Saturday, December 31, 2011

Sinis: Pemuda Berat 66

Awas lah setiap pejuang gerakan Islam PAS. Segala tindak tanduk kamu terutamanya isi percakapan kamu menjadi bahan pemerhatian dan penelitian ramai orang. Mesti sentiasa bijak dan berfikiran jauh pabila mengeluarkan sebarang kenyataan. Kerana tersemat dalam minda setiap orang bahawa PAS membawa fikrah kebaikan dan keadilan. Walau secalit kesilapan pasti mendapat teguran bukan kepalang.


PGU 2012.

Pemuda PAS Cuma Layak Tawan Puduraya & Hentian Putra


Jam 10:44 minit malam tadi gua terima 1 email "Kenyataan Media Naib Ketua Pemuda Dewan Pemuda PAS Malaysia" berkenaan dengan kes Rasuah Khir Toyo.

Baca dulu derrr...:

KENYATAAN MEDIA DEWAN PEMUDA PAS MALAYSIA
KES KHIR TOYO SELESAI, GILIRAN SIAPA PULA SELEPAS INI..?
29 Muharram 1433 bersamaan 25 Disember 2011

Dewan Pemuda PAS Malaysia (DPP Malaysia) melihat keputusan Mahkamah Tinggi Shah Alam yang menjatuhkan hukuman bersalah ke atas Dr Khir Toyo atas tuduhan rasuah membuktikan telahan rakyat selama ini bahawa benarlah beliau terlibat dengan rasuah semasa beliau menjadi Menteri Besar Selangor.

Tiada yang memeranjatkan dalam kes Dr Khir Toyo kerana ramai telah menjangkakan lebih awal apakah nasib yang akan diterima beliau. Kes beliau juga adalah berat dan sukar dinafikan sehingga mahkamah menjatuhkan hukuman yang setimpal dengan kesalahannya. Bagi DPP Malaysia, isu rasuah melibatkan pemimpin besar negara bukanlah suatu isu yang mengejutkan kerana telah acapkali kes rasuah dibicarakan di mahkamah terhadap pemimpin negara. Sehingga timbul persepsi rakyat, bahawa pemimpin negara hari ini adalah sinonim dengan kes-kes rasuah dan penyelewengan kuasa.

Apa yang membimbangkan adalah akan berlakunya krisis kepercayaan rakyat terhadap kepemimpinan negara. Lama-kelamaan ia akan menghakis kepercayaan rakyat terhadap sistem demokrasi dan pilihanraya di negara ini. Rakyat akan merasa muak untuk memilih dan mengangkat pemimpin negara yang akhirnya ditangkap kerana pelbagai kesalahan rasuah. Pemimpin negara dilihat seperti berjuang untuk kepentingan diri mereka sendiri, bukan untuk rakyat yang dipimpinnya.

Dalam hal ini, DPP Malaysia menegaskan supaya pemimpin negara hari ini menjadikan kes Datuk Seri Dr Khir Toyo sebagai teladan bahawa amanah kepemimpinan perlu dijaga dan ditunaikan dengan baik. Kepemimpinan negara bukan suatu kesempatan untuk meraih sebanyak mungkin harta rakyat dan negara demi kepentingan diri sendiri. DPP Malaysia suka mengingatkan kepada pemimpin-pemimpin negara agar menjaga diri mereka dari terpalit dengan apa juga skandal rasuah yang memalukan negara.

Mutakhir ini telah ada desas-desus beberapa skandal besar yang melibatkan projek besar negara yang sedang dibicarakan rakyat. Pelbagai pembongkaran telah dibuat dan satu persatu skandal didedahkan. Untuk itu, DPP Malaysia meminta mana-mana pemimpin yang dikaitkan dengan skandal rasuah agar segera berundur sebelum mereka didakwa oleh mahkamah rakyat dalam pilihanraya umum ke 13 dan mahkamah sebenar yang akan menghukum mereka nanti.

Kini rakyat sudah mula mencongak-congak kes siapa pula yang akan tersangkut pula selepas ini untuk dihadapkan ke mahkamah dan dijatuhkan hukuman. Mungkinkah ada lagi pemimpin negara akan menyusul Datuk Seri Dr Khir Toyo selepas ini?

Disediakan oleh;
DR RAJA AHMAD AL HISS
Naib ketua
Dewan Pemuda PAS Malaysia

Lepas gua baca 4-5 kali Kenyataan Media Naib Ketua Pemuda DPPM, gua geleng kepala dan dalam hati gua, gua cakap: Pemuda PAS sampai bila-bila pun memang tak kan cerdik.


Gua heran macam mana Naib Ketua Pemuda DPPM boleh keluarkan kenyataan yang agak "Kelakar", "Menjolok Mata", "Kurang Ilmu" dan bla bla bla bla bla...

Atas dasar apa Naib Ketua DPPM keluarkan kenyataan "Kes Beliau juga adalah berat dan sukar dinafikan sehingga mahkamah menjatuhkan hukuman yang setimpal dengan kesalahan".

Penganggur curi 6 botol Syampoo bernilai RM100 lebih kena penjara 2 tahun, Penganggur Curi susu bayi bernilai tak sampai RM100 sebab kesempitan hidup dan tak de wang untuk beli keperluan anak kena penjara 3 tahun. Khir Toyo curi hartanah bernilai lebih dari RM3 juta kena Penjara 1 TAHUN SAHAJA.

Apa yang "setimpal dengan kesalahan"..? Naib Ketua DPPM ni demam ke apa..?

Pemuda PAS tak yah berangan nak tawan Putrajaya la kalau tahap IQ dan pemikiran tahap ni... Korang pergi tawan Puduraya dengan Hentian Putra sudah lah...
- perisik rakyat.

Friday, December 30, 2011

Rilek Jap: Waaa...Tengok Uncle Tua Shuffle

Thursday, December 29, 2011

Bengkeng MPSJ!

Huhh..tercabar rasanya bila sang naga nak kena jentik telinga oleh awang kenit. Bertahun lamanya sang naga curi makan tanpa ada sesiapa berani usik. Kali ni awang kenit bagi amaran jika tak mau bayar ufti siap lah semua pondok tol sang naga akan menerima nasib sama macam orang biasa yang berniaga tapi tak bayar ufti.

Pasni boleh lah sang naga fikir opsyen seperti sediakan kacang putih dan air sirap limau disetiap pondok tol mereka untuk dijual kepada warga yang melaluinya sebagai menambah pendapatan sang naga akibat nak cover caj-caj yang akan dikenakan oleh awang kenit nanti.

Konsesi tol perlu ambil lesen perniagaan

SUBANG JAYA - Syarikat konsesi tol lebuh raya di kawasan pentadbiran Majlis Perbandaran Subang Jaya (MPSJ) diwajibkan memohon lesen perniagaan bagi setiap pondok tol dan pejabat operasi yang dijalankan mereka mulai Januari depan.

Keputusan itu menjadikan MPSJ sebagai pihak berkuasa tempatan (PBT) pertama di negara ini yang mewajibkan syarikat konsesi tol mengambil lesen perniagaan.
Ahli majlis, Ng Sze Han berkata, polisi baru itu turut mewajibkan pengendali konsesi tol membayar caj iklan bagi logo syarikat yang digantung atau ditampal di pondok tol masing-masing.
“Untuk setiap pondok tol, kadar bayaran lesen dikenakan sebanyak RM1,000 setahun, manakala caj lesen pejabat operasi dikenakan mengikut saiz keluasan bangunan.
“Bagi iklan logo syarikat konsesi yang diletakkan di pondok tol pula, caj dikenakan sebanyak RM20 sebulan untuk satu muka,” katanya.
Beliau berkata, sekiranya syarikat konsesi tidak membuat permohonan lesen perniagaan, mereka bakal berdepan tindakan­ sepertimana pernah dikenakan kepada pengusaha premis perniagaan yang tidak mempunyai lesen perniagaan.
“Ahli Majlis MPSJ sebulat suara bersetuju mengenakan lesen perniagaan bagi semua pondok tol dan pejabat operasi konsesi tol di kawasan MPSJ.
“Di seluruh MPSJ, kita mempunyai tujuh plaza tol termasuk di Lebuhraya Kesas, Besraya, Plus Elite dan juga Plaza Tol Litrak, angka pondok tol masih belum diperoleh sehingga kini, namun surat sudah dikeluarkan kepada semua pengendali konsesi lebuh raya untuk makluman mengenai perkara ini,” katanya pada satu sidang media di Ibu Pejabat MPSJ, semalam.
Sze Han berkata, setakat ini hanya konsesi lebuh raya Kesas yang sudah menghantar permohonan lesen perniagaan untuk 25 pondok tol yang wujud di plaza tol mereka.
Jelasnya, polisi itu dilaksanakan berikutan selama ini PBT merasakan kurang adil kerana pengendali tol dianggap berniaga dan mengutip wang sama seperti peniaga lain.
“Sekiranya syarikat konsesi lebuh raya tidak membuat permohonan lesen perniagaan, tindakan penguatkuasaan akan dikenakan,” katanya.
Tindakan diambil di bawah Undang-undang Kecil Perlesenan Tred Perniagaan dan Perindustrian MPSJ 2007, boleh dikenakan kompaun RM1,000 setiap kesalahan.

Pesakit Mati - Kemaluan Digigit Tikus

Seorang pesakit radang paru-paru atau pneumonia dipercayai mengalami pendarahan teruk sehingga maut akibat alat kelamin lelakinya putus digigit tikus di sebuah hospital kerajaan di Kolkata, di India, demikian menurut laporan sebuah media tempatan.

Kejadian menakutkan itu berlaku di Hospital SSKM semalam ke atas Arun Sandhukh, 53, semasa dia menerima rawatan kerana penyakitnya itu, kata akhbar Asian Age.

Pihak berkuasa hospital berkenaan mengakui banyak tikus berkeliaran dalam wad namun enggan mengulas lebih lanjut mengenai kejadian tersebut.

"Tidak seorangpun jururawat berada bersama pesakit yang mengerang kesakitan. Alat kemaluan lelakinya putus digigit tikus," kata seorang saudara kepada lelaki malang itu yang hanya dikenali sebagai Bishwanath kepada pemberita.

Ahli keluarga mangsa yang datang melawat menemui Arun mati berlumuran darah, kata laporan itu.

Kejadian malang di hospital yang tidak cukup kelengkapan dan sesak dengan pesakit di Kolkata, ibu negeri Bengala Barat itu telah menarik tumpuan media beberapa minggu kebelakangan ini.

Sabtu lalu, seorang pekerja pembersih hospital yang pemabuk di Kolej Perubatan Calcutta dilaporkan telah mencabut topeng oksigen seorang bayi yang berusia tiga minggu mengakibatkan kematiannya.

Dalam satu lagi tragedi malang di sebuah hospital swasta juga di Kolkata, pada 9 Disember lepas, lebih 90 orang mati lemas terhidu asap dalam satu kebakaran di bangunan hospital tersebut
.

Noh Omar Mau Lantik Syarikat Taik BN

Cakap-cakap taik dari Noh Omar amat memualkan. Noh bersama umno-apco nak majukan lagi Selangor dengan pembangunan jika BN memerintah. Kenapa sekarang ni Selangor tak cukup bangunan ke? Ko buat apa Khalid? Khir Toyo pun sampai muntah bikin bangunan batu hinggakan 'zero' taman stinggan dia kerjakan. Bertempiaran rakyat cari perlindungan.

Khir Toyo a.k.a umno-apco banyak kotorkan imej Selangor dengan pemilikan dan penerokaan secara haram tanah-tanah kerajaan. Laba dari kerja kotor tersebut, Khir Toyo dijatuhkan hukuman penjara 12 bulan kerana sabit kesalahan.

Bangan sungguh kau ni Noh. Apa kaitan maju dan kotor? Rakyat Selangor sekarang majoriti boleh makan 'kek' bukan 'habuk biskut' yang dihidangkan umno-apco dulu-dulu. Lainlah umno-apco dah merasa keenakan 'kek taik' kat Penang nung. Dasar umno jamban taik...

SHAH ALAM 29 Dis. - Timbalan Pengerusi Barisan Nasional (BN) Selangor, Datuk Seri Noh Omar berkata, BN akan memastikan Selangor terus maju dengan pembangunan jika kembali menawan negeri itu pada pilihan raya umum ke-13.

"Selangor dulu maju tetapi sekarang kotor,” katanya semasa berucap selepas melawat ruang-ruang pameran di Karnival Sayangi Selangor di i-City, Seksyen 7, di sini yang bermula semalam hingga malam tahun baru pada Sabtu ini.

Beliau berkata, Selangor menjadi kotor selepas keputusan kerajaan negeri menamatkan kontrak pengurusan sisa pepejal dan pembersihan awam daripada Alam Flora Sdn Bhd dan melantik kontraktor-kontraktornya sendiri.

Katanya, BN menyedari mengenai kelemahan itu dan akan memperbaikinya jika diberi peluang menerajui kembali Selangor.

MCA Penang Terbuasir, MCA Pusat Terkincit

alt

PULAU PINANG 29 Dis. - MCA menerima tamparan hebat kali ini apabila Ketua Pemuda MCA Pulau Pinang, Eng Hiap Boon mengumumkan perletakan kesemua jawatan dslsm parti berkuat kuasa serta merta.

Beliau juga mengepalai lebih 400 ahli membuat pengumuman rasmi keluar dari parti MCA yang turut mengakibatkan 2 Cawangan MCA di Pulau Pinang dibubarkan.

Ditanya alasan tindakan drastik ini dilakukan, Eng mendakwa ini adalah satu signal buat kepimpinan MCA yang mesti menerima kenyataan bahawa ahli-ahli di peringkat akar umbi semakin kecewa dengan corak kepimpinan parti tersebut pada masa kini.

Beliau turut mendakwa ahli-ahli MCA majoritinya tidak dapat menerima kepimpinan yang tidak bermoral dan beretika bagi memimpin sebuah parti yang dinamik seperti MCA.

Perbalahan dalaman parti, tambahnya, semakin buruk dan para pemimpin pula didakwanya enggan melibatkan diri dengan akar umbi atau berkhidmat kepada rakyat secara ikhlas.

Eng yang dikenali MCA merupakan salah seorang penyokong kuat bekas Presiden MCA, Datuk Seri Ong Tee Keat menafikan sekeras-kerasnya tindakan ini adalah atas faktor tersebut.-klpos

Thursday, December 22, 2011

Pemuda PJU: Pi Lah Tampar Budak Gay Ni

Bukan salah ibu mengandung, bukan silap didikan keluarga, agaknya. Tetapi salah kerajaan umno-apco Malaysia kerana tiada undang-undang khusus bagi menghukum puak gay dan maknyah. Salah umno-apco lagi... lagi-lagi umno-apco.

“Tiada undang-undang terhadap gay - Polis”, itulah tajuk yang memenuhi ruang Utusan Malaysia pada 2 Januari lepas. Menurut Pegawai Turus Perjudian, Kongsi Gelap dan Maksiat (D7) Kuala Lumpur, Deputi Supritendan Razali Abu Samah, siasatan pelaku seks songsang adalah mengikut Seksyen 377 Kanun Keseksaan kerana meliwat. “Bagaimanapun, amat sukar kedua-dua individu yang melakukan seks luar tabii itu untuk tampil memberi keterangan yang menyebabkan pihak berkuasa tidak boleh membawanya ke muka pengadilan. Ini berlaku kerana kedua-dua pelaku seks songsang itu melakukannya secara rela tanpa paksaan. Biasanya, dalam serbuan yang dibuat, individu terlibat mengakui ada aktiviti seks yang dilakukan berdasarkan kondom-kondom basah yang ditemui tetapi enggan memberi keterangan ketika dalam siasatan,” kata Razali. Polis mengenal pasti empat kelab gay yang berselindung di sebalik pusat urut di sekitar ibu negara.

Si gampang macai dan kuda Haji Najib para Pemuda umno-apco PJU sonyap ajo. Apo ko tak raso apo ko bilo maruah kau dicalar dan dirobek secara langsung dimato dunio? Ko pun donat ko? Naik mual nak muntah aku dengan fe'el jelek si Ariff Alfian sekor ni.

Ariff telah mencelikkan seisi dunia bahawa Malaysia juga memiliki gay terhebat.

Kharkkkk ptuuiiii!!!

Wednesday, December 21, 2011

Melayu umno-apco Bangang Sondol Sama Melayu

Itulah ramai orang cakap antara reramai kelompok Melayu seluruh dunia maka kelompok yang paling bodoh dan bangang ialah Melayu umno-apco sebab gangster umno-apco ni berani sakat dan sondol sesama Melayu je. Depa tak berani dan kecut telur bila berdepan dengan bangsa lain.


Oleh kerana takde isu nak diselongkar tentang PR tambahan umno-apco terkedu dengan pembongkaran demi pembongkaran oleh PR pasal kerja-kerja jahat umno-apco, depa alih perhatian dan isi masa lapang dengan melayan budak hingusan kata depa yang berusia 22 tahun. Apalah sangat maruah Haji Najib kalau takat diturunkan bendera bermuka-muka Haji Najib tu jika dibandingkan dengan dosa ke atas Tantuya yang diketahui dunia, lagi menjatuhkan maruah semua Melayu 7 benua.

Wahai pakcik yang budiman, janganlah jadi bangang melalak melaung tak bertempat. Jagalah maruah kamu, malulah sket kat anak cucu yang tengok perlakuan pelik seorang tua. Patut mengajar anak muda kat sekeliling kamu tu erti adab dan sopan, ini makin meroyan mengalahkan orang muda. Mana dia semangat Rukunegara No.5 yang selalu dimainkan kat radio. Tak menghayati ke? Wakil MIC dan MCA ada melalak ke?

Aku konfem tahun depan Haji Najib tak senarai pendekkan pun nama pakcik sebagai penerima anugerah Maal Hijrah kerana hebat pakcik meraung melalak membela maruah umno-apco ni. So jangan lebih-lebih.



Hehh... apsal pakcik tak pegi meraung melalak membantah penayangan filem Nasi Lemak 2.0 sebelum ni? Sewajibnya pakcik ajak samseng umno-apco penuhi pawagam berdekatan yang menayangkan filem NL2.0 tu sambil bawak sepanduk dan berdemo. Kenapa pakcik perlu berdemo? Pakcik tak tahu ke? Bodohnya pakcik! Kerana Nasi Lemak 2.0 adalah filem arahan Namawee yang telah 'modified' lagu negaraku.



Sunday, December 18, 2011

Semoga Bukan Hangat2 Taik Ayam

Kita mendoakan semoga niat beliau ikhlas untuk bersama berjuang menegakkan keadilan di dalam Pas/PR. Kita faham sangat fe'el bekas orang umno-apco menjadi amalan rela menggadaikan maruah atau mengkambing hitamkan orang lain atau mencipta batu loncatan bagi mendapatkan 'habuan' dari lanun umno-apco.

Pihak Pas/PR pula usah melatah menelan masak-masak apa yang mereka perkatakan. Luangkan sedikit masa untuk meneliti dan mengkaji sebab musabab disebalik tindakan mereka. Jangan mudah memberikan jawatan dan pangkat sepertimana yang memusibahkan Parti Keadilan akibat tindakan keji 'katak-katak' segera dalam PKR.



Thursday, December 1, 2011

Bekas Bakal MB Kelantan Tin Kosong

Dia sombong, dia gah, dia cakap besar, dia hati besar dan...... dia malu besar. Angan nak jadi Menteri Besar akhirnya maruah tercalar.

Dia tak fikir, dia tak studi, dia tak kaji akhirnya...... ucapan tin kosongnya makan diri, nampak bodoh macam bebiri.

Kata-kata kelentong;


Hakikatnya ialah ;

KUALA LUMPUR: Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim mendesak siasatan dilakukan terhadap tindakan Felda meminjam sebanyak RM6 bilion daripada Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP.

Anwar juga mempersoalkan pihak yang mengarahkan KWSP meminjamkan jumlah yang begitu besar dan tidak pernah dibentangkan di parlimen.

Menurut Anwar, pihaknya percaya bahawa bayaran balik bagi pinjaman berkenaan akan ditangguhkan kerana kerugian yang ditanggung kumpulan Felda, Felda Global Ventures.

“Kami juga percaya pelaburan luar negara yang dibuat oleh Kumpulan Felda dengan menggunakan wang yang dipinjam daripada KWSP itu semuanya mengalami kerugian,” kata Anwar ketika sidang media di lobi parlimen hari ini.

Anwar berkata, pelaburan tersebut yang dibuat menerusi Felda Iffco Sdn Bhd, Twin Rivers Technologies US, TRT-ETGO Canada, Felda Global Ventures Middle East dan juga Felda Global Ventures Arabia semuanya mencatatkan kerugian terkumpul dari tahun 2007 hingga 2010 hampir RM500 juta.

Menurutnya lagi, pihaknya juga difahamkan bahawa pelaburan yang dibuat di Twin Rivers Technologies AS, sebuah kilang minyak dan lemak di AS, adalah pelaburan terburuk yang pernah dibuat dalam sejarah korporat Malaysia- dengan Pelaburan awal sebanyak RM175 juta.

“Kami difahamkan selepas Felda Global Technologies memperoleh Twin Rivers Tecnologies US, Bank of America telah menuntut USD100 juta pinjaman kepada Twin Rivers Technologies US, sehingga Felda Global harus mengambil RM300 juta pinjaman dari CIMB untuk membayar kepada Bank of America.

“Difahamkan juga Felda Global telah menghabiskan sebanyak RM600 juta untuk kilang penghancur di Kanada di bawah anak syarikat Twin Rivers Technologies US, TRT ETGO Kanada, yang sampai sekarang tidak pernah membuat sebarang keuntungan,” katanya lagi.

Beliau dalam masa sama menimbulkan persoalan samada Felda Global telah membuat pinjaman daripada TRT ETGO Kanada sekitar RM100 juta.

Anwar berkata, sekiranya benar Felda telah meminjam sebanyak RM6 bilion daripada rakyat melalui KWSP, Pakatan Rakyat menuntut siasatan dilakukan, sama seperti penyiasatan yang dibuat ke atas Sime Darby.

Menurutnya, siasatan juga perlu dilakukan terhadap pengurusan Kumpulan Felda seperti Ketua Pegawai Strateginya, Suzana Wati Idayu Othman dan lembaga pengarahnya, yang menyebabkan kerugian dalam semua pelaburan di luar negara.

“Mereka perlu bertanggungjawab di atas kecuaiaan mereka lakukan. Di bawah Akta Felda, keputusan pelaburan semua Kumpulan Felda pada dasarnya memerlukan kelulusan Menteri yang bertanggung jawab atas Felda, yang sejak tahun 2007, dijawat oleh Dato ‘Seri Najib Tun Razak.

“Sama ada kerugian dalam pelaburan itu telah didedahkan kepada Dato ‘Seri Najib atau tidak didedahkan kepada Dato’ Seri Najib oleh pihak pengurusan Global Felda, kerugian dalam pelaburan itu adalah tanggungjawab pengurusan Felda Global dan Dato ‘Seri Najib.

“Siasatan perlu dilakukan dan didedahkan kepada rakyat,” tegasnya.

Dalam Dewan yang mulia pun mamat ni sanggup kelentong, apatah lagi kat padang di depan rakyat maka akan lebih-lebih lagi lah kelentongnya. Nasib baik Awang kalah tak sempat naik takhta MB Kelantan, kalau tidak rakyat Kelantan hari-hari makan kerabu kelentong Awang Adek.

SPR Buat Bodoh-bodoh Lembu

Sudah gaharu cendana pula, mula-mula panau kemudian jadi kurap pula. Kalau bab silap itu ini dalam daftar SPR bagi aku takde lain kecuali itu semua hasil kerja jahat SPR dengan kerjasama JPN. Talibarut Laknat kelas pertama aku bagi untuk kedua agensi tu.

Nama lelaki, jantina perempuan
Oleh : M. JEFFRI RAZALI
Tarikh : December 1, 2011
daftar2

AYER KEROH - Seorang lelaki terpaksa membatalkan hasratnya mendaftar sebagai pengundi buat sementara waktu apabila mendapati nombor kad pengenalannya telah didaftarkan sebagai seorang pengundi dengan menggunakan nama individu lain.

Walaupun lelaki berusia 38 tahun itu menetap di Petaling Jaya, Selangor, namun sema­kan menggunakan laman web rasmi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) mendapati nombor kad pengenalannya telah didaftarkan sebagai pengundi di Kuala Krai, Kelantan.

Lebih aneh, apabila nama individu yang tertera dalam senarai berkenaan iaitu Zulkifly Mohamed Yusof dikategorikan sebagai berjantina perempuan.

Adun Ayer Keroh, Khoo Poay Tiong berkata, ia hanya disedari apabila lelaki terbabit ke DAP Melaka untuk mendaftar sebagai pe­ngundi baru.

Menurutnya, lelaki terbabit mendakwa tidak pernah menetap di Kelantan.

“Apabila mendapati nombor kad pengenalan barunya telah didaftarkan, kami memeriksa nombor kad pengenalan lamanya pula kerana memikirkan ia mungkin satu kesilapan.

“Bagaimanapun, nombor kad pengenalan lamanya turut didaftarkan atas nama orang berkenaan,” katanya kepada media selepas membawa perkara itu untuk perhatian SPR Melaka di Menara Persekutuan, di sini, semalam.

Poay Tiong berkata, aduan rasmi telah dibuat semasa pertemuannya dengan pegawai SPR Melaka bagi membolehkan SPR menyiasat perkara berkenaan.

Sementara itu, seorang jurucakap SPR ketika mengesahkan laporan itu berkata, siasatan akan dijalankan sebelum tindakan susulan diambil
.

Cinta, Kasih & Sayang Acuan umno-apco

Beginilah gamaknya maksud CKS yang disanjung sangat oleh puteri umno-apco. Ibarat pepatah bapak grenet anak dynamite. Seharusnya puteri umno-apco mengambil peluang dari saranan Haji Najib meminta semua ahli umno-apco berCKS kerana ia bertepatan dengan resmi ahli puteri umno-apco yang gatal merenyam.

Buat maksiat dalam kereta
Oleh : NIK AMIRULMU’MIN NIK MIN
Tarikh : November 28, 2011
maksiat

KUANTAN - Memalukan. Itulah perkataan yang sesuai menggambarkan perbuatan tidak senonoh dua individu dipercayai sepasang kekasih apabila tanpa segan silu melakukan maksiat dalam kereta yang diletakkan di tempat letak kereta belakang lorong kedai, Jalan Datuk Lim Hoe Lek di sini, petang semalam.

Perbuatan terkutuk pasangan berusia dalam lingkungan 20-an itu sempat dirakam orang awam kebetu-lan berada di kawasan itu.

Lebih memalukan, pasangan wanita yang melakukan adegan itu nampak sopan dengan bertudung dan berbaju kurung.

Orang awam dikenali sebagai Fook berkata, adegan memalukan dalam kereta jenis Proton Saga itu berlaku kira-kira 20 minit.

Menurutnya, dia kebetu-lan di pejabat berhampiran kawasan itu ternampak kelibat mencurigakan pasangan terbabit sebelum keluar meninjau kerana bimbang berlaku kejadian jenayah di situ.

“Selepas mengamati barulah saya tahu peristiwa sebenar di mana pasangan kekasih itu sedang asyik bermadu asmara di tempat terbuka tanpa segan silu,” katanya.

Fook berkata, tidak lama kemudian dia ternampak kereta itu beredar namun masih berlegar di kawasan terbabit sebelum meninggalkan kawasan itu.

Sementara itu, seorang pekerja swasta di kawasan berkenaan yang mahu dikenali sebagai Rahman berkata, lorong belakang yang agak tersorok dan jarang dilalui kenderaan memberi kesempatan kepada pasangan gelojoh nafsu seperti itu melakukan aksi terlarang.

Dia berkata, beberapa rakannya pernah menceritakan terserempak dengan pasangan kekasih yang sedang memadu asmara dalam kereta seperti mana aksi yang dirakamkan itu.

“Kalau boleh, pihak berkuasa agama turut memberi tumpuan dan membuat rondaan di kawasan lorong belakang bagi membendung gejala negatif ini.

“Mungkin pasangan kekasih seperti itu berani melakukan maksiat kerana mereka tahu kawasan itu ‘selamat’ dan tersorok,” katanya. -sinar.

Tuesday, November 29, 2011

HaHaHaa! Ketua Peneroka Nak Lutu Kepala Isa

Dakwa dihina, Ketua Peneroka Felda beri Isa Samad 14 hari minta maaf

Oleh G. Manimaran
November 28, 2011

KUALA LUMPUR, 28 Nov — Ketua peneroka Felda, yang juga seorang ahli lembaga pengarah agensi itu, memberi masa 14 hari kepada Pengerusinya Tan Sri Isa Samad yang didakwa mengeluarkan kata-kata menghina beliau dalam satu taklimat di Kuala Pilah awal bulan ini.

Shamsuddin Othman berkata mengeluarkan kenyataan menghina pemimpin Jawatankuasa Perunding Peneroka (JKPP) Felda, selaku ketua kepada para peneroka, dengan mengeluarkan ayat seperti “jika budak kecil, saya dah lempang”, “munafik”, “pembohong”, “penipu” dan “jika saya jumpa saya akan lutu dia”, tidak sepatutnya dikeluarkan oleh Isa selaku pengerusi agensi kemajuan tanah persekutuan itu.

“Ini kali pertama seorang Pengerusi Felda mengeluarkan kata-kata menghina seorang ketua peneroka, bukan sahaja pemimpin peneroka, saya kira keseluruhan peneroka rasa terhina dengan kenyataan Tan Sri Isa,” kata beliau pada sidang media di sini hari ini.

Rakaman ucapan Isa turut ditayangkan pada sidang media yang dihadiri oleh sembilan naib pengerusi JPP Wilayah dan Gerakan Persatuan Wanita.

Berdasarkan kandungan ucapannya, Isa didapati mendakwa bahawa Shamsuddin yang diturut dipanggil sebagai “Pas Sam” tidak faham-faham meskipun sudah berkali-kali dijelaskan mengenai proses penyenaraian Felda Global Ventures.

Shamsudin (gambar), 59, dari Felda Wilayah Johor Baru berkata, Isa mengeluarkan kenyataan itu ketika memberi taklimat mengenai penyenaraian Felda Global Ventures di Kuala Pilah bagi peneroka-peneroka Felda Wilayah Raja Alias pada 12 November lalu.

“Saya akan lantik peguam dan akan memberi masa 14 hari kepada Isa agar meminta maaf. Oleh kerana beliau mengeluarkan kenyataan itu secara terbuka, di khalayak ramai, maka saya mahu beliau meminta maaf secara terbuka di lima akhbar tempatan,” kata beliau lagi.

Shamsuddin yang memegang jawatan Pengerusi JKPP sejak 15 tahun lalu dan sebagai ahli lembaga pengarah sejak lima tahun lalu berkata, beliau menyedari Isa mengeluarkan kata-kata berbuat mengaibkan itu pada sebelah malam 12 November.

“Tetapi saya tidak mengambil apa-apa tindakan, saya pun tidak menghubungi beliau... hanya berharap beliau akan akan menghubungi saya dan meminta maaf, saya harap beliau tahu kesilapan beliau dan tahu apa yang patut dilakukan, tetapi sehingga kini tidak berbuat demikian.

“Jadi, saya terpaksa mengambil tindakan ini, memaklumkan kepada media. Saya mahu beliau memohon maaf dalam 14 hari... saya rasa saya telah dihina dan diaibkan dengan kata-kata ini,” kata beliau yang akan memutuskan tindakan susulan selepas tempoh itu berakhir.

Shamsudin sambil menafikan tindakannya dipengaruhi oleh mana-mana pihak atau parti politik berkata, “saya mahu beri beliau (Isa) peluang.”

Kenyataan media yang dikeluarkan menyebut Isa tidak layak menerajui Felda.

“Malah, boleh disimpulkan cakap-cakap beliau bahawa usaha-usaha beliau lakukan untuk kebaikan peneroka tidak lebih sekadar menanam tebu di bibi,” katanya.

Sunday, November 27, 2011

Mat Gusti Tunjuk Gedebe

Ewahh..ewahh..cakap besar Mat Isa ning. Acu berdepan dengan peneroka yang kau duk kutuk tu, cuba TEST tengok jika kau tak kena Penampar Terbang atau Penumbuk Lentang silap haribulan kau terlentang. Dah lah menipu membaham pitih para peneroka pastu mencabar orang pulak. Aku bimbang nanti ada plak traktor sawit terbabas langgar kereta Mat Isa.

Tuesday, November 1, 2011

Cinta Gelap: Hubungan Dagang Israel-Malaysia

Entah kenapa hari ni ungkapan 'Celaka' senantiasa berlegar diminda. Kusut memikirkan kemusnahan apa lagi yang bakal ditujahkan oleh umno-apco terhadap negara yang dicintai ini dan kezaliman apa lagi bakal melilit sendi dan urat seluruh rakyat marhaen.

Celaka dalam diam rupanya benar umno-apco telah lama menjalankan hubungan dagang dengan negara laknatullah israel. Inilah para pemimpin yang puak gerombolan julang dan banggakan rupanya menjadi 'gunting dalam lipatan' mengkhianati amanah umat Islam dan non-Islam Malaysia yang tidak mengiktiraf israel.

Talam dua muka umno-apco bermuka-muka dengan mewujudkan polisi anti-israel sebaliknya mereka 'bermain belakang' dengan israel dalam hal perdagangan. Lihatlah olehmu, bukalah pintu hatimu wahai penganut mazhab umno-apco. Pemimpin gerombolan sedang membawa negara ke arah kehancuran dan sedang mengetok gendang bala Tuhan untuk kita semua.

Janganlah kita tunggu sehingga Allah turunkan bala yang lebih besar dan dahsyat ke atas rakyat Malaysia. Cukuplah dengan bala ekonomi, bala jalanraya dan bala sosial yang Dia timpakan sebagai tanda peringatan.

Berikut merupakan petikan ucapan YB Er Teck Hwa, Ahli Parlimen Bakri semasa
membahaskan Belanjawan 2012 Peringkat Dasar pada sessi Dewan Rakyat
bertarikh 17 Oktober 2011. Diekstrak dari Penyata Rasmi Dewan Rakyat yang
dimuat turun dari laman web rasmi Parlimen Malaysia.

Soalan beliau mudah saja, benarkah kenyataan ini? Kalau tak benar,
PM harus nafikan kenyataan Mischa Harish.

"Seterusnya, saya hendak bangkitkan lagi satu isu iaitu Profesor Dr. Syeikh Yusuf
Al-Qardhawi dalam khutbah Jumaat bertarikh 12 April 2002 seperti disiarkan
di dalam fatwa, hakam dan...‘muhadaroh’ telah menyeru umat Islam dan negara Islam
untuk memboikot semua produk dan membatalkan hubungan dagangan dengan Israel.
Beliau menegaskan bahawa perbuatan mengadakan hubungan dagangan dengan Israel
adalah tergolong dalam dosa-dosa besar dan kerajaan adalah bertanggungjawab untuk
melaksanakan dasar tersebut.

Malaysia sebuah negara yang kononnya tidak mengiktiraf kewujudan negara Israel.
Itulah persepsi yang cuba diwujudkan kononnya kerajaan Barisan Nasional ini membentuk
polisi anti-Israel dan pro Palestin. Akan tetapi sedar atau tidak kita sebenarnya mempunyai
hubungan dagangan secara langsung dan tidak langsung dengan Israel dan ini merupakan
pengkhianatan terhadap polisi negara ini. Malah, ia seperti menipu dunia dan rakyat Malaysia
berkaitan hal ini. Sebelah tangan kita anti-Israel tetapi sebelah tangan lagi kita membantu ekonominya.

Berdasarkan satu artikel dalam laman web anakmudamalaysia.com, Solidariti Anak Muda Malaysia
telah menyatakan secara jelas bahawa, Dalam satu sesi pemerintahan ini memunculkan imej anti-Israel
dan pro Palestin. Malah pemerintah ini pula me’wajah’kan lawan politik dalam negara sebagai
agen Yahudi dan Israel dalam pelbagai imej seolah-olah anti Islam. Namun dalam wajah yang lain,
Malaysia ialah antara negara umat Islam yang dipimpin oleh pemimpin Islam telah menjadi
rakan dagang penyumbang kepada ekonomi Israel. Beberapa bukti seperti borang kastam
yang membuktikan bahawa Malaysia merupakan rakan dagang yang memastikan ekonomi Israel
terus segar dan terus berupaya membeli senjata untuk membunuh umat Islam Palestin
turut telah didedahkan kepada umum.

Dahulu sememangnya Malaysia mempunyai satu undang-undang yang dipanggil Akta Larangan Perdagangan yang menghalang sebarang hubungan dagang secara langsung dan tidak langsung dengan dua buah negara iaitu Israel dan Afrika Selatan kerana dasar Apartheid. Namun sebaik sahaja dasar Apartheid di Afrika Selatan runtuh maka pada tahun 1994 di bawah Kabinet Tun Mahathir dasar kerajaan telah diubah dengan meluluskan pindaan Akta Larangan Import (Pindaan Bil.7) yang bukan sahaja menarik balik sekatan larangan dagangan dengan Afrika Selatan. Akan tetapi kesempatan diambil untuk menjalinkan hubungan dagangan dengan Israel. Sejak daripada itu Malaysia menjadi antara rakan dagangan utama dan penyumbang kekuatan ekonomi kepada negara haram Israel ketika kebanyakan negara memboikot Israel.

Di perpustakaan Kementerian Perdagangan dan Perindustrian Antarabangsa dengan jelas
terdapat banyak bahan-bahan mempromosi produk Israel seperti majalah Israel-Asia Trade,
Israel Review, buku Advantage Israel, Trade Policies Review Israel,
Advance Technology From Israel, Opportunity Israel, The Economics of Israel,
Douanes (iaitu buku kod tarif perdagangan Israel)
dan beberapa lagi.

Micha Harish, Israel Minister of Industry and Trade, Israel-Asia Chamber of Commerce
pernah menulis kata-kata aluan yang dipetik dalam satu majalah promosi perdagangan
Israel seperti berikut dengan izin, “The public declaration of the Malaysian Prime Minister
and Minister of International Trade and Industrial that their country intends to pursue
economic relations with Israel is another milestone in the development of trade this continent. “

Micha Harish menggambarkan bahawa Perdana Menteri Malaysia telah menyatakan
hasrat dengan kementeriannya, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri
bahawa Malaysia ingin mewujudkan hubungan ekonomi dengan negara Israel.
Benarkah kenyataan ini? Sekiranya tidak benar Perdana Menteri harus menafikan
kenyataan Micha Harish ini. Sekian terima kasih." - che'gubard.

Kerana umno-apco, Atlit Israel Boleh Masuk

Celaka Sabri Chik. Buat malu rakyat Ganu sungguh mung ni. Ada dua dosa besar mung sedang buat sekarang ni. Pertama mung relakan kemasukan menatang atlit Israel, dan kedua mung cakap LEBONG mung tuduh orang lain buat kerja yang bukan-bukan. Busuk kohong mulut mung Sabri Chik.

Mana-mana puak gerombolan yang sokong mung dan menaikkan mung terutamanya gerombolan Parlimen Kemaman sama-sama mendokong saham neraka yang Sabri kendong.

SHAH ALAM, 1 Nov : Dakwaan Menteri Belia dan Sukan, Datuk Ahmad Shabery Cheek bahawa Kerajaan
Negeri Selangor terlibat dalam kemasukkan seorang warganegara Israel ke Malaysia sebagai suatu yang
palsu dan berunsur fitnah.

Exco Pelancongan, Hal Ehwal Pengguna dan Alam Sekitar Selangor, Elizabeth Wong menyatakan
Menteri Belia dan Sukan itu tidak sepatutnya menuding jari kepada pihak lain(kerajaan Selangor).

"Sebagai seorang menteri, beliau patut sedar hal imigresen berada di bawah bidangkuasa Kerajaan Persekutuan,"katanya.

Semalam di parlimen Shabery mendakwa Kerajaan Negeri Selangor pimpinan Pakatan Rakyat
bertanggungjawab dalam kemasukkan warganegara Israel itu untuk perfileman siri televisyen realiti antarabangsa, "The Challenger Muay Thai."

Mengulas lanjut, Elizabeth yang juga merupakan Adun Bukit Lanjan menegaskan bahawa Selangor
tidak terlibat dalam penganjuran persaingan tersebut sama ada dari sudut pemilihan ahli sukan
ataupun penerbitan siri televisyen tersebut.

"Jika kami dimaklumkan, Kerajaan Negeri Selangor pasti memohon kepada Kementerian Belia
dan Sukan dan Jabatan Imigresen supaya menolak kemasukkan warganegara Israel tersebut," katanya

Elizabeth menerusi kenyataan medianya hari ini dengan jelas menegaskan Pakatan Rakyat
berpendirian teguh dengan semangat setiakwan dengan rakyat Palestin sekaligus menolak
sebarang hubungan diplomatik, perdagangan, budaya ataupun sukan dengan rejim Zionis-Israel.

Ini merupakan kali kedua pada tahun ini Menteri Belia dan Sukan telah membenarkan
warganegara Israel memasuki Malaysia dengan pas masuk khas.

"Kami menyeru Kerajaan Persekutuan untuk menghentikan pengeluaran pas masuk khas kepada
warganegara Israel sehingga negara Israel mengiktiraf kenegaraan Palestin,"katanya.

Sebagai makluman, penerbit siri tersebut merupakan pihak yang mengeluarkan program-program
televisyen lain yang telah memenangi anugerah seperti "The Contender," "The Biggest Loser Asia"
dan "The Apartment."-tvs

Wednesday, October 26, 2011

Bukan Pitih Aku Tapi Pitih Kau Pitih Rakyat

Penzalim rakyat no.1, 'dua makhluk ciptaan Tuhan di anugerahkan kepandaian dengan menipu dan mengkelentong. Tipu-tipu masuk poket, kelentong-kelentong masuk poket. Kena tipu depa percaya, dikelentong pun depa telan jua. Jenis manusia gerombolan buta hati dan mata.


Di bawah ini bukan tipu dan kelentong punya cerita tetapi benar dan sahih punya cerita. Bagai nak rak mereka bermaharajalela...

1- Kerajaan didesak perjelas projek lembu RM250j
Kerajaan diminta menjelaskan kegagalan projek RM250 juta Pusat Feedlot Kebangsaaan yang dikaitkan dengan seorang menteri Umnoyang dikatakan gagal walaupun menelan belanja besar.

2- RM770,000 untuk bekalkan elektrik kepada satu rumah
Tenaga Nasional Berhad (TNB) membelanjakan RM770,000 untuk membekalkan tenaga elektrik kepada sebuah rumah di bawah Projek Bekalan Elektrik Luar Bandar (BELB), dedah Laporan Ketua Audit Negara.

3- Audit: Projek komputer sekolah di Sabah gagal
Projek makmal komputer sekolah harian di Sabah yang bernilai RM160.74 juta yang bertujuan membina bangunan, membekalkan dan pemasangan perabot dan peralatan ICT didapati telah gagal mencapai objektifnya, dedah Laporan Ketua Audit Negara 2010.

4- Kem tentera RM214 juta tak lengkap tapi mulai rosak
Projek pembinaan Kem Muara Tuang, Sarawak yang selesai pada Februari tahun lalu, masih belum lengkap dan beberapa kecacatan serta kepincangan mula terserlah, kata Laporan Ketua Audit Negara 2010.

5- Audit: Lebuhraya Senai-Desaru gagal ujian jalan
Laporan Ketua Audit Negara 2010, berhubung pengauditan Lembaga Lebuhraya Malaysia (LLM) mendapati beberapa kontraktor telah membina lebuhraya Senai-Desaru di beberapa bahagian dengan turapan Dense Bituminous Macadam (DBM) yang kurang daripada ketebalan minimum 95 mm.

6- Harga binokular 'zoom' 29 kali lebih tinggi
Jabatan Taman Laut Malaysia (JTLM) membelanjakan RM56,350 bagi sepasang ‘binokular marin’ atau teropong visi malam, 29 kali lebih tinggi daripada harga pasaran bernilai RM1,940, dedah Laporan Ketua Audit 2010.

7- Keuntungan syarikat dikuasai kerajaan susut
Empat puluh peratus daripada syarikat-syarikat yang dikawal oleh Kementerian Kewangan - atau 19 daripada 47 syarikat-syarikat seumpama ini mengalami kerugian pada tahun 2009, menurut Laporan Ketua Audit Negara 2010.

8- Menteri dicabar jelas RM110 juta untuk petani
PKR Selangor mencabar Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani Datuk Seri Noh Omar memberi penjelasan berhubung ketirisan peruntukan RM110 juta untuk diberikan petani, seperti dinyatakan dalam Laporan Audit Negara.

9- Mara ditegur beli peralatan pada harga tinggi
Di sebalik membelanjakan peruntukan RM54 juta untuk menyediakan kursus latihan bagi golongan miskin tegar, Majlis Amanah Rakyat (MARA) membelanjakan wang untuk mendapatkan peralatan tertentu - seratus peratus lebih tinggi berbanding harga pasaran.

10- MSN 'perkudakan' peruntukan RM5.66 juta
Lapan belas daripada 23 kuda baka khas yang dibeli oleh Majlis Sukan Negara (MSN) untuk menyertai pertandingan ekuestrian dan sukan lasak terpaksa diagihkan kepada pelbagai jabatan kerajaan kerana kuda-kuda yang dibeli pada 2008 itu gagal memenuhi kriteria yang ditetapkan oleh Persekutuan Ekuestrian Antarabangsa atau Federation Equestre Internationale.

11- LPKP ambil masa 700 hari untuk selesai kes, aduan
Laporan Ketua Audit Negara 2010 mendedahkan ada kes tangkapan dan aduan oleh Lembaga Pelesenan Kenderaan Perdagangan (LPKP) mengambil masa lebih 700 hari untuk diselesaikan.

- MTD KOTA LAMA

Saturday, October 22, 2011

Perangai Yahudi Semakin Menjalang Dalam umno-apco

(tentera yahudi menzalimi rakyat Palestin)

Alahai semakin teruk meroyan puak gerombolan ni. Maruah yang hitam tercalar terus dirobek dengan perilaku luarbiasa dan memalukan barua-barua mereka. Konon nak jaga kepentingan politik sebaliknya rakyat nampak kezaliman persis sikap tentera Yahudi.

Cuba kita bandingkan apa persamaan yang nyata antara perilaku jahat rejim yahudi di atas ( dalam gambar) dengan perilaku zalim polis penjilat kerajaan di bawah ini terhadap Ketua Pemuda AMK.


Ketua Pemuda PKR, Shamsul Iskandar Md Akin hari ini diheret daripada menunaikan solat Jumaat di masjid Universiti Islam Antarabangsa, sebelum perhimpunan membantah penggantungan tugas Profesor Dr Abdul Aziz Bari sebagai pensyarah bermula.

Bercakap kepada Malaysiakini selepas kejadian itu, Shamsul Iskandar berkata beliau diangkut dan ditarik ke dalam sebuah Proton Satria hitam dan dibawa keluar dari perkarangan universiti itu.

Beliau yang merupakan bekas pelajar UIA itu berkata kira-kira 15 orang - ada yang berpakaian seragam pengawal keselamatan dan ada juga yang tidak - menahannya sebaik sahaja beliau mengambil wuduk.

“Saya beritahu saya mahu solat dahulu kerana iqamat mula dibacakan, tetapi mereka kata tidak boleh dan malah mereka juga tidak boleh menunaikan solat,” katanya. - Malaysiakini.

Thursday, October 20, 2011

Menjelang 2020, Malaysia Akan Bankrap

Rupanya CheDet dah tau mungkin menjelang 2020 Malaysia akan bangkrap. Wawasan 2020 sekadar halwa minda bagi mempamirkan kehebatan pemerintahannya konon. Malangnya CheDet mudah lupa, dia lah pencetus kegawatan bakal membawa negara ke era kebangkrapan. Menjelang 2020, baka warisan pasti bertambah, sebaliknya negara kena lelong.


Melalui dasar penswastaannya (kosmetik ekonomi), para kroni umno-apco yang mengambil alih, telah memiliki atau menerajui syarikat-syarikat kerajaan dengan rakus dan pelahap menjadi lanun durjana membaham wang rakyat, menzalimi rakyat untuk mengaut keuntungan berlipat kali ganda. Semuanya adalah hasil asuhan dajjal ekonomi kolonial, jurang ekonomi antara golongan sederhana dan miskin semakin lebar dan ketara.

Hari ini hutang negara mencecah RM500 billion, bukan million. Memang inilah kerja manusia syaitan, kejahatan mengalahkan setan, membiarkan negara tergadai asalkan nafsu serakah mereka tertunai. Dan kepala kerajaan Malaysia kekal dengan kedegilannya melanyak sumber dan hasil negara untuk mengzahirkan kuasanya. Disamping membiarkan bininya meroyan sana sini berbelanja jutaan ringgit mengkontangkan khazanah negara.

Ayuh sedarlah semua pemimpin negara yang jahat dan korup. Berubahlah kamu dengan kebaikan dan kemuliaan, bukan senantiasa 24 jam menerima penghinaan dari rakyat marhaen. Jika enggan 100% meniru kegemilangan corak pentadbiran Kelantan atau Selangor, ambillah separuh dulu. Perbaiki sedikit demi sedikit.

Kasihanilah rakyat yang terbiar dan disingkir terus dari diari JKKK atau JPP.

Petikan dari YB Hj Khalid Samad di Dewan Rakyat;

"Kita melihat bagaimana kerajaan negeri menambah pendapatan negeri yang diperolehi dari hasil dan sumber asli, mengambil kembali hutang dari mereka yang telah berhutang serta menghapuskan budaya kroni.

"Sedangkan kerajaan pusat hanya tahu menambah hutang negara dan menurut kajian yang dilakukan oleh badan bebas mengatakan jika amalah defisit ini dilakukan oleh BN, maka pada tahun 2020 hutang negara akan meningkat RM1 trilion dan ia akan membawa negara ke arah kebankrapan," sambungnya lagi.

PGU 2011.

Hudud Balun Semua Judi

Susahlah kalau bercakap dengan orang bodoh ni. Bodoh dengan diri sendiri dan sombong dengan Tuhan. Kata pepatah bodoh sombong. Bukan sekadar biasa punya bodoh sombong tetapi bodoh sombong tahap yang bisa mengheret mereka ke neraka. Sepertimana ulasan pemimpin tertinggi negara bahawa Hudud tidak akan dilaksanakan di negara ini kerana undang-undang sedia ada adalah dari Tuhan. Basuh kencing tak betul pepandai mengagungkan pulak undang-undang sesat milik penjajah laknatullah.

Pabila ketua bodoh sombong, maka anak buah semestinya bangang bahlol, orang sesat menunjuk ajar orang lain supaya bertambah sesat.

MB Nogori bercakap konon nak perangi judi siber yang semakin menular dewasa ini kat nogori dia secara besar-besaran. Bagus lah tu suatu ikhtiar membanteras maksiat dan kegiatan yang diharamkan oleh agama. Cuma yang pelik kenapa Judi haram diperangi, judi halal di bebasi? Bukankah judi tetap judi takde istilahnya haram atau halal.

Ulama umno-apco pasti menghalalkan sama judi halal, kalau dak takkan MB Nogori pun bangang. Semua ni periuk nasi beb. Kalau takde judi umno-apco lapar. Oleh itu judi halal umno-apco yang punya lah. Judi haram kena perangi sebab umno-apco takleh cari makan ikut tu.

Judi, makanan ruji umno-apco.

Wednesday, October 19, 2011

Parti Samseng a.k.a. Penyamun

Mana parti samseng dapat sumber untuk 'survive'? Jawabnya dari hasil judi, arak dan dadah.

==> judi - depa ada bela Genting Casino,
==> arak - depa 'pow' kilang Carlsberg,
==> dadah - taraf ajk cawangan pun jual dan hisap dadah.

Sumber lain mesti banyak lagi. Antaranya kutip wang perlindungan. Bukan sembarangan samseng. Paling koman pun tahap tiga calit. Jika segenap urat saraf sudah berdaki dengan hasil haram maka dalam kepala takde nak fikir sesuatu yang baik-baik, mesti yang haram. Bersekutu pulak dengan parti samseng haramjadah.

Semoga dibukakan oleh Allah pintu hidayah. Itu hakNya.


Macam-macam: Kena Sihir Melalui Facebook

Bukan salah facebook tapi salah kita. Kenapa? Kerana leka dengan menempekkan gambar yang macam-macam atau yang havoc buat tatapan umum. Betul lah itu hak kita, hak kebebasan individu. Cumanya usah kita lupa bahawa jangan kita cari musuh atau bergaduh dengan sesiapa terutamanya insan yang rapat dengan kita, kerana facebook bakal mencetuskan segalanya.

Monday, October 17, 2011

AWAS Wahai Lelaki

Jangan sesekali pandang enteng perkara sebegini. Sesetengah orang berpandangan bahawa fesyen ini masih menutup aurat tapi inilah fesyen yang dimaksudkan oleh Junjungan kita Nabi Muhammad bahawa diakhir zaman akan ada wanita yang berpakaian tetapi bertelanjang'.


InsyaAllah jagalah anak-anak perempuan kita, adik beradik perempuan kita, ibu kita dan isteri kita dari berpakaian tidak senonoh ini.

Saturday, October 15, 2011

Artis Mula Cari Platform Politik

Kata Awie "kita mau cari makan, bukan mau cari lawan".


Come on la brader, lu dah pilih jalan sesat melalui umno-apco. Program tajaan umno-apco tu pun dah bercorak lagha maksiat. Memang gelaplah kalbu lu orang ni.

Atau hidup lu orang-orang artis ni dah terkesan dengan gelombang kebangkitan rakyat sekarang. Peminat semakin berkurang ke bro?

Lu memang bijak Awie sebab lu dah sedia maklum jalan yang dibawa oleh umno-apco memang jalan hiburan, penuh kelalaian dan kesesatan. Lu datang dari jalan tu malah lu berpaut pun pada jalan sesat tu.

Dulu lu kutuk sindir artis yang bersama Pas/PR sebab nawaitu lu tiada pun untuk membawa anak muda ke jalan kebaikan kecuali hiburan dan maksiat macam kehidupan lu jugak. Lu pernah cakap sembahyang itu apa-apalah sangat. Tapi lu togok air haram tu ok plak.

Lu & the gang tak risau ke nanti PAS/PR tawan Putrajaya??

Iyealah ramai dah artis sedar dan mendapat hidayah Allah Taala terus berpaling kepada cahaya Iman dan Islam, maka para peminat yang sedia bertapak dalam Pas/PR semestinya menyokong penuh perjuangan para artis yang menyokong Islam. Mesej yang mereka bawa 'pure' untuk menyedarkan anak-anak muda khasnya.

Ntah apa ntah lagi racun yang umno-apco nak resapi minda anak-anak muda.

Boikot artis umno-apco!

PGU 2011.


Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

There was an error in this gadget

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET