Saturday, October 31, 2009

DAP Cari Keahlian Dari Kalangan Ustaz?

Khabar angin yang tidak baik dari mulut pemfitnah Umno berkenaan situasi PR di Perak. Rupanya dalam diam ubi fitnah sedahsyat ini yang Umno sebarkan dikalangan mereka dan ahli atas pagar. Ketandusan modal benor juak-juak Zambry Kunte ni.


Diberitakan bahawa DAP sedang giat melaksanakan missi untuk memenangi hati para ustaz dan ugamawan Perak pula agar menyertai DAP sebagai langkah jangkapanjang untuk menguasai politik Perak.

Wawasan DAP ialah akan melantik calon-calon mereka dari kalangan ugamawan dalam PRU-13 nanti. Perhitungannya adalah jika PR memenangi politik Perak dan DAP menguasai kerusi Dewan maka Melayu atau ugamawan dari DAP akan dilantik sebagai Menteri Besar sepertimana termaktub dalam undang-undang tubuh negeri.

Sekiranya kita mengguna pakai idea langsung dari kepala para pemikir UG fraksi Umno dalam Pas maka konsep assobiyah teramat munasabah dan bertepatan. Ia itu apa yang perlu orang Melayu buat supaya kuasa politik kekal ditangan parti melayu Islam ialah dengan 'twist' atau menyokong Pas 100% sebagai opsyen baru wadah Melayu.

Nak tanak itu sahaja langkah terbaik untuk mengekang non-melayu/non-muslim dari memegang tampuk menguasai politik negeri dan negara. Kerana majoriti rakyat telah melihat Umno sebagai sebuah wadah melayu kuno dan reput. Inilah mungkin perkara pokok yang menjadi iaguan melayu Umno bersama-sama melayu fraksi Umno.

Bagaimana dengan kita? Tepuk dada tanya iman!

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET