Friday, June 5, 2009

Fraksi

Fraksi Umno dalam Pas bertapak kukuh. Alunan rasuah kian memuncak dalam pemilihan pucuk pimpinan Pas ke-50 ini. Ahli Pas terpengaruh dengan misi hasutan oleh fraksi Umno. Hasutan yang melaga-lagakan sesama ahli jemaah untuk bertanding secara tidak sihat. Natijahnya akan terpalit kekotoran dalam kesucian sebuah jemaah.


Fraksi inilah yang dinyatakan oleh Ustaz Nasa sebagai musuh dalam selimut. Menentang munafik dalam Pas adalah lebih payah dari melawan musuh yang nyata. 

JUN 4 — "Yang itu adalah kumpulan Husam. Sebelah sana pula adalah kumpulan yang menyokong Muhamad Sabu.”  Demikian kata-kata seorang pimpinan Pemuda PAS kawasan sebaik sahaja kami hadir di majlis perasmian muktamar Dewan Pemuda Pas di Taman Melewar malam tadi.

Dia menunjuk ke arah beberapa kumpulan yang sedang bersantai di salah sebuah restoren yang berhampiran dengan markas PAS Taman Melewar. Ketika itu, Timbalan Presiden PAS, Nasharuddin Mat Isa sedang berucap untuk merasmikan muktamar Dewan Pemuda PAS yang dihadiri oleh perwakilan pemuda seluruh negara.


Sedih aku jika berita ini merupakan satu fakta. Dulu, sebelum kita melangkah ke zaman IT dengan segala kemudahan canggih ini, tiada rasanya aktiviti-aktiviti tidak sihat yang sedemikian dalam pemilihan. Kini IT dimanipulasikan sebaik mungkin untuk memancing undi.


Bagaimanapun budaya PAS menggunakan wang sebagai sogokan tidak mungkin berlaku semasa hari berkempen. Cuma persamaan antara Umno dan PAS adalah “belanja makan-makan” jika melihat daripada peristiwa yang berlaku semasa majlis perasmian muktamar Dewan Pemuda PAS ini.

Selain itu, beberapa rakan pimpinan PAS yang ditemui mengakui hakikat kempen yang berbaur fitnah dan kata-kata kesat telah berlaku di kalangan ahli PAS. Mereka telah menunjukan beberapa SMS yang mengandungi kata-kata kesat dan fitnah terhadap calon-calon yang bertanding terutamanya untuk jawatan timbalan presiden parti.

Kerana itu juga dalam ucapan perasmian ini, Nasharuddin turut menyebut mengenai budaya dusta di kalangan ahli PAS. Antara lain beliau menyebut, "jangan kita berlaga sesama sendiri. Jangan kita berdusta sehingga membongkar rahsia tanzim kita. Jagalah adab-adab berjemaah dan jangan sekali-kali membiarkan diri kita dipergunakan musuh samada kita sedar atau sebaliknya."

Bagaimanapun Ahli Parlimen Bachok ini tidak menjelaskan secara terperinci “musuh yang disedari atau sebaliknya”. Apa yang pasti, musuh dalam selimut adalah lebih bahaya jika di bandingkan dengan musuh yang nyata.


0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET