Sunday, July 26, 2009

PKR Makin Kuat.. Pas??

PKR amat agresif, komited serta fokus dalam memperkasakan parti. Meskipun sering dirundung kontroversi dan perilaku YB-YB nya yang menconteng arang, agenda memperkuatkan PKR terus dilaksanakan.


Dalam tempoh tidak sampai sebulan mutakhir ini, PKR benar-benar menyerlahkan keupayaannya, ia terbukti berkat usaha gigih, taiko Cina dan India bukan sekadar menyusur ditepian malah kini menapakkan kedua kaki mereka ke dalam PKR bersama ribuan ahli.

Slogan setiap komponen PR adalah sama. Matlamat juga sama. PKR dengan laungan Malaysia Baru Keadilan Untuk Semua manakala PAS popular dengan motto Pas For All. Tetapi ruang kepercayaan rakyat untuk bersama PKR lebih terbuka.

Kelebihan PKR kerana perjuangannya untuk semua bangsa dan agama. Non-Muslim pasti merasa lebih selesa. Manakala Pas pasti ada hijab yang menghalang kerana menurut perlembagaan Pas bahawa ahli Pas mestilah Islam. Namun itu bukan alasan kerana Pas mempunyai sokongan serta kekuatan tersendiri dikalangan non-muslim melalui Kelab Penyokong Pas.

Penstrukturan semula Parti KeADILan Rakyat

Dalam sidang pimpinan bulanan di Ibu Pejabat hari ini, Ketua Umum PKR telah menekankan semula halatuju perjuagan parti: menggilap semula idealisme perjuangan, muhasabah dengan maksud memperbaiki kelemahan dan menjana kekuatan parti dengan memperkemas jentera serta meningkatkan khidmat kapada rakyat.

Melalui penstrukturan semula PKR dilihat semakin komited dalam misi perjuangannya membenamkan Umno/BN.

Cuba kita lihat pula isu dalaman Pas. Antara yang amat ketara dan paling hampir meruntuhkan keharmonian adalah isu UG. Isu ini sedikit sebanyak memberikan kesan yang hebat terhadap kepercayaan ahli dan bakal ahli Kelab Penyokong Pas.

UG dimata kasar membelakangkan kepercayaan dan pengorbanan Kelab Penyokong Pas. Nasib baik ketulusan serta kebijaksanaan TGNA menangani UG meredakan kembali kecelaruan Kelab Penyokong Pas. Aku percaya hingga kesaat ini isu UG masih membara ibarat api dalam sekam hanya menanti masa untuk terbakar kembali.

Pengganti YB Salahuddin Ayub selaku Ketua Pemuda Pas masih bermain dengan bunga-bunga api UG. Malah secara tidak langsung mendapat restu dari TGHH yang telah dikecam hebat gara-gara UG. Nak bincang dengan Pemuda Umno. Bincang apa? Wacana apa?

Pas seolah lagho melayan Umno. Pas mesti fokus dalam memperkasakan parti. Mengapa perlu dilayan karenah Umno. Umno mengetuk, Pas mengaduh, rakyat nampak Pas bodoh.

Persoalannya mengapa Pas terus membisu dengan permohonan Kelab Penyokong Pas dinaiktaraf sebagai sayap Pas yang sah. Jangan sampai mereka sekali lagi dipinggir dan dibelakangkan. Kelab Penyokong Pas adalah produk Pas. Lakukan sesuatu agar produk ini tidak retak dan lapuk.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET