Wednesday, October 24, 2012

Antara Fatwa Ular Dalam Semak

Munasabah dengan pepatah iaitu ketua borek anak buah rintek yakni ketua berak anak buah makan taik. Menteri nya yang COWARD pabila diajak berdebat perihal negara Mesia yang sekular ni memberi alasan tidak perlu kerana Mesia telah mengamalkan undang-undang Lord Reid sebagai teras Perlembagaan sejak 55 tahun dulu. Walhal Sekular ibnu Lord Reid.

Sama bangang jugaklah tahap kepala hotak S/U Politik Menteri Pendidikan tesebut yakni menyatakan bahawa budaya hulur menghulur dalam kerajaan umnobusyaitan-apco ini bukanlah kerana tujuan politik tetapi sebagai membantu rakyat. Walhal HULUR ibnu POLITIK WANG.

Mamat Setpol ni pun aku ingat bukan sembarangan amaun dia hulur kalau tidak bukan senang-senang mau duduk kat jawatan Exco Pemuda umnobusyaitan. Itu pasal dia lancang ajer cakap hulur 'doesn't matter'. Aku ingat ada baik Setpol ni bikin pusing '5 summersault dan 7 diffilculties' dari papan anjal terjun dalam tangki najis barulah 'balance' semula kepala hotak dia nih. BUDUS ibnu BAGHAL.

Syahrin Md Jamaluddin
Umno: Budaya hulur memang wujud, tapi fokus kebajikan rakyat

SHAH ALAM - Umno tidak menafikan wujudnya budaya hulur tetapi menegaskan, pendekatan itu digunakan semata-mata kerana mahu menjaga kebajikan dan tanggungjawab kepada rakyat, bukannya untuk memancing undi sebagaimana disangka sesetengah pihak.
Menurut Exco Pemuda Umno, Syahrin Md Jamaluddin, pihaknya tidak menafikan yang budaya seumpama wujud dalam amalan politik Umno selaku parti teras Kerajaan Pusat, tetapi diamalkan demi menjaga kepentingan rakyat.

Saturday, October 13, 2012

Bala Tuhan: Kemaman Dilanda Puting Beliung

Orang putih gelarnya 'Twister'. Dalam rencana biasa kita nengok kedahsyatan peninggalan kesan puting beliung. Kita ingatkan di Malaysia ni mustahil perkara sebegitu akan melanda. Namun semuanya kerja Allah. Bala atau musibah yang Allah turunkan bukan sesaja, pasti ada makna.

Terkini heboh sejongkel rakyat Ganu bualkan perihal diserang puting beliung. Sebelum ni bandar Kuala Terengganu diterjah oleh 'anak' tornado sehinggakan berderetan pokok kayu tumbang dan tidak sedikit premis yang rosak.

Gamaknya kejadian ini sebagai pembalasan Allah atas kelakuan dan kerakusan sang pemerintah yang zalim. Abg Mad mengulangi lagi perilaku buruknya yang suka merobohkan. Dulu dia robohkan masjid dan rumah rakyat di Kampung Bujal Kemaman. Terbaru kerajaan Ganu merobohkan rumah rakyat di Kuala Besut. Pasti kejadian puting beliung di Kemaman yakni di tanah tumpah darah Abg Mad sebagai peringatan kepada Abg Mad bahawa ini kali terakhir dia boleh berbuat zalim atau...... wallahuaklam.


Nik Rozita Zahari


Tuesday, October 9, 2012

Menteri Hal Ehwal Bangang

Bangang tak sudah. Sembang berkepoi-kepoi, tapi idea hancoi. Ibarat ayam jantan mengaum tapi ekor beluah taik. Bodoh sombong tak kesudahan kau ni Nazri.

Kau cakap biarlah SPR bernaung di bawah JPM kerana bila SPR direct dengan JPM konon JPM boleh bertanggungjawab terus kepada YDP Agong. Hek eleh apalah sangat JPM kau tu selain dari sebuah tong sampah dan sarang untuk makhluk-makhluk perosak macam kau ni  Nazri.

Parlimen adalah berkecuali dan berdaulat di bawah kuasa YDP Agong. JPM dikenduri oleh juak-juak parti setan-bn-upco boleh ciluk-ciluk salah guna kuasa dan kepentingan demi survival parti setan-upco-bn. Hatta ketua SPR pun korang lantik dari kalangan ahli parti setan. Apa heran. Tongong Nazri.


Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

There was an error in this gadget

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET