Tuesday, April 21, 2009

Bangkai Gajah Manakan Dapat di Tutup Dengan Nyiru

Bijak bidalan orang lama seperti tajuk topik yang melambangkan kebejatan dan kejahatan sesuatu perbuatan tidak akan dapat disembunyikan selamanya. Lama kelamaan keburukan itu akan berdanau, melimpah, terhidu dan terlihat orang.

Di era CheDet rakyat diulik dengan berbagai projek mega @ Gajah Putih. CheDet membina dan memelihara 'gajah' sebaliknya Najib pula menampu bangkai 'gajah'. Kesian Najib. Demi survival Umno/BN dia wajib menerima kepincangan yang dicetuskan dari CheDet. Sementelah ditambah lagi dengan keaiban yang dicipta oleh tangannya sendiri. 

Belum pun tamat episod Altantuya yang meranapkan impian Umno/BN di PRK Bukit Gantang dan Bukit Selambau, kini timbul pula isu baru yang dicetuskan oleh BN Terengganu. Kisahnya bermula dari pemulauan menghadiri sidang DUN oleh team Idris, gara-gara menerima SMS berbau ugutan. Kemudian penafian sekeras-kerasnya oleh Ahmad Said walaupun hasil siasatan mendapati pengSMS itu adalah dari henfon S/U Sulit MB sendiri.

Semakin renyuklah muka Najib memikirkan apakah resepi yang dapat menghilangkan kehanyiran 'bangkai gajah' acuannya daripada disebarkan oleh media dan pembangkang. Najib mula menguji kuasa veto nya yakni mengarahkan semua akhbar terutamanya milik BN agar tidak menyiarkan lagi atau memanipulasikan lagi berita hal ehwal kegawatan politik BN di Terengganu.

Tapi sejauh mana isu ini dapat dipeti kemaskan. Hidung manusia dijadikan Allah dengan speciality nya menghidu segala bau. Setakat bau bangkai cicak pun hidung boleh hidu apatah lagi bangkai gajah yang hidung boleh kesan. Sebenarnya hakikat bahawa kita dan BN sendiri menyedari 'bangkai gajah (merujuk pada Umno) sememangnya tak boleh ditutup tapi ianya perlu dikambus terus' sedalam-dalamnya dari mayapada ini.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET