Monday, June 1, 2009

Realiti Pengundi

Tengok apa dah jadi? SPR melaporkan jumlah pengundi pada hari ini di PRK Penanti adalah yang terendah peratusannya, kiranya mencatat sejarah lah selain Serawak.

Penyusutan ketara akibat puak pengecut yang telah ambil langkah awal dengan angkat kaki bukak langkah seribu meninggalkan medan perang. Meski pun dengan pelbagai reaksi serta alasan diberikan oleh ketua mereka namun masih tidak dapat menyembunyikan teluq mereka yang dalam kekecutan dan jiwa yang ketakutan.

Apa pun syabas kepada SPR (penternak hantu) kerana walau dalam situasi ketiadaan tuan mereka yakni Umno, SPR tetap mengekalkan rekod auta dan buruk mereka dalam setiap pilihanraya.

Pastinya dalam PRK Penanti tercatat sebagai bersih dari unsur-unsur hantu pilihanraya namun perangai jahat SPR tetap dapat dicium. Mana pergi semua hantu yang biasa merayau-rayau dalam setiap PRK atau PRU? Apabila takde tuan yang kasi makan maka tak timbullah para hantu masuk mengundi.

Walau hantu-hantu direhatkan dari medan pada kali ini tetapi petugas parti mendapati ramai penama yang pada tahun 2008 tersenarai telah dipindahkan ke lokaliti lain. Dengan niat secara amnya untuk mengurangkan jumlah majoriti undi yang akan memihak kepada PR.

Begitu pun demikian, PR masih mengekalkan kemenangan di Penanti dengan kemenangan bergaya tanpa tentangan sengit. Syabas PR.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET