Islam pula perlu hormat dan tunduk dengan kedaulatan hukum Hudud. Tidak semua perkara dalam hukum Hudud akan dipaksakan ke atas bukan Islam, sesuatu hal adalah tertakluk kepada perbincangan bersama. Itu hanya mainan Umno-BN-Apco untuk menakutkan bukan Islam.

Orang Islam boleh laksana hudud: Seng Giew

SHAH ALAM – DAP tidak bersetuju dengan pelaksanaan hukum hudud kerana ia adalah perkara yang tidak disenangi oleh orang bukan Islam dan Barisan Nasional (BN) diminta tidak mengeruhkan perhubungan DAP dan Pas berhubung perkara ini.

Naib Pengerusi Kebangsaan DAP, Dr Tan Seng Giew berkata, orang Islam boleh menggunakan dan melaksanakan hukuman ini, manakala orang bukan Islam mempraktikkan hukuman yang ditetapkan kepada mereka mengikut undang-undang yang dipersetujui bersama.

“Orang bukan Islam tidak perlu bimbang kerana hukuman berkenaan hanya dijatuhkan kepada pesalah yang beragama Islam setelah melakukan penyiasatan dengan teliti.

“Hukum hudud adalah isu yang sangat sensitif dan memerlukan perbincangan yang teliti oleh semua pihak,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian, semalam.

Menurutnya, dalam beberapa dekad ini, hukum hudud disarankan oleh sebahagian individu yang terdapat di dalam parti BN.

Seng Giew berkata, dahulu BN menggunakan isu ini untuk memecahbelahkan DAP dan Pas. Dan sekarang keadaan kedua-dua parti semakin tenang, kami sudah berjaya mengatasinya.

“Dalam Pakatan Rakyat (PR) isu-isu sensitif dan menyentuh agama dielakkan, umum mengetahui bahawa PR terdiri daripada pelbagai kaum,” katanya.

Kelmarin, Pengerusi DAP, Karpal Singh tidak bersetuju dengan cadangan yang dikemukakan oleh Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang mengatakan hukum hudud bagi menggantikan undang-undang sivil adalah cara terbaik untuk menangani masalah jenayah dan sosial yang semakin berleluasa
.-sinar

CheDet Tak Setuju...Aku Seratus Kali Lagi Tak Setuju

Al-kisah kroni Umno-Apco nak buat kerja bodoh hanguskan wang rakyat konon nak bina jambatan merentasi jarak 48 km dari darat ke sebuah pulau tersohor. Senang-senang je buat cadangan nak kebas harta rakyat RM130 billion. Tujuan apa? Nak kenyangkan dan montokkan lagi perut-perut buncit yang penuh dengan air setan tu. Kalau dengan rakyat 5 sen subsidi minyak kau nak berkira. Atau 25 sen subsidi gula pun nak berkira. Konon nak lencongkan wang subsidi tu untuk pembangunan. Walhal untuk memuaskan nafsu kebinatangan.

Kepala hotak nenek kau Umno-Apco bercakap pasal pembangunan. Buat bangunan jenis pakai buang, tak sempat setahun sana sini tumbang. Celaka kau Umno-Apco bagi kat kroni tak tau buat kerja tapi banyak loyar, banyak auta, banyak sembang. Tiris sana bocor sini. Kenyang tembolok terbang keluar negeri. Cari betina ajak teman 'menari'.

Peringatan: Minyak Sapi Ini Ada Unsur Shubahah

Dalam kita terpesona melaksanakan ibadah puasa di bulan Ramadhan ini, ada pulak pihak yang tidak bertanggungjawab cuba menganiaya kita dengan menyuntik unsur shubahah yakni lemak babi dalam makanan ini iaitu minyak sapi QBB. Biasanya minyak sapi amat popular dalam masakan nasi minyak tradisi kita orang Melayu Islam. Perancangan jahat orang kapir cuba menyelinap dari segala sudut untuk memesongkan kepala hotak umat Islam terutama dari unsur pemakanan. Oleh itu amat perlu kita berhati-hati dan menghalusi setiap aspek pemakanan harian untuk diri sendiri serta keluarga.



KUALA LUMPUR, 23 Ogos: Persatuan Pengguna Pulau Pinang (CAP) menggesa Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan supaya menarik balik dengan segera penjualan minyak sapi QBB yang dijual di Malaysia.

Presidennya, SM Mohamed Idris (gambar) berkata, ini berikutan penarikan balik status halal minyak sapi yang telah ditarik balik oleh Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) berdasarkan bahawa ia mengandungi elemen yang meragukan.

Katanya, CAP telah berhubung dengan Jakim berhubung kesahihan status halal minyak sapi sejak Julai tahun ini.

Monday, August 23, 2010

Mana Pergi TokPati Umno?

Dari bacaan aku rakyat Penang diam ubi aje perihal khutbah tak doa dengan nama YDP Agong Sultan Mizan. Tapi lahanat yang duk kemaruk dan jadi batu api nya adalah juak-juak JKKK dan pemimpin Umno-Apco bawahan ni lebih-lebih. Pastu termakan hasut oleh Zahid Hamidi hingga menganggapkan soal khutbah berkenaan menggugat keselamatan negara. Bangang!

Hehehh... bermuka-muka la konon wahai Umno-Apco lahanat. Tetiba hari ni bila sekor dua yang salah faham buta agama belajar takat huruf Alif mengsalah tafsir maksud khutbah tersebut kemudian di konar baring dengan tujuan meraih 'political mileage', Umno-Apco sawan khinzir, tuduh itu ini, desak kerajaan dan pihak keselamatan ambil tindakan ke atas pembangkang. Walhal korang buat-buat lupa sewaktu korang sawan khinzir bila AbgMad dilantik sebagai MB Ganu sehinggakan pemidang 'NATANG' korang tujukan kat Sultan Mizan yang kita kasihi. Double Standard-Low Class Umno-Apco. Bodoh Piang!

Aku tertarik dengan satu artikel dari blog Sharpshooter sebagaimana petikan berikut;

------------------------------------->>>
Dalam khutbah keduanya, dalam doa khatib tersebut berdoa kepada Tuan Yang Terutama P.Pinang dan juga kepada Yang Di-Pertuan Agong Tuanku Mirzan Zainal Abidin. Malah khatib tersebut juga berdoa kepada Ketua Menteri P. Pinang, Lim Guan Eng agar Allah memberi taufik dan hidayah kepadanya, agar Allah membukapintu hatinya untuk memeluk Islam dan dapat menjalankan pemerintahan dengan seadil-adilnya.

Ini dia soalan cepu masnya....

Salahkah tindakan khatib tersebut membaca doa yang dibacakannya itu??

Ini jawapannya.... [Extract daripada pandangan Dr MAZA di
Malaysian Insider]

Doa pertama menurut beliau, meminta seseorang pemimpin diberikan petunjuk atau hidayah manakala yang kedua berharap agar seseorang pemimpin itu bersikap adil atau bersimpati dengan nasib rakyat. “Doa ini boleh dibacakan ke atas pemimpin sama ada mereka itu Islam atau bukan Islam”

No big deal... kan?? So what's the fuss??

Kata Dr MAZA lagi....

".... jika doa kemenangan dibolehkkan ke atas calon bukan Islam, mengapa doa kesejahteraan pemimpin bukan Islam tidak boleh demi menunjukkan hidayah atau petunjuk dan agar berlaku adil kepada rakyat"

Dr MAZA tak sebut parti politik mana... tetapi ia dah jadi common knowledge. Biaq mai M3M habaq pi. Well... tak lain dan tak bukan, parti lahanat UMNO/BN!!
------------------------------------->>>

Jelas dan nyata penghuraian permasaalahan tersebut oleh MAZA. Takleh guna ke kepala hotak MAZA sebab Umno-Apco tuduh beliau Wahabi? Aku rasa la kalau di Padang Mahsyar kelak puak-puak ni akan duduk jauh dalam kumpulan ke-10 ( atau takde kumpulan langsung ) jauh ditinggalkan MAZA mungkin dalam kumpulan ke-4 atau ke-5.

Permasaalahan ni sebenarnya simpel mimpel aje untuk diselesaikan. Mufti Penang dah buat kenyataan akhbar untuk memperbetulkan tohmahan Umno-Apco sial. Begitu juga dengan khatib terlibat pun sudah tampil memperjelaskan isu ini. Tapi dah dasar dan darah taik Umno-Apco suka buat kerja fitnah maka diseretnya panjang menjadi berjela-jela memakan masa berbulan padahal kalau orang agama Umno-Apco awal-awal bersuara pastinya kes ini dua tiga hari saje boleh setel.

Mana pegi Mufti Harussani? Atau Mufti Noh? Atau Nakhaei? Takyah ajak reramai, dua tiga orang berpengaruh ni dah memadai. Atau Firdaus Sepak Tong? Semua diam membiarkan pemimpin yang jahil agama memberi 'fatwa songsang'. Lahabau!

Nasib Baik TokGuru Tenangkan Keadaan

Dalam keadaan hati membakar membuak nak marah tapi bila terlihat wajah 'orangtua' ni langsung api kemarahan perlahan padam... astaghfirullah. Tak tertahan aku dengan lagak Karpal, ego sangat, konon dialah pakar perundangan. Pemimpin roket lain 'cool' aje takde pulak buat kenyataan bodoh. Aku percaya Karpal jugak terpengaruh dengan dakyah songsang Umno-Apco tentang Hudud. Dalam tak suka kat Umno-BN-Apco, Karpal telan juga buntil taik Umno makan buat makjun.

Kenyataan Karpal tolak hukum hudud pandangan peribadi: Niz Aziz

KOTA BAHARU - Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berpendapat kenyataan pengerusi DAP, Karpal Singh yang tidak bersetuju dengan cadangan PAS untuk melaksanakan hukum hudud adalah pandangan peribadi pemimpin parti pembangkang itu. Menteri Besar Kelantan berkata, suara-suara sumbang yang timbul mengenai hukum hudud adalah pendapat peribadi dan bukan kenyataan rasmi parti itu. "Pemimpin DAP lain senyap, hanya dia yang timbul isu itu. Ini kerana apa yang ditimbulkan oleh pemimpin DAP itu merupakan pendapat perseorangan dan bukannya keputusan parti," katanya kepada pemberita ketika ditemui di rumahnya di Pulau Melaka, di sini, hari ini. Nik Abdul Aziz berkata, demikian ketika diminta mengulas kenyataan Karpal semalam yang tidak bersetuju dengan cadangan beliau pada Khamis lepas bahawa cara terbaik menangani masalah jenayah dan sosial ialah meminda undang-undang sivil dan digantikan dengan undang-undang hudud. "Adalah silap bagi orang seperti Nik Aziz bercakap sesuatu yang tidak boleh diperkenalkan di negara ini. Perlembagaan Persekutuan hanya membenarkan Kanun Keseksaan dan undang-undang sivil lain dan tidak ada ruang untuk undang-undang hudud," kata Karpal. Mursyidul Am PAS itu berkata, beliau yakin Karpal menentang hukum hudud kerana tidak mendapat penerangan yang jelas mengenainya. "Kebanyakan pemimpin DAP adalah terdiri daripada golongan berpelajaran, mereka sepatutnya mendapat penerangan mengenai perkara itu (hudud) daripada mereka yang arif di peringkat pusat," katanya dan menurutnya beliau sedia memberikan penerangan mengenai hukum hudud kepada Karpal. Ketika ditanya apakah tindakan PAS untuk mengelak wujudnya suara-suara sumbang daripada rakan politiknya berhubung isu hukum hudud itu, Nik Abdul Aziz berkata, ia adalah sesuatu yang sukar. "Nak mengelak tu memang tak boleh...tugas kita ialah memberi, menerangkan kepada manusia jalan ke arah kebaikan," katanya.-sinar

Sunday, August 22, 2010

Israel & 3F


Israel reka 1Israel, Malaysia xerox 1Malaysia.

Malaysia itu Umno, Israel umpan Apco, Umno itu Apco, lahir Umno-Apco.

3F Israel bukan agenda kecil tapi rangkuman antarabangsa.
AF adalah antara hasil cernaan 3F. Yahudi memang bijak dan itu terbukti.

Apa itu 3F? Kita bicarakan dalam ruang lingkup mudah yakni AF.
Takyah fikir tentang MI atau Mentor. Semuanya sedara AF.
3F adalah serampang 3 mata yahudi, Food-Fashion-Festive.
Pakej AF adalah lengkap mengandungi semua unsur 3F.

Rantaiannya yakni makanan subahah atau haram akan keruhkan minda.
Minda yang keruh senang untuk melanggar larangan agama.
Semakin ramai wanita dan remaja keruh minda rela berpakaian tapi telanjang.
Fesyen baru kata mereka.
Kita lihat di pasar minggu atau dimana jua wanita dan remaja kita berpakaian E-coli dan shrink ibarat pembungkus sosej.
Sedangkan nabi pernah bersabda bahawa wanita yang berpakaian tapi telanjang tidak akan mencium bau nya Syurga. Sedangkan nabi menyatakan lagi bahawa haruman Syurga dapat dihidu sejauh 70 tahun perjalanan akhirat. Subhanallah... jagalah anak-anak kita, awasilah adik-adik kita dan tegur-tegurlah sedara mara atau jiran terdekat kita.

Setelah minda keruh, pekena e-coli dan shrink, pastu menghadiri pesta atau hiburan.
Remaja atau dewasa atau separa umur jantan betina berkepit ke sini ke sana.
Puas berkepit, mereka bercanda, kedian jeng..jeng...jeng... kalau binatang tibalah musim mengawan ibarat kata.

Mana lagi kita nak taruk muka. Statistik melaporkan 80% pembuang bayi terdiri dari keturunan Melayu macam kita. Cumanya apakah mereka masih ada iman didada. MasyaAllah sedih kita. Natijah dari sikap alpa pemerintah kita. Justeru Apco dilantik sebagai penasihat kata mereka. Walhal Umno-Apco sedang menakhoda kapal kita menuju neraka.



Friday, August 20, 2010

Deii Singh!!! Appaa Raaa...!!!

Marilah parawan DAP pakat-pakat pecat pakat-pakat tendang si Singh sekor ni. Selagi si mulut cabul taik karat sekular ni berkuasa veto dalam DAP selagi itulah kocak gelombang perselisihan wujud dalam Pakatan Rakyat terutama antara Pas-DAP.

Khabar dari akhbar lebong Umno-Apco.

Silaturrahim Pas-DAP kebelakangan ini amat baik dan harmoni tetapi kecabulan mulut Karpal sedikit sebanyak akan mengguris hati parawan Pas, dan sekiranya ada jawab balas dari Pas jika tidak ditangani secara berhemah maka hati parawan DAP pula akan terhiris.

Betul lah dalam sebuah pakatan terdiri dari tiga parti yang kuat dan berprinsip perlu ada diplomasi dan persefahaman. Rupanya dalam seramai manusia pakatan itu masih ada lagi sekor pengacau keharmonian senantiasa bernada kontroversi yang bakal mengundang konfrontasi.

Sedarlah Singh! Ekau tu rumah kata pergi dan kubur kata mari. Sudah-sudahlah dengan keegoan ekau. Terimalah cadangan dari seorang TokGuru secara rasional. Usah ditentang sebulatnya tapi cubalah dicernakan agar selari dengan haluan perjuangan.

Camane Kau Nak Telan Tahi Kau Ni Zahid?

Cakap siang pandang-pandang, cakap malam dengar-dengar... malang lagi nasib kau Zahid. Baru aje nak bengah kepala dah kena peteh, terpelihuk kaki kau. Orang sembang kau pun nak sembang. Orang sembang kat kedai kopi bukan taraf kau Menteri. Pastu buat modal untuk raih laba politik. Kan dah sakit tu pungkoq kau semalam banyak sangat berak. Hari ni DSAI dan Kerajaan Pulau Pinang dah peteh balik kenyataan haprak kau. So camane? Sanggup ke kau telan semula tahi kau semalam? Kalau anjing sanggup telan balik muntahnya... kau sanggup jadi macam anjing ke Zahid? Masih busuk masih hangat lagi tahi kau semalam. Elok kalau nak wat berbuka kang!



Khutbah: Kenyataan politik sempit Zahid Hamidi
Mohd Sabri Sai

GEORGETOWN, 20 Ogos: Kerajaan Negeri Pulau Pinang dan Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Pulau Pinang (JHEAIPP) tidak pernah mengeluarkan arahan supaya nama Ketua Menteri, Lim Guan Eng dimasukkan dalam doa khutbah ke dua solat Jumaat bagi menggantikan nama Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Mizan Zainal Abidin sepertimana yang dinyatakan oleh Pengerusi Perhubungan Umno negeri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi.

Exco Hal Ehwal Agama, Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna, Abdul Malik Abul Kassim dalam sidang medianya di Tingkat 28 Kompleks Tun Abdul Razak (Komtar) pagi tadi menafikan kenyataan Zahid itu dengan menganggap ia adalah kenyataan berbau politik yang sempit.

"Kerajaan negeri dan JHEAIPP menafikan perkara itu dan menggangap ia adalah mainan politik Datuk Zahid Hamidi untuk bangkitkan kemarahan masyarakat Islam," terangnya.

Abdul Malik berpendapat kejadian itu merupakan sabotaj untuk menggambarkan kerajaan negeri tidak prihatin terhadap khutbah yang disampaikan di masjid-masjid.

Ini katanya, setelah gagal memainkan isu kononya Kerajaan Negeri Pakatan Rakyat menzalimi peniaga Melayu di Bazar Ramadhan, peniaga Melayu tepi jalan serta bermacam-macam usaha lagi.

Tindakan tersebut disyaki sengaja dicipta untuk melagakan kerajaan negeri dengan pihak istana sepertimana yang berlaku di Johor dalam isu kain rentang sehingga mencetuskan kemurkaan Sultan Johor.

Katanya yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Batu Maung, Umno dan Barisan Nasional (BN) amat cemburu setelah dua tahun pentadbiran kerajaan negeri berjaya membuktikan perkembangan agama Islam mendapat keutamaan.

"Tidak lain mereka hanya cemburu bila kerajaan negeri berjaya membuktikan perkembangan Islam diberikan keutamaan, contohnya menambah peruntukan kepada Majlis Agama Islam Negeri Pulau Pinang (Maipp) dari RM12.5 juta kepada RM24.3 juta iaitu pertambahan 100 peratus selain bantuan Ihya Ramadhan dan Sekolah Agama Rakyat (SAR) yang dihentikan semasa pemerintahan BN dulu," ujar beliau.

Umno, kata Malik, lebih tertekan apabila kerajaan negeri mengambil sikap terbuka untuk menganjurkan program Sambutan Bulan Al-Quran, anugerah kepada para huffaz sejak diperkenalkan pada tahun 2008 yang mana mendapat sambutan yang memberangsangkan.

Keprihatian Ketua Menteri hadir dalam majlis agama Islam umpamanya program Ihya Ramadhan, Maulidur Rasul dan majlis berbuka puasa yang sedang rancak disusun di masjid-masjid sememangnya menggusarkan pihak tertentu kerana sebelum ini tidak pernah dilaksanakan oleh Ketua Menteri terdahulu.

Kepada rakyat, pesannya, jangan terpengaruh dengan usaha buruk itu jika mahukan Negeri Pulau Pinang terus maju.

"Kita yakin majoriti rakyat tidak mudah terpengaruh dengan cara sebegini. Cabaran yang diterima tidak akan membantut dan melemahkah usaha kita memartabatkan agama Islam di negeri ini," tambahnya.

Sementara itu, Yang Dipertua Maipp, Ustaz Elias Zakaria ketika dihubungi menafikan apa yang diperkatakan oleh Zahid Hamidi dan menyifatkan semua itu merupakan kenyataan palsu.

Thursday, August 19, 2010

Padan Muka Kau Buat Niaya Kat Binatang

Seekor lembu mengamuk dan melompat keluar gelanggang menyerbu ke tempat duduk penonton (bijak jugak lembu tu target dan lompat). Kejadian itu dilaporkan berlaku di Tafalla utara Sepanyol dalam satu pesta laga lembu. Seramai 30 orang diberitakan cedera.


Apalah nasib kau lembu duk kat negeri orang kapir masih di aniayakan atas nama hiburan dan perjudian. Mungkin juga atas nama warisan maka kerajaan mereka membenarkan. Memang kesian lembu-lembu dikerjakan sampai hilang nyawa. Paling zalim dalam pertunjukan matador. Kalau ada lagi peluang elok lembu lain sedar dan protes dengan mengamuk dalam pesta tiada perikemanusiaan yang lain pula.

AWAS H1N1 Semakin Menular

Allah telah berfirman bahawa bumi ini tidak akan rosak melainkan oleh tangan-tangan manusia. Begitu juga dengan pelbagai penyakit akhir zaman tanda hampirnya kiamat adalah juga disebabkan oleh tangan dan keucuaian manusia. Asas suatu penyakit lazimnya dihadirkan oleh tabiat kehidupan dan pemakanan manusia. Kerana itulah Allah melarang manusia dari memakan bangkai serta binatang kotor seperti babi. Tapi fitrah manusia suka melawan. Baik sesama manusia malah Allah turut diherdik. Natijahnya manusia juga yang terima bahana. Meskipun si durjana yang melakukannya tempiasnya tetap dirasai oleh insan lain yang tidak berdosa.
Jumlah Pesakit H1N1 Naik 25 Peratus Minggu Ini

KUALA LUMPUR: Jumlah pesakit yang disahkan menghidap Influenza A (H1N1) meningkat 25 peratus minggu ini kepada 64 kes bagi tempoh 8 hingga 14 Ogos lepas berbanding 51 kes pada minggu sebelum itu.

Ketua Pengarah Kesihatan Tan Sri Dr Mohd Ismail Merican berkata ini menjadikan jumlah terkumpul kes positif H1N1 adalah sebanyak 15,584 orang dengan jumlah kematian kekal 92 orang.

Bagi tempoh yang sama, tujuh kejadian kluster Penyakit Serupa Influenza (ILI) baru dilaporkan dari lima kepada enam negeri, menurun daripada 13 kluster pada minggu sebelumnya.

Selain itu, bilangan pesakit baru dengan simptom ILI yang dimasukkan ke hospital untuk rawatan dalam tempoh sama mencatat penurunan sebanyak 8.9 peratus kepada 513 orang berbanding 563 pesakit pada minggu sebelumnya, katanya.

Baki kes ILI yang masih dirawat di seluruh negara pada hari terakhir adalah sebanyak 360 kes di 60 buah hospital termasuk sembilan hospital swasta.

"Daripada jumlah itu, hanya 34 pesakit atau 9.4 peratus merupakan kes Influenza (A) H1N1 yang disahkan melalui ujian makmal. Terdapat tiga kes H1N1 dirawat di Unit Rawatan Rapi (ICU) dan kesemuanya mempunyai faktor risiko," katanya dalam satu kenyataan di sini.

Dr Mohd Ismail berkata walaupun dunia kini berada di dalam fasa pasca pandemik H1N1, orang awam diingat supaya mengambil langkah-langkah kawalan dan pencegahan kerana penularan jangkitan virus itu dijangka berterusan untuk beberapa tahun akan datang sebagai influenza bermusim. - BERNAMA

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

There was an error in this gadget

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET