Tuesday, September 7, 2010

Dove World Outreach Yang Lahanat dan Laknatullah

Geram dan sedih yang teramat tatkala aku membaca perihal sebuah pertubuhan bernama Dove World Outreach Centre berpusat di Amerika akan meraikan tanggal 11 September yakni tarikh keramat tersembamnya ke bumi World Trade Centre sebagai hari pembakaran Al-Quran. Konon ia sebagai simbolik tentang apa yang dituduh Islam sebagai pengganas. Mereka ni takde kerja lain selain nak cari gaduh dan silap umat Islam kemudian menuding kembali menyatakan umat Islam adalah pengganas pabila kita bertindakbalas.


Apa yang membimbangkan kita ialah budaya masyarakat berbilang kaum di Malaysia yang mudah terpedaya dan terikut-ikut dengan budaya durjana dari Barat. Tidak terkecuali kaum Melayu keturunan Islam dibimbangi akan meraikan 11 September turut sama membakar Al-Quran. Kerana dalam peristiwa lepas kita telah dihidangkan dengan kesesatan segelintir orang Melayu dengan ajaran Black Metal sehingga sanggup memijak dan menghina Quran yang suci dengan berbagai cara. Jadi adalah tidak mustahil sekiranya peristiwa seumpama itu berulang lagi. Kebimbangan ini telah disuarakan oleh Pengerusi Lajnah Perpaduan Nasional Pas, Ustaz Mujahid Yusof Rawa dengan berkata semua pihak di negara ini harus bertanggungjawab menjaga sensitiviti kaum dan jangan menggunakan isu ini sebagai kepentingan sendiri.

DWOC telah menggariskan 10 perkara kenapa Quran harus dibakar menurut kepala hotak najis mereka. Amat pilu kita sekiranya perancangan tersebut terlaksana oleh gerombolan laknatullah itu tanpa sebarang tindakan atau pencegahan dari kerajaan Obama.

Oleh itu kita menyeru supaya pihak kerajaan Malaysia diketuai oleh NajibTuya bersama-sama dengan pemimpin negara Islam lain menyelar cadangan itu serta mengingatkan Obama supaya proaktif mendahului tindakan pencegahan sebelum tercetusnya perkara yang tidak diingini.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET