Wednesday, October 28, 2009

Dadah Untuk Budak Sekolah

Lagi info melalui email diterima dari kenalan. Aku paste kan kat sini kerana ia suatu maklumat yang amat berguna. Para pengeluar dadah dizaman moden ini semakin teruja untuk menciptakan produk mereka dalam bentuk dan citarasa yang pelbagai.

Sasaran mereka sekarang pula bukan sekadar berlegar dikalangan para penagih remaja dan dewasa malah mereka juga telah menghasilkan dadah untuk ditagih oleh para pelajar sekolah dan sudah tentunya yang sebaya anak-anak kita di sana.

Oleh itu perlulah kita berhati-hati dan senantiasa mengawasi apakah benda atau barang atau coklat yang dibawa pulang oleh anak kita. Membaca petikan di bawah ini diharapkan dapat mendorong kita agar jangan memandang mudah segala peringatan serta amaran yang sampai ke telinga dan minda kita.

New drug in Schools...




Please pass this on even if you do not have kids in school. Parents should know about this killer drug.

Grandparents, send it to your families and friends.

This is a new drug known as 'strawberry quick '.
There is a very scary thing going on in the schools right now that we all need to be aware of.

There is a type of crystal meth going around that looks like strawberry pop rocks (the candy that sizzles and 'pops' in your mouth). It also smells like strawberry and it is being handed out to kids in school yards. They are calling it strawberry meth or strawberry quick.

Kids are ingesting this thinking that it is candy and being rushed off to the hospital in dire condition. It also comes in chocolate, peanut butter, cola, cherry, grape and orange.

Please instruct your children not to accept candy from strangers and even not to accept candy that looks like this from a friend (who may have been given it and believed it is candy) and to take any that they may have to a teacher, principal, etc. immediately.


Kindly pass this email on to as many people as you can (even if they don't have kids) so that we can
raise awareness and hopefully prevent any tragedies from occurring.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET