Sunday, May 31, 2009

Ayuh PPP Beralih ke KPP

Apabila kusta sudah membarah maka tiada apa lagi yang boleh diikhtiarkan. Seperti sabda Nabi bahawa larilah kamu dari penyakit kusta sepertimana kamu lari dari singa.


Ayat di atas aku buat perbandingan dengan apa yang sedang menimpa Parti Progresif Rakyat (PPP) sekarang. Virus Hishamuddin1Najib1 (H1N1) kian merebak jauh ke dalam. 

PPP mula diresapi sentimen peribadi, perbalahan dan rampasan kuasa. Ingatkan dengan perlantikan haram Murugiah sebagai Presiden baru PPP di EGM tempohari bakal melenyapkan keretakan. Segalanya meleset dari persepsi aku.

Dan semalam tarikh akhir pencalonan PPP untuk jawatan Presiden menyaksikan Kayveas pula menang tanpa bertanding. Memang dahsyat suasana kucar-kacir dalam PPP kini. Amat malang bagi PPP kerana mustahil dalam satu kapal ada dua nakhoda. 

Dengan itu aku menyeru kepada ahli dan penyokong PPP yang bijak pandai dan jauh berfikir, lebih baik anda angkat kaki dan meninggalkan jejauh parti serpihan ini. Ayuhlah anda bersama-sama dengan sahabat India lain yang telah lama menyertai Kelab Penyokong Pas.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET