Tuesday, June 30, 2009

Umno Mula Mengungkit

Bila berkeadaan terdesak pelbagai cara mula dilakukan untuk meraih undi. Antaranya ungkit mengungkit apa yang Umno dah buat itu ini..bla..bla..bla.. Tak sudah Umno dengan pemikiran kolot dan kaedah kempen yang amat terkebelakang.


Seorang senator yang kalah PRU-12 tapi menyondol dengan Najib kemudian dipromotkan ke portfolio Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat tampil dengan idea ungkitnya. Aku biasa dengar YB Umno kat kampung berceramah, low-class punya kepala hotak. Tapi padanlah dengan taraf loyar buruknya. Tapi makcik ni bertaraf menteri namun kepala hotak senget macam YB-YB loyar buruk depa.

RM89.8j bantu rakyat miskin


Shahrizat Abdul Jalil beramah mesra dengan warga emas selepas menghadiri majlis Jejari Bestari di Kampung Temalir, Kuala Krai, semalam.

KUALA KRAI 29 Jun - Kerajaan Pusat melalui Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) membelanjakan sebanyak RM89.8 juta untuk membantu rakyat miskin khususnya kaum wanita di negeri Kelantan sejak Januari 2007 hingga Mei lalu.

Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Senator Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil berkata, dalam tempoh yang sama pula, kerajaan negeri hanya membelanjakan sebanyak RM23.5 juta.

Katanya, jumlah itu menjadi salah satu bukti keprihatinan Kerajaan Pusat membantu rakyat jika dibandingkan kerajaan negeri yang hanya 'gah' bercakap dengan usaha membangunkan negeri itu.



Jika Shahrizat ikhlas kenapa perlu dibandingkan nilai keupayaan bantuan kerajaan negeri dengan persekutuan? Sepatutnya Shahrizat perlu memberikan sokongan berupa peruntukan dana tambahan kedalam kantung kerajaan negeri kerana beliau lebih arif dengan kedhaifan kerajaan negeri. Barulah rakyat Kelantan sayang dengan makcik Jambul ni. Walau sesengkek mana sekalipun kerajaan negeri tetap berusaha membantu rakyatnya.

Hotak Shahrizat setaraf sekoman kepala hotak TokPa jua. Duit yang kementerian kamu guna agihkan kepada rakyat Umno tu bukan duit Umno tapi duit rakyat dan kerajaan. Orang Kelantan bayar cukai, seluruh rakyat bayar cukai, penuhi kantung Kerajaan. Tapi kau Shahrizat sewenang-wenang. Duit semua orang. Duit semua bangsa dan kaum di Malaysia. Baghal kau Shahrizat kerana sampai sekarang kau tak dapat hayati lagi apa itu 1Malaysia.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET