Tuesday, December 21, 2010

Babi Lepak!!?

Al-kisah suatu hari sewaktu jalan-jalan makan angin bersama famili aku terserempak dengan SEGEROMBOLAN makhluk Allah yang jijik ni sedang merayau-rayau kat tepi sebuah banglo besar kat area Kg Sura Tengah.


Depa yang sebanyak 6 ekor sihat-sihat tubuh belaka bulat montel sebesar anak lembu muda dilihat turut jalan-jalan cari makan. Pasti depa merayau nak melihat keindahan alam dan pembangunan perumahan sekitar Dungun maju ini sambil meragut mana-mana tanaman orang yang depa rasa berkenan. Lagipun segala taman astakona tempat depa bermain telah habis dicerobohi oleh manusia atas nama pembangunan.

So depa rasa mungkin tak salah jika cuba menjelajahi pula apa gelagat dunia manusia hari ini. Sekarang ni pun babi dah berebut dan bersaing dengan kambing kat tong-tong sampah.

Cuma apa yang membimbangkan ialah kalau-kalau babi naik minyak dan menyerang manusia terutamanya anak-anak kita. Nak harapkan pihak MPD rasanya dokrokcetong sebab YDP nya duk pelahap projek-projek 'panas' dan gila baham pitih haram.

-->laporan Din Cetong

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET