Thursday, September 2, 2010

Kenapa AbgMad Maroh Sangat?

Keje juruaudit buat penilaian dan semakan sehingga selesai. Laporan mesti lengkap. Amanah dan tanggungjawab juruaudit terlalu berat. Takkan itu pun AbgMad dok tau. Isu yang timbul berkenaan kilang Top IT tu pasti sudah lama diperkatakan. Tapi macam biasalah 'benda' yang ada kaitan dengan kepentingan umno-apco maka ketua dan para juak tengok sebelah mata sahaja, kata orang putih 'tak ambik port'. Juruaudit semestinya takmo lihat kerajaan Ganu nampak koman lagi di mata rakyat Malaysia jika bangunan kilang Top IT tersebut runtuh pulak nanti. Jadi apa jua kepincangan perlu ditulis dalam laporan audit supaya AbgMad dan kerajaannya faham. Malangnya buat tak faham. Bila pembangkang cuba bangkitkan untuk memperbaiki, AbgMad meroyan pulak dah. Jangan buat rakyat nampak AbgMad bodo sangatt, malu lah.



KUALA TERENGGANU - Menteri Besar Terengganu Dato' Seri Ahmad Said menuduh Jabatan Audit seolah-olah mensabotaj kerajaan negeri kerana maklumat laporan audit keatas syarikat Top IT Industries Sdn Bhd. terdedah kepada umum.

Ahmad dipetik Bernama berkata, beliau telah mengarahkan Setiausaha Kerajaan Negeri memanggil pihak daripada Jabatan Audit yang dipercayai mendedahkan beberapa maklumat mengenai syarikat itu kepada pembangkang.

"Saya tidak faham mengapa Jabatan Audit telah memberi laporan berkenaan kepada pihak pembangkang jika ada berlaku perkara sedemikian. Apa tujuan Audit berbuat demikian seolah-olah hendak sabotaj kerajaan negeri dalam perkara ini?.

"Sepatutnya Audit memberi laporan terlebih dahulu kepada kerajaan sebelum mendedahkan kepada pihak lain jika ada sebarang perkara yang tidak kena berlaku," tegasnya

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET