Thursday, December 30, 2010

Rakyat Indon Ngemis Di Sini, Jangan Lupa Itu

Bila nak padam api dendam oleh hati-hati kamu rakyat Indon yang gampang? Segalanya kamu mau protes. Apa yang salah telah diperbetulkan, apa yang benar kamu enggan iya kan. Jadi mana penyelesaian? Tiada kesudahan.


Lepas satu demi satu kesilapan kamu kaitkan. Sudah lah tu, bukankah kita pun asalnya dari satu rumpunan? Kalau rumpun lain itu munasabah juga jika kamu mau jegilkan.

Aku di sini pun ramai customer dari kalangan rakyat Indon. Tapi mereka baik-baik aja tidak segampang kamu wahai rakyat indon yang gampang. Kami tidak pernah usik apatah lagi untuk menyakiti mereka. Mereka jugak manusia layak dilayan sebagai kawan.

Tapi apa anggapan kamu wahai indon gampang dengan rakyat Malaysia di sana. Apakah kamu rela dianggap sebagai haiwan atau pun setan?

Dalam sukan pun kamu tiada semangat kesukanan pada lawan. Kerana nafsu maka kamu tewas di perlawanan.

5 kereta perisai lindungi pemain Malaysia

JAKARTA - Pemain negara jelas berdepan dugaan yang hebat sebelum sepak mula yang dijadualkan pada pukul 7 petang (8 malam waktu Malaysia) apabila lima kereta perisai yang dikenali sebagai Barakuda terpaksa melindungi mereka dalam perjalanan ke Stadium Gelora Bung Karno.

Mereka yang keluar dari Hotel Sultan tepat pukul 4.50 petang pada waktu di sini terpaksa melalui ratusan ribu penyokong Indonesia di pintu timur stadium sambil menaiki kereta perisai berkenaan supaya boleh memasuki dengan selamat ke dalam stadium.

Namun, terdapat segelintir penyokong Indonesia menyedari kedatangan pemain negara lalu mengetuk kereta perisai terbabit sambil menunjukkan isyarat lucah.

Biarpun tiada insiden buruk berlaku tetapi perlindungan maksimum yang diberikan kepada pemain Malaysia terpaksa dilakukan ekoran pelbagai kontroversi dilemparkan media tempatan. yang membakar emosi penyokong Indonesia.

Antara provokasi terang-terangan yang dilakukan oleh media di sini ialah mengenai penggunaan laser dan dakwaan Presiden Persatuan Sepak Bola Seluruh Indonesia (PSSI), Nurdin Halid bahawa pemainnya dianayai dengan serbuk gatal ketika menjalani latihan di Malaysia. - Utusan

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET