Sunday, June 28, 2009

Umno Kerjanya Kencing Rakyat

Lebih 50 tahun Umno lawas memperbodoh dan kencingkan rakyat. Pada hari ini di Manik Urai kencing Umno takkan lawas lagi akibat tersekat salurnya oleh batu karang. Nanti Umno akan tahu betapa sakitnya bila menghidap sakit batu karang.


Hari-hari berikutnya Umno akan merasai sakit kencing yang pastinya berdarah, darah yang patut dibayar atas kebejatan menzalimi rakyat. Penangan buasir yang Umno rasai di 2 Bukit dua bulan lepas masih belum pulih. Tahi dan darah masih berjejeran akibat luka buasir haritu. Tak lama lagi Umno akan kena sakit busung pula dan seterusnya kojol.

Sebelum itu, Pengarah Pilihanraya Parti Keadilan Rakyat (PKR) Saifudin Nasution berkata pengundi Manek Urai mesti menolak UMNO/BN sekiranya mereka bertanding dalam pilihanraya kecil DUN tersebut.

Beliau berkata demikian kerana kerajaan Barisan Nasional (BN) bukan sahaja tidak membayar royalty minyak, malah telah berbohong dan menipu rakyat Kelantan dalam Parlimen mengenai kewujudan minyak di Kelantan.

”Kita kemudian mendapati, bahawa kerajaan Barisan Nasional tidak bercakap benar, dalam bahasa kasar, mereka telah memberikan jawapan bohong dalam Parlimen,

”hasil kajian kita mendapati dalam buku Jabatan Perangkaan Kerajaan Malaysia yang dikeluarkan pada 2007 mukasurat 187, jadual 5.3 menyebutkan dengan jelas negeri-negri pengeluar minyak di Malaysia,”tegas Saifudin yang juga ahli Parlimen Machang.

Katanya UMNO/BN hanya menipu rakyat Manek Urai dengan memasang papan tanda ‘Rakyat di Dahulukan, Manek Urai Di utamakan’, sedangkan mereka tidak membayar royalti minyak yang telah berjumlah RM 1bilion sejak tahun 2002.

Berkat pemerintahan Tok Guru rakyat Kelantan tetap mengecapi kesenangan dan kemewahan meskipun tanpa limpahan wang royalti minyak. Emas hitam itu adalah hak Kelantan dan rakyatnya juga.

Bermunajatlah wahai rakyat Kelantan agar Allah menjatuhkan bala yang setimpalnya ke atas Umno atas sebab tipudaya mereka.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET