Saturday, October 24, 2009

Tara Guna Banyak Wang Andai Jiwa Tak Tenang

Ingat Osman Jailu ingat Perak, ingat rampasan kuasa, ingat rasuah, dan paling jijik rasuah seks. Muka macam dia tak layak jadi bapak ayam. Osman Jailu royat dia terima dana peruntukan RM1 juta setahun setelah keluar PKR.

RM1 juta kata dia peruntukan dari Federal untuk kos projek senggaraan rakyat kawasannya. Dulu katanya dapat ciput je maklumlah sekadar bajet dari kantung kerajaan negeri saja. Pasti tak padan dengan nafsu buasnya yang serakah.

Begitu pun semestinya dalam RM1 juta tu ada jugak persen untuk lahabau rasuah ni. Dia baham lagi kat situ. Dah lah nak keluar PKR diumpan dengan berjuta-juta, mungkin tak muat akaun dah duit dia. Itu pun masih tuntut dengan Umno konon bayaran belum setel lagi. Jenis manusia penyembah duit. Bodo la kau Umno pi layan lahabau dua orang tu buat apa?

Bila kau kojol nanti tanamlah duit tu bersama-sama kamu Osman. Macam Cina kat jirat tu lah.

Satu hal lagi bagus jugak jika syok sendiri. Betul ke pengundi kawasannya dah insaf dan minta maaf dengan Osman? Rasanya itu taktik rakyat Perak supaya Umno yakin mereka sekarang kuat dan bersedia untuk bubar DUN. Pastu bila realiti mengundang buanglah jauh-jauh kat laut mati tiga ekor lahabau pengkhianat rakyat ni.

Banyak dana selepas keluar PKR
ADUN bebas di Perak Kapten (B) Mohd Osman Jailu bersyukur mendapat lebih banyak peruntukan untuk disalurkan ke kawasannya selepas keluar daripada PKR dan menyokong BN. Beliau menerima dana hampir RM1 juta tahun ini berbanding hanya RM275,000 ketika menjadi ADUN Pakatan Rakyat dan tambahan ini membantunya memulihkan sokongan masyarakat kepadanya. "Alhamdulillah, saya dapat peruntukan hampir RM1 juta untuk projek-projek senggaraan di DUN Changkat Jering. "Berbanding tahun lepas, semasa saya jadi ADUN Pakatan, dapat cuma RM75,000 sebagai wakil rakyat dan RM200,000 ribu sebagai exco (kerajaan Perak)," katanya ketika dihubungi. Mohd Osman berkata, penambahan dana itu membolehkannya berkhidmat dengan lebih berkesan kepada kira-kira 28,000 pengundi di DUN tersebut. "Kalau masa dalam Pakatan, kita cuma dapat peruntukan daripada kerajaan negeri sahaja, tetapi ini dapat juga peruntukan daripada kerajaan persekutuan," katanya. Mengulas kes rasuah yang sedang dibicarakan, beliau berkata ia tidak akan menjejaskan sokongan pengundi kepadanya di kerusi tersebut. "Saya yakin boleh menang (kes ini) kerana saya yakin diri saya tidak bersalah," katanya kepada Malaysiakinilewat petang semalam. "Bagus juga (dibicarakan) kerana ini menjadi peluang untuk saya membersihkan nama dan mengembalikan sokongan pengundi kepada saya."

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

There was an error in this gadget

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET