Wednesday, October 7, 2009

Umno Menang Bendera, Pas Menang Moral

Kebanyakan media ampu Umno memainkan wayang tentang kisah banyaknya bendera Umno di Bagan Pinang menandakan kemenangan berpihak pada Umno. Mereka memperlekehkan Pas/PR. Alhamdulillah. Sepertimana keghairahan yang pernah melanda penyokong Pas disuatu ketika bahawa dengan banyaknya bendera dan banner seolah menawarkan sebuah kemenangan.


Mungkin kesilapan ini memberi peringatan kepada pimpinan serta penyokong akar umbi Pas bermuhasabah. Bahawa bukan bendera yang memberikan kemenangan tetapi keyakinan, komitmen, keikhlasan, kejujuran dan ketaqwa'an kepada Allah adalah segalanya. Bertitik-tolak dari peristiwa Munajat TGNA di PRU-12 lalu dianugerahkan Allah kepada Pas/PR sebuah kejayaan membanggakan.

Kini sentimen yang sama dijual oleh Umno/BN. Biarkan mereka dengan dunia syok sendirinya. Azeez dengan glamer murahan dia. Pening jugak Najib kali ni.

Umno mungkin lupa bahawa musim ini adalah giliran Pas/PR pula melewati suasana yang orang kata ibarat pertaruhkan batang pisang pun Pas boleh menang. Bukan aku mendabik dada tapi itulah seolah perbandingan dan gambaran semasa.

Apa pun cara oleh Umno, by hook or by crook, bullshit news by culprit media, semuanya mungkin memberikan impak yang hanya sedikit. Rakyat secara majoritinya telah sedar dan celik walau Umno dengan angkuh meletakkan jaguh rasuah sebagai ayam tambatan mereka.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET