Thursday, June 18, 2009

Kesian Ustaz Nasha

Sorotan kecalaran kredibiliti Ustaz Nasha.

Sebelum Muktamar... TGHH umumkan isu UG sudah tutup buku. Ustaz Nasha sokong. Cikgu Pa diam. Tapi ada blogger yang ragu-ragu. Ada blogger bimbang ia sekadar retorik murahan untuk meraih undi di Muktamar. Perwakilan terpengaruh. Pelopor UG menduduki No.1 dan No.2 parti.

Selepas Muktamar... keluar je dewan Muktamar dalam sidang akhbar, Ustaz Nasha umumkan akan diteruskan semula UG. Ramai terpinga-pinga. Blogger majoritinya marah dan tidak setuju, ramai juga blogger yang setuju, segelintir yang bersikap neutral... wala'. Mula nampak percanggahan.

TGNA buat statement peringatan...



Sebaliknya Ustaz Nasha membelakangkan peringatan TGNA. Ada sikap pentingkan diri.



Dari jauh Cikgu Pa menempel dan menunjukkan sokongan terhadap UG, walaupun bukan secara sokongan mutlak. Play Safe lah...



Melihat kedegilan Ustaz Nasha dan keretakan yang semakin ketara dikalangan pimpinan dan ahli bawahan maka TGNA terpaksa memberikan kata dua kepada Ustaz Nasha meski pun pada mata kasar ia dilihat sebagai suatu tindakan yang kasar dan memalukan ustaz Nasha namun ia adalah langkah terbaik untuk mengembalikan kestabilan Pas dan gagasan Pakatan Rakyat.



Lewat hari ini kedudukan dan imej ustaz Nasha makin tercalar akibat perisytiharan 10 MP Pas yang menyatakan sokongan tidak berbelah bagi kepada Tuan Guru Nik Aziz menentang isu UG. Disamping itu Dewan Muslimat bersama semua MP Muslimat juga menyatakan sokongan dan berdiri teguh dibelakang TGNA.

Semoga Ustaz Nasha muhasabah diri rentetan dari peristiwa ini. Dimanakah silap dan mengapa dia melakukan kesilapan.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET