Tuesday, August 24, 2010

CheDet Tak Setuju...Aku Seratus Kali Lagi Tak Setuju

Al-kisah kroni Umno-Apco nak buat kerja bodoh hanguskan wang rakyat konon nak bina jambatan merentasi jarak 48 km dari darat ke sebuah pulau tersohor. Senang-senang je buat cadangan nak kebas harta rakyat RM130 billion. Tujuan apa? Nak kenyangkan dan montokkan lagi perut-perut buncit yang penuh dengan air setan tu. Kalau dengan rakyat 5 sen subsidi minyak kau nak berkira. Atau 25 sen subsidi gula pun nak berkira. Konon nak lencongkan wang subsidi tu untuk pembangunan. Walhal untuk memuaskan nafsu kebinatangan.

Kepala hotak nenek kau Umno-Apco bercakap pasal pembangunan. Buat bangunan jenis pakai buang, tak sempat setahun sana sini tumbang. Celaka kau Umno-Apco bagi kat kroni tak tau buat kerja tapi banyak loyar, banyak auta, banyak sembang. Tiris sana bocor sini. Kenyang tembolok terbang keluar negeri. Cari betina ajak teman 'menari'.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET