Thursday, September 30, 2010

Benar Kata Hamim Hussin

Gini, Hamim Husin, Timbalan Pengarah BTN cakap adalah menjadi hak Melayu untuk memerintah negara dan menggesa mereka bersatu mempertahankan hak mereka. Betul lah tu, pertahankan Melayu, bukan pertahankan Islam. Islamkan umno-apco dah lama dibuangnya maka hilang sudah satu kekuatan. Kedian penunggulnya cuma kefanatikan melayu, jika dibuang pulak melayu memang nahas musibah mampuslah umno-apco. Bukan ker umno-apco juga yang cakap, jika lenyap kalah umno-apco maka hilanglah melayu. Kat mana silapnya kenyataan Hamim Husin dari segi perspektif sekular aku pun tak faham. Patutnya para penganut tegar sekular dapat kilas dan ulas dengan mudah kenyataan Hamim Husin, kacang jer tu.


Rata-rata itulah pemahaman orthodoks yang selamanya ditanamkan dalam kepala setiap orang umno-apco. Demikian juga gelagat beberapa pengetua dan pendidik yang disiasat kebelakangan ini oleh pihak Kementerian atas dakwaan hasutan perkauman, semuanya adalah bekas didikan BTN. Takyah lah buat terkejut beruk konon. BN-apco adalah kesatuan rasis. Umno dengan pendewaan melayunya-Islam selit bawah kelangkang, sama lah dengan perangai sekutunya Mic dan Mca. Puak-puak suku-suku.

Kabinet arah KSN siasatan kenyataan Timbalan Pengarah BTN

PUTRAJAYA - Kabinet mengarahkan Ketua Setiausaha Negara, Tan Sri Mohd Sidek Hassan untuk menyiasat berhubung kenyataan yang didakwa berbaur perkauman oleh pegawai kanan Biro Tata Negara (BTN), dua hari lalu.

Menteri Sumber Manusia, Datuk Dr S. Subramaniam berkata, jemaah menteri melahirkan rasa kecewa berhubung kenyataan itu, yang dibuat oleh Timbalan Pengarah BTN, Hamim Husin semasa sesi tertutup dengan Puteri UMNO.

"Apa yang kami mahu sekarang ialah satu laporan mengenai satu portal online, mendakwa timbalan pengarah membuat kenyataan berbaur perkauman.

"Kabinet telah meminta Ketua Setiausaha Negara untuk menyiasat mengenai perkara ini sebelum sebarang tindakan diambil," katanya.

Hamim dilaporkan oleh sebuah portal berita sebagai berkata adalah menjadi hak Melayu untuk memerintah negara dan menggesa mereka untuk bersatu mempertahankan hak mereka.
-sinar

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

There was an error in this gadget

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET