Sunday, April 19, 2009

SPR Yang Busuk Lagi Membusukkan

Ingatkan pemergian Rashid akan menjernihkan kembali debu kotor yang menyeliputi SPR. Rupanya tidak, kedatangan Aziz menggantikan Rashid semakin mempopularkan kepincangan yang telah diperkudakan sekian lama oleh pemerintah BN.


Empat tuntutan oleh BERSIH sebelum ini terhadap pentadbiran Rashid belum pun tertunai 100%. Imbas kembali 4 tuntutan tersebut iaitu pembersihan daftar pemilih, pemansuhan undi pos, penggunaan dakwat kekal dan akses kepada media. Semuanya dibakul sampahkan oleh Rashid.

Kini Aziz pula buat lawak bodoh konon untuk memastikan bilangan penyokong dihadkan kepada sekian-sekian jumlah pada hari penamaan calon. Begitu juga pada hari kempen pengundian begian-begian jumlah perayu undi akan ditetapkan. Alasan-alasan tersebut konon untuk memberikan keutamaan terhadap faktor keamanan dan keselamatan. Aziz bertindak macam dia polis pulak dah.

Aziz ni nak ajak para pengundi main masak-masak ker? Apa la singkat sangat wayar otak tu sampai tak boleh nak fikir panjang? Kalau dah diri tu 100% diperhambakan pada Najib, jangan tunjuk lah sangat akan sifat-sifat kehambaan tu. Tapi engkau lupa Aziz bahawa engkau sedang merangka undang-undang yang akan menyusahkan dan menyakitkan hati hamba-hamba Tuhan.

Banyak mana agaknya terhutang budi dan bodi oleh Aziz kepada PM baru ni. Iyalah, kalau tidak kerana campurtangan najib alamatnya merengkok dalam jail lah anak Aziz kat Australia atas sebab ditangkap pihak berkuasa Australia kerana membawa atau menyeludup video lucah bawah umur, suatu kesalahan berat di Australia.

Harapkan suci dalam debu tapi pimai pimai rupanya tetap taik dalam debu...

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

There was an error in this gadget

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET