Saturday, September 4, 2010

Pulau Mana Pulak Nak Kena Gadai?

Aku tak konfiden langsung dengan semangat patriotik yang ada dalam diri setiap orang umno-apco. Depa pandai nyanyi je lagu-lagu patriotik pasal hari-hari zikir depa cuma nyanyi. Seronok..seronok..seronok..itu saje dalam kepala depa.


Depa kalau bab duit pandai walau maruah serta kedaulatan negara dipinggir. Sebab tu negara jiran pandang sebelah mata pada kredibilti pemimpin Malaysia. Lebih-lebih lagi dengan NajibTuya yang nak kena saman oleh Shariibu tu. Depan NajibTuya tentulah mereka angkat ekor, puji itu ini, biasalah orang umno-apco kalau kena cara bodek kembang pungkoq lah. Tapi lambat ada peluang mesti orang luar rembat.

Cuba kenang kembali tragedi sebuah pulau cuma secotek besarnya dan sekangkang tanah milik kita yang kemain tiada berharga nilainya di sana telah diserah bodo-bodo kepada negara anjung israel tu. Mana kehebatan 'keris' umno-apco? Sesama Melayu beranilah kau hunus tapi rupanya secara glokal umno-apco diam menikus sanggup menjadi pencacai yahudi.

Lepas ni Malaysia nak bincang hal sempadan dengan Indon pulak. Aku bimbang lagi entah-entah tanah tumpah darah kita yang mana lagi umno-apco nak gadai kat Indon. Lepas satu demi satu hak kita dan maruah kita akan menjadi milik orang.

anak kecil main api,
terbakar hatinya yang sepi,
air mata darah bercampur keringat,
tanah dipijak milik orang...

nenek moyang kaya raya,
tergadai seluruh harta benda,
akibat angkara umno-apco belaka,
melayu lenyap di arus zaman...

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

There was an error in this gadget

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET