Wednesday, June 17, 2009

5000 sertai Umno di Manik Urai

Harhahaha... sori la bro.. sori la geng.. aku saje lawak bodo. Ramai setuju bahawa inilah antara kaedah yang menjadi tradisi atau trend dalam setiap PRK kecuali di Penanti. Gimik tersohor perang saraf untuk menunduk dan melemahkan lawan. Umno join PKR, PKR join MIC, PAS join Umno, DAP join PAS, macam-macam pesen.


Oleh kerana hal sebegini telah dibudayakan maka peratusan untuk mempengaruhi pengundi dan kemenangan adalah berkebarangkalian amat kecil. Faktor kemenangan untuk Pas/Pakatan Rakyat ialah kejujuran, ketelusan dan kebajikan. Manakala faktor kemenangan untuk Umno/BN pula ialah material dan pitih.

Jadi para pengundi Manik Urai diharapkan dapat mencontohi MB mereka yakni TGNA yang berfikiran terbuka dan global. Cuba berpandangan jauh demi anak cucu kita. Bukan berfikiran singkat terpedaya serta terliur dengan hasutan dan 'projek mee segera' yang dipertontonkan.

Beri gula ambik, beri beras ambik, tapi bila pangkoh... pangkoh Pas!



0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET