Wednesday, December 22, 2010

Rakyat Melarat: Curi Paku Landasan Keretapi

Satu-satunya rel keretapi yang ada di Terengganu telah dicerobohi oleh pihak tidak bertanggungjawab. Takleh nak salahkan pencuri berkenaan semata walau betul mereka melakukan kerja keji itu tetapi pokok pangkalnya ialah kerajaan a.k.a umno-apco lah punca utama kerana gagal menyediakan peluang pekerjaan untuk rakyat.

Apa pun iklan pekerjaan ribu-ribuan diwar-warkan oleh kerajaan AbgMad hanya mitos dan khayalan. Kebanyakannya mengisi borang kerja ibarat mainan umno-apco menyuruh rakyat mengisi borang tanah di saat-saat hampir PRU.

Oleh itu rakyat terpaksa mencuba pelbagai opsyen untuk 'survive' hatta merebut apa jua peluang bagi memastikan anak bini tidak kebuluran. Dari mana atau bagaimana cara peroleh rezeki samada sumber halal haram bergantung kepada kekuatan iman seseorang.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET