Saturday, December 25, 2010

AbgMad Boros Pasal Konfiden Pas Akan Ambil alih

Masih ingat lagi apa janji AbgMad sejurus selepas beliau 'side kick' Deris lalu mengambil alih tampuk singgahsana Kerajaan Negeri Terengganu? Kata AbgMad sinis seolah 'mengenakan' Deris iaitu kerajaan pimpinannya akan menyiasat dan mengkaji semula perbelanjaan dan pembaziran selama Deris memerintah iaitu projek Monsoon Cup, Masjid Kristal dan Projek Pulau Wan Man.

Aku lega, kita lega dan rakyat Terengganu lega mendengarkan. Harapkan panas hingga ke petang rupanya hujan ditengahari. Hujan tempias air liur AbgMad yang hanya cakap lebat, sembang je lebih, tapi lagak 2x5 dengan Deris. Keluar mulut rimau masuk mulut buaya. Rupanya kau AbgMad mulut buaya busuk kohong bau bangkai. Dasar spesis laknat umno-apco.

Aku ingat dia tibai Deris cukup-cukup dengan projek-projeknya. Mungkin Deris masih berbisa dan ada jurusnya lalu dibiarkan Deris tetapi kenapa MadSaid cipta pulak projek ntah apa projek di Kenyir. Lahabau.

Kenapa ni AbgMad? Makin lama makin teruk penangan AbgMad berikan kepada rakyat Ganu Kita. Nak nunjuk2 dengan siapa? Deris dah mapuh seketika dari arena politik Ganu. Rakyat Ganu pandang AbgMad hebat dah tu kerna berjaya tumbangkan Deris dan mengharapkan cahaya baru dari pemerintahan AbgMad. Malangnya bulan tetap pudar dan mentari masih gerhana.

Blog Ustaz Saiful mendedahkan penyelewengan demi penyelewengan oleh kerajaan AbgMad. Manasabah ke beli angsa dengan harga RM5,600 sekor? Tergamak ke nak sembelih buat kenduri? Tapi kroni umno-apco dah kenyang berkenduri lah tu pelahap duit haram. Korang umno-apco mesti makan dengan taik-taik angsa tu sekali baru padan dengan harga RM5,600 angsa korang tu.

Bodoh rupanya AbgMad ni tatau nak nilai mana 'prority'. Kat Mukim Kijal tu sendiri kalau tinjau-tinjau masih ramai yang miskin. Sekaya-kaya Daerah Kemaman pun masih jugak kaya dengan orang miskin yang tak kaya-kaya. Nak tutup kelemahan kat Kijal AbgMad pi havoc kan Giant Kijal. Walhal TMC @ Giant Mesra Mall kat Kemasik hanya 7 minit jarak perjalanan sahaja. Memang sah BENGONG dan BODOh lah kau ni AbgMad.

Pada mata kami dulu dan kini memandang AbgMad dan gerombolan tergolong dari kalangan manusia BAHLOL, BENGONG, BODOH, HAPRAK, BANGANG dan lain-lain... Tapi dimata kroni-kroni, hamba-hamba dan juak-juak gerombolan pulak AbgMad bagaikan dewa bagi mereka. Terjelir lidah menganga mulut menanti AbgMad 'lempar' kan 'hadiah' kepada mereka.

Tak boleh pakai dah slogan AbgMad, 'Merakyatkan Pentadbiran Dan Pembangunan' tetapi terbalik menjadi 'Umno-apco Tak Reti Tadbir Dan Tak Membangun Untuk Rakyat'...

PAS GANTI UMNO ---> PGU

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET