Monday, April 27, 2009

SPR larang adakan pondok panas dan peraih undi

PUTRAJAYA: Parti-parti politik tidak lagi dibenarkan mengadakan barung atau pondok panas selain dilarang memancing undi ketika hari pengundian. Satu peraturan baru yang diperkenalkan SPR di PRK 

Penanti yang pasti kalau benar-benar berlaku akan mengurangkan lagi keriahan PRK sebagaimana biasanya.

Langkah ini akan dikuatkuasakan mulai pilihan raya kecil kerusi Dewan Undangan Negeri kerusi Penanti bulan depan. Ia diputuskan susulan pertemuan dengan parti-parti politik di sini Khamis lalu.

Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya, Tan Sri Abdul Aziz Yusof mengumumkan langkah itu sebentar tadi.

"Bila kita buat (undang-undang larangan berkempen) selepas 12 tengah malam, maknanya tidak ada kempen pada hari berikutnya sehingga pukul 5 petang.

"Kita tak boleh tahan orang nak masuk... itu hak individu. Tetapi kalau dia berkempen atau mendirikan pondok parti serta berkempen di pondok parti, itu yang menjadi fokus penguatkuasaan ini.

"Kalau kita dapat laksanakan budaya aman dan tenang dalam pilihan raya di negara kita ini, kita sudah berjaya," katanya.

-------------------------->>>>>

wohulu:

SPR masih mendokong wawasan PakLah... cakap tipu dan mohongg!! Jangan lupa penipuan dan kelentongan SPR pada PRU 2004, trajedi penipuan besar yang membawa kepada kekalahan teruk pembangkang. Terengganu rebeh dibaham Deris manakala Kelantan tinggal nyawa-nyawa ikan. Antaranya sistem baru konon borang pencalonan diwajibkan dikenakan stem hasil dan pengharaman pondok panas. 

Huru-hara pada saat-saat akhir pengumuman memasing dipaksa berkerjar kesana kemari mendapatkan stem hasil. Kemudian pada hari mengundi, terkonyong-konyong muka pembangkang melihat tercokoh bangsal panas puak BN. Kelam kabut lagi pembangkang dirikan pondok panas. 

SPR memang CELAKA...!!!


0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET