Friday, October 23, 2009

Najib Nak Godam Kulprit

Najib terkejut besar. Rupanya ramai sangat kulprit dalam pentadbiran negeri dan negara. Ingatkan kulprit tua nyanyok sorang tu je banyak buat hal. Belengas jugaklah kelangkang Najib tahan kencing.


Setelah laporan secara rasmi dikeluarkan oleh pihak Audit Negara, Najib baru nampak banyak sangat benda tak kena, lompang sana sini, tak sempat nak tampal kalau camni. Tahulah Najib dan dapat info lah rakyat jelata bagaimana si kulprit berkenaan bijak main duit, makan duit, seleweng duit, buat duit, kebas duit dan memilikhartakan duit.

Yang paling aku syorkan ialah si kulprit dari Ganu ni dulu digodam. Tak lain tak bukan geng crook JE dari Besut itulah. Berapa karung dah duit rakyat deme baham, banyak dah yang jadi tahi. Tapi pasti ada lagi saki baki tu. Heran jugak dah tahu Deris tu kaki putar dan songlap duit masih diberi jawatan hebat kat MARA. Pasal tulah MARA sekarang takde dana untuk bantu para kontraktor kerana tiada peruntukan dari kerajaan. Agaknya Najib dah tahu pe'el Deris ni. Kalau indeks KPI pasti taklulus punya.

Moleklah tu Najib kalau benar kau nak berubah dan nak melihat kesejahteraan ekonomi negara dan nak merealisasikan KPI kau tu, godam betul-betul. Jangan retorik. Nanti kau jadi kulprit sama.

Eh!eh!... urusan pembelian kapal selam dan kereta kebal tak masuk senarai audit sama ke?

PUTRAJAYA: Prime Minister Datuk Seri Najib Razak has expressed disappointment over irregularities and mismanagement exposed in the 2008 Auditor-General's Report released earlier this week.

"I know and I am disappointed. This is a big government but once we start the key performance indicators and national key result areas, it will be a lot better."

Najib, who is also finance minister, was asked about the report that had exposed, among others, abuse in the use of government cars, bad logging because of poor management, and overpayments by government agencies, state governments and departments.

The prime minister made a brief stop before the start of a briefing for media editors on the 2009/2010 economic report by Finance Minister II Datuk Seri Ahmad Husni Mohamad Hanadzlah at the Finance Ministry's meeting room yesterday.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

There was an error in this gadget

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET