Monday, August 23, 2010

Mana Pergi TokPati Umno?

Dari bacaan aku rakyat Penang diam ubi aje perihal khutbah tak doa dengan nama YDP Agong Sultan Mizan. Tapi lahanat yang duk kemaruk dan jadi batu api nya adalah juak-juak JKKK dan pemimpin Umno-Apco bawahan ni lebih-lebih. Pastu termakan hasut oleh Zahid Hamidi hingga menganggapkan soal khutbah berkenaan menggugat keselamatan negara. Bangang!

Hehehh... bermuka-muka la konon wahai Umno-Apco lahanat. Tetiba hari ni bila sekor dua yang salah faham buta agama belajar takat huruf Alif mengsalah tafsir maksud khutbah tersebut kemudian di konar baring dengan tujuan meraih 'political mileage', Umno-Apco sawan khinzir, tuduh itu ini, desak kerajaan dan pihak keselamatan ambil tindakan ke atas pembangkang. Walhal korang buat-buat lupa sewaktu korang sawan khinzir bila AbgMad dilantik sebagai MB Ganu sehinggakan pemidang 'NATANG' korang tujukan kat Sultan Mizan yang kita kasihi. Double Standard-Low Class Umno-Apco. Bodoh Piang!

Aku tertarik dengan satu artikel dari blog Sharpshooter sebagaimana petikan berikut;

------------------------------------->>>
Dalam khutbah keduanya, dalam doa khatib tersebut berdoa kepada Tuan Yang Terutama P.Pinang dan juga kepada Yang Di-Pertuan Agong Tuanku Mirzan Zainal Abidin. Malah khatib tersebut juga berdoa kepada Ketua Menteri P. Pinang, Lim Guan Eng agar Allah memberi taufik dan hidayah kepadanya, agar Allah membukapintu hatinya untuk memeluk Islam dan dapat menjalankan pemerintahan dengan seadil-adilnya.

Ini dia soalan cepu masnya....

Salahkah tindakan khatib tersebut membaca doa yang dibacakannya itu??

Ini jawapannya.... [Extract daripada pandangan Dr MAZA di
Malaysian Insider]

Doa pertama menurut beliau, meminta seseorang pemimpin diberikan petunjuk atau hidayah manakala yang kedua berharap agar seseorang pemimpin itu bersikap adil atau bersimpati dengan nasib rakyat. “Doa ini boleh dibacakan ke atas pemimpin sama ada mereka itu Islam atau bukan Islam”

No big deal... kan?? So what's the fuss??

Kata Dr MAZA lagi....

".... jika doa kemenangan dibolehkkan ke atas calon bukan Islam, mengapa doa kesejahteraan pemimpin bukan Islam tidak boleh demi menunjukkan hidayah atau petunjuk dan agar berlaku adil kepada rakyat"

Dr MAZA tak sebut parti politik mana... tetapi ia dah jadi common knowledge. Biaq mai M3M habaq pi. Well... tak lain dan tak bukan, parti lahanat UMNO/BN!!
------------------------------------->>>

Jelas dan nyata penghuraian permasaalahan tersebut oleh MAZA. Takleh guna ke kepala hotak MAZA sebab Umno-Apco tuduh beliau Wahabi? Aku rasa la kalau di Padang Mahsyar kelak puak-puak ni akan duduk jauh dalam kumpulan ke-10 ( atau takde kumpulan langsung ) jauh ditinggalkan MAZA mungkin dalam kumpulan ke-4 atau ke-5.

Permasaalahan ni sebenarnya simpel mimpel aje untuk diselesaikan. Mufti Penang dah buat kenyataan akhbar untuk memperbetulkan tohmahan Umno-Apco sial. Begitu juga dengan khatib terlibat pun sudah tampil memperjelaskan isu ini. Tapi dah dasar dan darah taik Umno-Apco suka buat kerja fitnah maka diseretnya panjang menjadi berjela-jela memakan masa berbulan padahal kalau orang agama Umno-Apco awal-awal bersuara pastinya kes ini dua tiga hari saje boleh setel.

Mana pegi Mufti Harussani? Atau Mufti Noh? Atau Nakhaei? Takyah ajak reramai, dua tiga orang berpengaruh ni dah memadai. Atau Firdaus Sepak Tong? Semua diam membiarkan pemimpin yang jahil agama memberi 'fatwa songsang'. Lahabau!

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

There was an error in this gadget

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET