Tuesday, June 16, 2009

Pas Samseng

Inilah dakwaan sembrono dari gerombolan yang hilang telor sewaktu di PRK Penanti. Cuba dikonarnya bahawa Pas pula yang samseng. Selama ini apa yang Pas buat adalah satu tindakan mempertahankan diri atas sikap dajjal dan jahat puak Umno memprovokasi suasana tenang pilihanraya.


Sebagai contoh kes berebut jambatan di PRK Kuala Terengganu, Umno yang mulakan kerja-kerja bodoh kemudian ditentang oleh pembangkang yang tidak puashatim dengan cara Umno yang melangkaui peraturan SPR.

Kemudian kita saksikan pula bekas tangan jahat Umno di PRK Bukit Gantang, sewaktu pengundian berlangsung berlaku kes kereta penyokong PR disekat dan setelah tamat tempoh pengundian pula berlaku kes puak gerombolan melontar objek ke arah penyokong PR. Jika tidak kerana provokasi jahat dan samseng mereka maka perjalanan pilihanraya pasti aman.

KOTA BHARU 15 Jun - Pemuda Barisan Nasional (BN) Kelantan menganggap kandungan ceramah pemimpin Pas yang sanggup 'bertumpah darah' untuk memenangi Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Manek Urai sebagai satu pendekatan politik samseng.

Dasar pengecut, mereka yang takut hilang telor tapi orang lain pula yang dituduh. Kehadiran mereka di PRK Manik urai nanti pasti akan mengkalutkan semula suasana. Dan SPR walau dalam apa keadaan pun tetap menyebelahi pihak gerombolan.

Ketuanya, Annuar Sufian berkata, kenyataan seumpama itu adalah satu bentuk provokasi yang boleh menimbulkan suasana tidak tenteram, malah boleh menakutkan para pengundi.

Sehubungan itu, katanya, Pemuda BN tidak akan teragak-agak untuk membuat laporan polis sekiranya cubaan terdesak dengan membakar semangat penyokong secara keterlaluan itu berulang.

"Kita menolak sekeras-kerasnya sebarang bentuk pendekatan samseng, sebarang bentuk provokasi yang cuba ditimbulkan dalam siri ceramah mereka di Manek Urai.

"Mereka adalah sebuah parti yang dilabel sebagai Islam, tetapi kenyataan yang dikeluarkan ini bertujuan untuk menghuru-harakan pengundi di situ," katanya selepas mempengerusikan mesyuarat pertama Pemuda BN negeri di sini semalam.


Kalau dah tau awal nak kalah buat apa bising-bising. Belum apa-apa dah ugut buat laporan polis. Padanlah korang lantik aww..aww.. sebagai menteri KDN rupanya supaya senang bodek polis. Sket-sket polis.. sket-sket polis.. woii kasi buang la telor bagi makan anjing la woii...

Korang tengoklah Penanti aman je tanpa gerombolan, polis pun tidur lena, SPR mandi pun basah. La ni kat Manik Urai si dajjal ni kembali nak pedajal pengundi Manik Urai, macam-macam cara ala mee segera akan diumpankan. Polis kena kerja keras, entah sempat mandi gosok gigi ke tidak. Gerombolan punya penangan.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

There was an error in this gadget

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET